«Σε γενικές γραμμές οι βάσεις θα είναι ίδιες με πέρυσι»
Σχολιάζοντας τις βάσεις των Πανελλαδικών εξετάσεων είπε:
«Υπήρξε μια συζήτηση για τα θέματα, ήταν πιο δύσκολα στη Φυσική, αλλά πήγαν καλύτερα στη Βιολογία και στη Χημεία. Κάθε χρόνο μονοπωλεί το δύσκολο μάθημα αλλά το σημαντικό που πρέπει να θυμάται ο κόσμος είναι ότι οι Πανελλαδικές δεν είναι απόλυτης επίδοσης, με μια σταθερή βάση, διαγωνισμός. Είναι μια σειρά κατάταξης οπότε σε κάθε τμήμα αν είναι να μπουν 100, θα μπουν 100. Σε κάποιες περιπτώσεις περιμένουμε πτώση των βάσεων, σε άλλες άνοδο. Σε γενικές γραμμές οι βάσεις θα είναι ίδιες με πέρυσι, μικρές διαφορές θα υπάρξουν».
«Θα αλλάξουμε πολλά στο σχολείο»
Όπως λέει ο ίδιος:
«Θα αλλάξουμε πάρα πολλά στο σχολείο αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε επιπόλαιου τύπου αλλαγές. Στις Πανελλαδικές υπάρχει ένα κεκτημένο: σεβόμαστε την αντικειμενικότητα και το αδιάβλητό τους. Αυτό πρέπει να το κρατήσεις αλλά από την άλλη δεν μπορούμε διαρκώς να απομνημονεύουμε πράγματα. Αυτό δεν αφορά μόνο την Γ’ Λυκείου αλλά όλο το σχολείο. Πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης μάθημα – μάθημα και αυτό είναι που θέλουμε να κάνουμε. (…) Συνεργαζόμαστε με τον ΟΟΣΑ για να μας πει μεταρρυθμίσεις που πρέπει να κάνουμε για να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα».
Άλλες αλλαγές που θα κάνει το υπουργείο Παιδείας αφορούν:
«Τα βιβλία θα αλλάξουν όλα. Θα έχουμε πολλαπλό βιβλίο, θα έχουμε μια σειρά από αλλαγές μάθημα – μάθημα. Θα έχεις ένα πρόγραμμα σπουδών και θα διαλέγει ο εκπαιδευτικός το βιβλίο πάνω στο οποίο θέλει να κάνει τη διδασκαλία. Όλα καταλήγουν στο να είναι το ίδιο πρόγραμμα σπουδών. Αυτό θέλουμε σε ψηφιακή μορφή να ξεκινήσει το 2025 για να μπορέσει τυπωμένο να ξεκινήσει την επόμενη χρονιά. (…) Θέλουμε να επενδύσουμε στη φιλαναγνωσία».
Όπως είπε ο υπουργός, στόχος του υπουργείου είναι να «παντρέψει» το ψηφιακό με τον έγχαρτο βιβλίο, ενώ «από τον Σεπτέμβριο θα ισχύσει το ψηφιακό φροντιστήριο».
«Ό,τι κάνει ένας μαθητής, μια μαθήτρια, σε ένα φροντιστήριο σήμερα, να μπορεί να γίνεται δωρεάν, ζωντανά, με ψηφιακά μέσα».
«Ο πήχης θα μπει ψηλά και θα κάνουμε το παν να τον περάσουμε», υπογραμμίζει.
Για τους διορισμούς
«Έχουμε πάρα πολλούς αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Πρέπει να μειωθεί αυτός ο αριθμός υπέρ των μόνιμων διορισμών. Το κριτήριο με το οποίο αυτό θα γίνει, είναι οι ανάγκες των μαθητών. (…) Φέτος θα έχει μεγαλύτερη έμφαση στη δευτεροβάθμια. Του χρόνου ελπίζουμε να γίνει το ίδιο και να έχει μεγαλύτερη έμφαση στην πρωτοβάθμια».
Για τις υποδομές
Σχετικά με τις τεχνολογικές και κτιριακές υποδομές στα σχολικά συγρκοτήματα, ο κ. Πιερρακάκης τονίζει:
«Το τεχνολογικό κομμάτι θα καλυφθεί. Οι διαδραστικοί πίνακες θα μπουν σε κάθε τάξη από 5η Δημοτικού και πάνω μέχρι το τέλος της χρονιάς. Αυτό εμπλουτίζει το μάθημα. Έχεις αυτό που βάζεις τους διαδραστικούς πίνακες και από την άλλη έχουμε σχολικές υποδομές, στην αρμοδιότητα των δήμων, που έχεις την τεχνολογία του 2024 δίπλα από έναν προβληματικό σοβά. Αυτή η αντίφαση υπάρχει. Είναι πρόθεση της κυβέρνησης να βρούμε χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό για να κάνουμε μια παρέμβαση για να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους δήμους».
Πηγή