Ανησυχία επικρατεί για την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού στα σχολεία. Μέσα σε μία εβδομάδα έκλεισαν 400 τμήματα και σχολικά συγκροτήματα σε όλη την Επικράτεια. Την ίδια στιγμή, οι επιστήμονες εκφράζουν φόβους για τη μείωση των εβδομαδιαίων self test στους μαθητές, από δύο σε ένα.

Πενήντα σχολεία (50) όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, (νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια) μόνο στο Δήμο Αθηναίων έχουν προχωρήσει σε αναστολή λειτουργίας των τμημάτων τους, ενώ τρία σχολικά συγκροτήματα στην Αθήνα, ανέστειλαν εντελώς τη λειτουργία τους. Τα σχολεία στα οποία εντοπίστηκαν κρούσματα κορονοϊού σε όλη την επικράτεια έφτασαν τα 400,μέχρι το βράδυ της Δευτέρας 17/5/2021, 23:15, σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Δείτε αναλυτική λίστα ΕΔΩ

Από τα 400 σχολεία, τα 40 βρίσκονται σε πλήρη αναστολή λειτουργίας (0,2969%) και τα υπόλοιπα σε μερική αναστολή (0,3915%) λόγω περιστατικών λοιμώξεων Covid-19 που εντοπίστηκαν σε τμήματα ανάμεσα σε μαθητές.

Η αύξηση των κρουσμάτων στα σχολεία είναι ραγδαία. Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα (10/5) όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης άνοιξαν με λιγότερα από 10 σχολεία σε αναστολή τμημάτων σε όλη την επικράτεια.

Η συνέχεια, όμως, εξελίχθηκε ως εξής:

  • Τετάρτη (12/5) 27 σχολεία και τμήματα σε αναστολή,
  • Πέμπτη (13/5) 119 σχολεία
  • Δευτέρα (17/5) 400 σχολεία

Δείτε τον χάρτη, όπως είχε διαμορφωθεί την περασμένη Πέμπτη (13/5). Με κόκκινο σημειώνονται τα κλειστά σχολεία και με μπλε τα κλειστά τμήματα:

Δείτε τον χάρτη με τα σχολεία, όπως διαμορφώθηκε χθες Δευτέρα (17/5):

Εξαδάκτυλος: «Η Επιτροπή Λοιμωξιολόγων εισηγήθηκε δύο self test την εβδομάδα»

Την ίδια στιγμή που τα «λουκέτα» στα σχολεία αυξάνονται ραγδαία, τον προβληματισμό του για τη μείωση των εβδομαδιαίων τεστ αυτοεξέτασης (self test) από δύο σε ένα, εξέφρασε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος.

Όπως αποκάλυψε μιλώντας στον ΑΝΤ1, ωστόσο, η επιτροπή των Λοιμωξιολόγων είχε εισηγηθεί να γίνονται δυο self test την εβδομάδα και όχι ένα, όπως ισχύει από εχθές Δευτέρα (17/5) για τους μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης.

«Η δική μας απόφαση ήταν για δύο τεστ την εβδομάδα. Αρχικά μάλιστα λέγαμε για ένα self test και ένα rapid», είπε και συμπλήρωσε πως «όσο περισσότερα τεστ κάνουμε, τόσο καλύτερα».

Μιλώντας πρόσφατα στο iatropedia.gr, o Νίκος Τζανάκης, αν. Καθηγητή Πνευμονολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης είχε τονίσει τη μεγάλη σημασία που έχουν τα δύο self test την εβδομάδα, για την αποφυγή της διασποράς στα σχολεία και την ασφάλεια της σχολικής κοινότητας.

“Τα self test είναι μεγάλο όπλο αρκεί να γίνονται σωστά. Εγώ τα θεωρώ αρκετά ευαίσθητα, αρκεί να γίνονται ανά τρεις ημέρες, γιατί έχω προσωπικά παραδείγματα, που βρέθηκε το rapid αρνητικό και το self test θετικό. Επομένως καλό είναι να τα πάρουμε λίγο στα σοβαρά τα self test και να μην τα κάνουμε μόνο επειδή μας τα επιβάλλουν”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Πότε και πως κλείνουν τμήματα και σχολεία

Σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ, η απόφαση για την αναστολή της λειτουργίας τμημάτων μιας σχολικής μονάδας ή ολόκληρης της σχολικής μονάδας λαμβάνεται μετά από την ενημέρωση του διευθυντή του σχολείου που εντοπίστηκε το κρούσμα ή τα κρούσματα:

α) από τον Διευθυντή της οικείας Α’ βάθμιας και Β΄βάθμιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης,

β) από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

Για τη σχετική απόφαση λαμβάνονται υπόψη: το πρωτόκολλο αναστολής λειτουργίας σχολικών τμημάτων ή σχολείων του ΕΟΔΥ, καθώς και τα τοπικά επιδημιολογικά και κοινωνικά δεδομένα.

Εφόσον καταγράφεται τουλάχιστον ένα επιβεβαιωμένο περιστατικό COVID-19 είτε σε μαθητή είτε σε μέλος του εκπαιδευτικού ή άλλου προσωπικού, ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας έχει την ευθύνη για την ενημέρωση των παραπάνω φορέων, ώστε να ληφθεί η απόφαση.

Κλινικά κριτήρια χαρακτηρισμού παιδιού ως ύποπτου κρούσματος COVID-19

Για να χαρακτηριστεί ένα παιδί ως «ύποπτο» κρούσμα Covid πρέπει να έχει τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω συμπτώματα:

  • πυρετός (Θ > 37,5o C) με ή χωρίς συνοδά συμπτώματα
  • βήχας
  • δύσπνοια
  • ανοσμία/αγευσία με αιφνίδια έναρξη
  • γαστρεντερικά συμπτώματα (διάρροια, έμετος, κοιλιακός πόνος) ΚΑΙ απουσία εναλλακτικής διάγνωσης με ή χωρίς
  • πυρετό

Ορισμός στενής επαφής στη σχολική μονάδα

Στενές επαφές επιβεβαιωμένου κρούσματος λοίμωξης COVID-19 θεωρούνται:

• Οι μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα με μαθητή που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 και συνυπήρξαν μαζί του στη σχολική τάξη κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν).

• Οι μαθητές που στο τμήμα τους δίδαξε συστηματικά εκπαιδευτικός που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν). [«δίδαξε συστηματικά»: δίδαξε τουλάχιστον 2 διδακτικές ώρες μέσα στο διάστημα του 48ωρου πριν την έναρξη των συμπτωμάτων (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν)]

• Άτομο (μαθητής ή ενήλικας) που είχε επαφή πρόσωπο-με-πρόσωπο με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 κατά το 48ωρο πριν την έναρξη των συμπτωμάτων του (ή έως και 10 ημέρες μετά από αυτήν) σε απόσταση < 1.5 μέτρο, για χρονικό διάστημα ≥ 15 λεπτά και χωρίς σωστή χρήση μάσκας εκ μέρους ενός από τους δυο (ή εκ μέρους και των δύο).

• Άτομο που είχε άμεση σωματική επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας.

• Άτομο που είχε επαφή με αναπνευστικές ή άλλες σωματικές εκκρίσεις επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 (με ή χωρίς συμπτώματα) κατά την περίοδο μεταδοτικότητας χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης.

• Στενή επαφή επιβεβαιωμένου κρούσματος (μαθητή ή μέλους του προσωπικού) που χρησιμοποιεί σχολικό λεωφορείο

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ 

agrinio24.gr