Οι πρώτες πτήσεις ιδιόκτητων αεροσκαφών της TUI προς την Ελλάδα θα προσγειωθούν μεταξύ 29 Ιουνίου και 2 Ιουλίου, αρχικά στην Κρήτη.

Σημαντική αύξηση της ζήτησης για ταξίδια από τη γερμανική αγορά προς προορισμούς όπως η Ελλάδα και η Ισπανία παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες. Το αυξημένο αυτό ταξιδιωτικό ενδιαφέρον άρχισε να εκδηλώνεται αμέσως μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών που ανακοίνωσε πρόσφατα η γερμανική κυβέρνηση και λόγω του ότι η Ελλάδα περιελήφθη στους ασφαλείς προορισμούς.

Αυτό το συγκρατημένα ενθαρρυντικό μήνυμα μεταφέρει στην «Κ» ο υπεύθυνος εταιρικής επικοινωνίας για τη Νότια Ευρώπη του μεγάλου γερμανικού tour operator TUI, Ευάγγελος Γεωργίου. Ομως, η Ελλάδα θα έχει τελικά απέναντί της ως ανταγωνίστρια την Ισπανία, καθώς ανάλογο ενδιαφέρον εκδηλώνεται από τη Γερμανία και για ταξίδια προς τις Βαλεαρίδες και Κανάριες Νήσους, το οποίο σύντομα αναμένεται να επεκταθεί και στην κυρίως χώρα, εφόσον υποχωρήσει η πανδημία.

Την εικόνα αυτή περιγράφει τόσο η TUI όσο και η επίσης μεγάλη γερμανική εταιρεία ταξιδιών DER Touristik. Οι κρατήσεις για το καλοκαίρι του 2020 αυξάνονται τις τελευταίες ημέρες σημαντικά, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της DER Touristik για την Κεντρική Ευρώπη, Dr Ingo Burmester. Εξηγεί πως έμφαση στην τρέχουσα φάση δίνεται σε προορισμούς με οδική πρόσβαση, όπως εντός Γερμανίας και στην Αυστρία.

«Εντούτοις, προορισμοί στο εξωτερικό, όπως η Ελλάδα, η Τουρκία, οι Βαλεαρίδες Νήσοι καθώς και η Τυνησία και ο Ινδικός ωκεανός, γνωρίζουν και πάλι υψηλότερη ζήτηση», προσθέτει.

Σε κάθε περίπτωση, η ζήτηση επιστρέφει από κυριολεκτικά μηδενικά επίπεδα και σε καμία περίπτωση δεν προσεγγίζει αυτή της περασμένης χρονιάς. Για τους μεγάλους tour operators το πρώτο σημείο-κλειδί που θα κρίνει τη συνέχεια είναι η έναρξη των πτήσεων, ενώ ακόμα σημαντικότερο θεωρείται εκείνο της επιστροφής των πρώτων τουριστών στις πατρίδες τους με ασφαλή και ικανοποιητικό τρόπο. «Μόνο τότε θα αρχίσει να αποκτά ουσιώδη δυναμική η ζήτηση και να ξεμουδιάζει η αγορά», αναφέρουν στην «Κ» πηγές από τη Γερμανία.

Πότε, λοιπόν, θα φθάσουν αυτοί οι πρώτοι «ανιχνευτές»; Οι πρώτες πτήσεις ιδιόκτητων αεροσκαφών της TUI προς την Ελλάδα θα προσγειωθούν μεταξύ 29 Ιουνίου και 2 Ιουλίου, αρχικά στην Κρήτη. Ηδη έχουν ξαναρχίσει τα δρομολόγια της Aegean, με τη ζήτηση να χαρακτηρίζεται ήπια προς ικανοποιητική για τις περιορισμένες πτήσεις, ανάλογα και με το αεροδρόμιο αναχώρησης.

Να σημειωθεί πως σε καμία περίπτωση τα δρομολόγια οιασδήποτε αεροπορικής δεν θα προσεγγίσουν αυτά του 2019, αλλά θα πυκνώνουν σταδιακά μαζί με την επιστροφή της ζήτησης, υπογραμμίζουν πηγές της βιομηχανίας αερομεταφορών.

Η έμφαση στη γερμανική αγορά προέρχεται από το γεγονός ότι αποτελεί τη μόνη από τις πέντε μεγάλες αγορές της Ελλάδας που είναι ενεργή, τουλάχιστον σε αυτή την πρώτη φάση της επανεκκίνησης του τουρισμού. Η Γερμανία έστειλε πέρυσι στην Ελλάδα 4 εκατομμύρια ταξιδιώτες, οι οποίοι δαπάνησαν εντός των ελληνικών συνόρων 3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Μικρό μόνο μέρος αυτών των μεγεθών εκτιμάται πως μπορεί να ανακτήσει η ελληνική οικονομία, δεδομένου ότι ήδη το 30% της χρονιάς έχει χαθεί και η ζήτηση για το υπόλοιπο μισό υπολογίζεται πως δεν θα μπορέσει να ξεπεράσει, στο καλύτερο σενάριο, το 30% με 35% της περυσινής. Οι άλλες μεγάλες αγορές της Ελλάδας, όπως η Βρετανία, η Γαλλία, η Ιταλία και οι ΗΠΑ, παραμένουν ακόμα είτε κλειστές είτε πρακτικά ανενεργές. Η προσοχή είναι, έτσι, στραμμένη στη Γερμανία και στην εξέλιξη του ταξιδιού των πρώτων επισκεπτών. Αν, δηλαδή, όλα θα κυλήσουν ομαλά, χωρίς εκπλήξεις και με υψηλό βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών.

Ωστόσο, παρά τις αρχικές εκτιμήσεις πως η Ισπανία δεν θα ήταν έτοιμη να ανοίξει τόσο γρήγορα όσο η Ελλάδα, η πραγματικότητα εξελίχθηκε διαφορετικά. Ο τρίτος μεσογειακός προορισμός με τον οποίο φαίνεται πως θα ανταγωνιστούν Ισπανία και Ελλάδα είναι η Κροατία, που ευνοείται και από τη σχετική εγγύτητά της με τη Γερμανία και αναμένεται να έχει αυξημένα μεγέθη φέτος.

Υψηλή ζήτηση για πολυτελή καταλύματα

Το ακριβό κομμάτι του διεθνούς τουρισμού εμφανίζεται να επιδεικνύει μεγαλύτερη δυναμική από τα υπόλοιπα. Σύμφωνα με την Dertour Deluxe, τη μονάδα της DER Touristik που ειδικεύεται σε αυτό, «υπάρχουν προς το παρόν πολύ καλές κρατήσεις για τις premium προσφορές».

Η δυναμική αυτή αποδίδεται στο γεγονός πως τα πολυτελή ξενοδοχεία λειτουργούν με υψηλότερη αναλογία υπαλλήλων προς επισκέπτη και βασίζονται σε μικρότερο αριθμό δωματίων, προσφέρουν περισσότερο χώρο και έτσι καλύτερες επιλογές απόστασης, δύσκολα προσφέρουν μπουφέ, ενώ συχνά διαθέτουν σουίτες και βίλες, επίσης συχνά με τη δική τους πισίνα ή τμήμα ιδιωτικής παραλίας.

Κατά συνέπεια, τα ξενοδοχεία που απέχουν πολύ από τις τουριστικές μητροπόλεις και τα οποία προσφέρουν στους επισκέπτες τους υψηλό βαθμό ιδιωτικότητας είναι επί του παρόντος πολύ δημοφιλή. Η εντύπωση πως η υγιεινή και η συνολική ποιότητα των υπηρεσιών είναι αρκετά υψηλές σε αυτό το τμήμα της αγοράς λειτουργεί ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, εξηγούν πηγές του ξενοδοχειακού κλάδου.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της DER Touristik για την Κεντρική Ευρώπη, Ingo Burmester, οι κρατήσεις αυξάνονται κάθε εβδομάδα, με το μεγαλύτερο τουριστικό ενδιαφέρον να κατευθύνεται σε προσφορές τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. «Προσεγγίζουμε το επίπεδο πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Θετικά, με δεδομένη τη συγκυρία, είναι και τα μηνύματα της τρίτης μεγάλης γερμανικής εταιρείας πρακτόρευσης διακοπών, της Alltours. Μάλιστα, η Alltours ανακοίνωσε πως ανοίγει τα ξενοδοχεία της αλυσίδας της Allsun στην Κρήτη, στη Μαγιόρκα και στα Κανάρια Νησιά, στις 26 Ιουνίου, δηλαδή μία εβδομάδα νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Εν τω μεταξύ, η ελληνική τουριστική βιομηχανία έλαβε αυτή την εβδομάδα «μπόνους» από τη Γερμανία, μετά την απόφαση του γερμανικού υπουργείου Εξωτερικών να συμπεριλάβει την Τουρκία στις λεγόμενες «περιοχές κινδύνου» από την πανδημία COVID-19. Κάτι που αυτομάτως μεταφράζεται σε επιβολή καραντίνας δεκατεσσάρων ημερών σε όσους ταξιδιώτες επιστρέφουν στη Γερμανία από την Τουρκία. Σημειώνεται πως μεταξύ των 130 χωρών οι οποίες αποτελούν για τη Γερμανία «περιοχές κινδύνου» είναι και η Αίγυπτος και το Μαρόκο, άλλοι δύο δημοφιλείς μεσογειακοί τουριστικοί προορισμοί για τους Γερμανούς ταξιδιώτες. Γεγονός που επίσης μπορεί να ενισχύσει τις αφίξεις στην Ελλάδα σε μια συγκυρία που, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «ο κάθε τουρίστας μετράει».

kathimerini.gr