Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο, μιλώντας σε δημοσιογράφους σήμερα (25.06.2026) από το Μπαχρέιν, ανέφερε την πρόοδο που σημειώνεται στις συνομιλίες μεταξύ του Λιβάνου και του Ισραήλ.
Ο Μάρκο Ρούμπιο πραγματοποιεί περιοδεία σε χώρες του Κόλπου, είπε ότι για το Ισραήλ και τον Λίβανο «πιστεύω ότι είμαστε πολύ κοντά στο να πετύχουμε μια δήλωση προθέσεως εκ μέρους των δύο χωρών».
Το Ισραήλ και ο Λίβανος συμμετείχαν αυτήν την εβδομάδα στην Ουάσιγκτον σε έναν πέμπτο γύρο συνομιλιών με στόχο την επίτευξη ειρηνευτικής συμφωνίας.
«Είναι μια διαδικασία, θα χρειαστεί χρόνος, θα χρειαστεί πολλή δουλειά, όμως μπορώ να σας πως ότι για πρώτη φορά εδώ και 30 χρόνια, η κυβέρνηση του Λιβάνου μιλάει ευθέως με την ισραηλινή κυβέρνηση», είπε ο Ρούμπιο.
Υπό την αιγίδα των ΗΠΑ, Λιβανέζοι και Ισραηλινοί αξιωματούχοι ξεκίνησαν συνομιλίες από τον Απρίλιο, για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες. Οι ΗΠΑ και ο πρόεδρος του Λιβάνου Ζοζέφ Αούν λένε ότι οι διαπραγματεύσεις αυτές είναι ξεχωριστές από εκείνες μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης, αν και το Ιράν συνδέει τους δύο πολέμους.
Οι συνομιλίες αυτής της εβδομάδας ολοκληρώνονται σήμερα και ήταν αφιερωμένες στη δημιουργία «πιλοτικών ζωνών» που θα ελέγχονται από τον στρατό του Λιβάνου.
Πηγή















