Με κάμερες & «ψείρες» στα αυτιά

Με ακουστικά περασμένα στα αυτιά, μικρόφωνα ψείρες γαντζωμένα πάνω τους και χιλιάδες ευρώ στις τσέπες του κυκλώματος, δεκάδες υποψήφιοι χειριστές αεροσκαφών προσπάθησαν να περάσουν με δόλιο τρόπο τις εξετάσεις και να κάτσουν στη θέση του πιλότου.

Ένας 70χρονος πρώην φροντιστής της «Ολυμπιακής», ο οποίος αφού πήρε πτυχίο πιλότου είχε δύο ατυχήματα με μικρά αεροσκάφη, φέρεται ως εγκέφαλος της οργάνωσης.

Είχε δύο βασικούς συνεργούς, έναν 43χρονο ιδιοκτήτη εταιρείας που κανόνιζε VIP πτήσεις με τζετ και έναν 69χρονο που διατηρούσε σχολή πιλότων στη Θεσσαλονίκη.

Οι τρεις τους είχαν βρει τον τρόπο να νοθεύουν τις θεωρητικές εξετάσεις και υπόσχονταν δίπλωμα πιλότου με το αζημίωτο σε αδιάβαστους υποψηφίους με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των επιβατών.

43χρονος: Τους έχεις κάνει μάγκες όλους.

70χρονος: Εννοείται, εννοείται.

43χρονος: Οι μισοί σου μαθητές πετάνε, να πούμε, σε όλο τον κόσμο. Γ@@ μας τώρα. Θα κονομήσουν. Θα πάρουν πολύ «χαρτί». Θα κονομήσουν.

Από τον κάθε πελάτη τους έπαιρναν περίπου 8.000 ευρώ για να δίνουν με τη βοήθεια μικροκάμερας και ακουστικού «ψείρας» τις απαντήσεις των θεμάτων.

Μάλιστα, εάν κάποιος ήθελε να περάσει τις εξετάσεις ανεξαρτήτως απαντήσεων που θα έδινε, τον έστελναν σε εξεταστικό κέντρο της Ιορδανίας έναντι 25.000 ευρώ.

Αποκαλυπτικοί διάλογοι

70χρονος: Τότε ρε μαλ@@ να πούμε τι κάνουμε τώρα; Αυτός εδώ πέρα δεν μπορεί να περάσει τα μαθήματα. Δίνει 1, δίνει 2, δίνει 3; Δεν μπορεί. Πρέπει να βρούμε την άκρη. Η άκρη κοστίζει. Θα τον στείλουμε σε ένα διεφθαρμένο εξεταστικό κέντρο του εξωτερικού, να χώσει κάποια χοντρά λεφτά να περάσει τα μαθήματα.

Τα μέλη του κυκλώματος είχαν εφεύρει μέχρι και κωδικές ονομασίες:

– «Μπιλάκι», ήταν το ακουστικό «ψείρα»

– «Μηχανήματα», ήταν οι κάμερες

– «Μαύροι», ήταν οι υποψήφιοι πιλότοι που έρχονταν στην Ελλάδα από άλλες χώρες.

«Αφού τελειώσει τη θεωρητική εξέταση στους υπολογιστές, θα κληθεί τουλάχιστον 200 φορές κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής του, είτε στον εξομοιωτή πτήσεων είτε στην εκπαίδευση, να απαντήσει αυτές τις ερωτήσεις στους εκπαιδευτές του και στους ελεγκτές του και να αποδείξει την γνώση των συστημάτων και των διαδικασιών, αλλά και των γενικών γνώσεων της πολιτικής αεροπορίας», σημειώνει ο Γρηγόρης Κωνσταντέλος, κυβερνήτης πολιτικής αεροπορίας.

Το κύκλωμα είχε καταφέρει να αποσπάσει περίπου 40.000 ευρώ και η δράση του αποκαλύφθηκε στις αρχές Ιανουαρίου όταν και ξεκίνησαν οι έρευνες μετά από ανώνυμη καταγγελία στις Αρχές.


Πηγή