«Ήταν ένα σοβαρό περιστατικό που δεν εξελίχθηκε σε συμβάν. Η διερεύνηση του συγκεκριμένου περιστατικού θα δείξει και τις ευθύνες. Όμως διαπιστώνεται ότι αρκετό χρόνο μετά από τα Τέμπη τουλάχιστον δεν έχει αλλάξει η κουλτούρα της ασφάλειας. Εδώ είδαμε ένα τρένο να περνάει με κόκκινο και να συνεχίζει. Έπρεπε να μπει στον σταθμό με συγκεκριμένη ταχύτητα η οποία δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τα 60χλμ/ώρα. Πρέπει να δούμε τι ακριβώς έγινε εδώ μέσω του ταχογράφου».
«Ποιος είχε την ευθύνη της μηχανοδήγησης την κρίσιμη στιγμή;»
Και συμπλήρωσε: «Από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι μέσα στην καμπίνα της μηχανοδήγησης στην αμαξοστοιχία 1313 που παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη ήταν και μαθητευόμενος μηχανοδηγός. Μάλιστα δεν θα έπρεπε να βρίσκεται εντός της καμπίνας, διότι ο μηχανοδηγός δεν έχει άδεια εκπαιδευτή. Άρα λοιπόν πώς μπήκε μέσα; Το ερώτημα που τίθεται είναι την κρίσιμη σιγμή ποιος είχε την ευθύνη της μηχανοδήγησης».
Ως προς την πορεία των ερευνών για το συγκεκριμένο περιστατικό ανέφερε ο δημοσιογράφος των «Νέων» ότι υπάρχει μία διελκυστίνδα, όπου σημείωσε:
«Ο ΟΣΕ ξεκίνησε την διερεύνηση όμως για να ολοκληρώσει το πόρισμά του θα πρέπει να πάρει από την Hellenic Train τον ταχογράφο. Επίσης θα έπρεπε να είχε και την αναφορά του μηχανοδηγού. Από την πλευρά της Hellenic Train όπως πληροφορούμαστε – δεδομένου ότι δεν υπάρχει επίσημη απάντηση – είπε ότι εφόσον υπήρξε ολίσθηση δεν χρειάζεται περαιτέρω διερεύνηση».
Καταλήγοντας ο Κώστας Ντελέζος τόνισε ότι θα πρέπει να συνταχθούν δύο πορίσματα έναν από τον ΟΣΕ και έναν από την Hellenic Train τα οποία θα πρέπει να παραδοθούν τόσο στην ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων), όσο και στον νεοσύστατο φορέα που είναι επιφορτισμένος με την διερεύνηση των αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Κάτι τέτοιο έχει καθυστερήσει να συμβεί με αποτέλεσμα να είναι εν αναμονή τα πορίσματα ακόμη.
Πηγή