Αρκετές μέρες νωρίτερα από την Παρασκευή 25η Νοεμβρίου που «πέφτει» φέτος η Black Friday, αναμένεται να μπει στη «μάχη» των προσφορών το λιανεμπόριο.
Τα προηγούμενα χρόνια τα online καταστήματα κυρίως στους κλάδους της τεχνολογίας, ηλεκτρικών ειδών και οικιακών συσκευών έκαναν την… αρχή σχεδόν μία εβδομάδα νωρίτερα, βγάζοντας στον «αέρα» τις πρώτες προσφορές τους.
Η φετινή χρονιά ωστόσο έχει την «ιδιαιτερότητα» ότι λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και της ενεργειακής κρίσης, πολλοί καταναλωτές έχουν τον τελευταίο χρόνο περιορίσει σημαντικά τις δαπάνες σε καταναλωτικά αγαθά προκειμένου να καλύψουν πρωτίστως τις βασικές τους ανάγκες. Εκτιμάται λοιπόν ότι η περίοδος αυτή θα αποτελέσει ένα «κίνητρο» για τις αγορές που είχαν «κοπεί» το προηγούμενο διάστημα.
Υπενθυμίζεται δε ότι στην πρόσφατη έρευνα Future Consumer Index Ελλάδα 2022, που είχε πραγματοποιήσει η ΕΥ Ελλάδος, δύο στους τρεις καταναλωτές δήλωναν πως αναμένουν ένα μεγάλο αγοραστικό ή εκπτωτικό γεγονός όπως η Blacκ Friday για να προχωρήσουν σε αγορές καταναλωτικών αγαθών ενώ περισσότεροι από οκτώ στους δέκα ανέφεραν πως αναβάλλουν κάποιες εξ αυτών, μέχρι τότε.
Σημειώνεται επιπλέον ότι φέτος έχει καταργηθεί και ο θεσμός των ενδιάμεσων εκπτώσεων που διεξάγονταν τον Νοέμβριο – όπως άλλωστε ζητούσαν και οι ίδιοι οι έμποροι – κάτι που σημαίνει ότι μέσα στον μήνα και μέχρι να ξεκινήσουν οι χειμερινές εκπτώσεις, οι καταναλωτές έχουν την περίοδο της Black Friday προκειμένου να βρουν προϊόντα σε πιο προσιτές τιμές.
Σε κάθε κάθε περίπτωση οι επιχειρήσεις ευελπιστούν πως τις μέρες που διαρκέσουν οι προσφορές, οι καταναλωτές θα προχωρήσουν στις αγορές εκείνες που ανέβαλλαν όλο το προηγούμενο διάστημα και εκείνες από την πλευρά θα τους θα δουν «τόνωση» της εμπορικής κατανάλωσης και περισσότερα έσοδα στα ταμεία τους.
Πηγή