«Οι δύο προηγούμενοι πρόεδροί της, που και οι δύο είναι έγκριτοι και διακεκριμένοι δικαστές, ο κ. Ράικος και ο κ. Φλωρίδης, δεν έφθασαν ούτε στο ήμισυ της θητείας τους, παραιτήθηκαν πριν από τα δυόμισι χρόνια. Εγώ τώρα έχω κλείσει ήδη τρία χρόνια, δεν ξέρω αν θα αντέξω κι εγώ την πενταετή θητεία, θα το δείξει το μέλλον». Με αυτά τα λόγια ο σημερινός πρόεδρος της Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) Γεώργιος Καταπόδης θέλησε χθες να καταδείξει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Aρχή τα τελευταία χρόνια, προβλήματα κυρίως υποστελέχωσης αλλά και θεσμικής κατοχύρωσης.
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που ο ίδιος ο κ. Καταπόδης παρουσίασε χθες στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής. Ετσι, ενώ το 2015 οι οργανικές θέσεις στην ΕAΑΔΗΣΥ καλύπτονταν σε ποσοστό 74,5%, το ποσοστό αυτό υποχωρεί συνεχώς και σήμερα οι οργανικές θέσεις καλύπτονται σε ποσοστό μόλις 46,9%. Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα τις οργανικές θέσεις Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού αυτές καλύπτονται σε ποσοστό μόλις 45,12%. «Θα ήθελα να σας πω ότι η κατάσταση θεωρούμε ότι είναι στο μη παρέκει», τόνισε με έμφαση ο κ. Καταπόδης και συνέχισε: «Εκτός, βεβαίως, του ότι για δύο χρόνια ήμασταν πρώτα απ’ όλα χωρίς διευθυντή, μετά την απώλεια του γενικού διευθυντή μας, του αείμνηστου Θεόδωρου Σαρρή, είχαμε και τις περισσότερες διευθύνσεις και τμήματα και γραφεία με αναπλήρωση, άρα ουσιαστικά ακέφαλες».
Το άλλο ζήτημα το οποίο έθεσε χθες ο πρόεδρος της ΕΑΑΔΗΣΥ είναι η ανάγκη της συμπερίληψης της εν λόγω αρχής στις λεγόμενες συνταγματικές αρχές ενόψει της αναθεώρησης του άρθρου 101 Α του Συντάγματος. Υπενθυμίζεται ότι ενώ η ΕΑΑΔΗΣΥ θεσμοθετήθηκε να λειτουργεί ως συνταγματικά ανεξάρτητη αρχή, δεν υπάγεται δηλαδή στην αρμοδιότητα ή εποπτεία κάποιου υπουργείου, δεν έχει κατοχυρωθεί συνταγματικά ως τέτοια. Σε επιστολή μάλιστα που απέστειλε ο κ. Καταπόδης στον κ. Ευ. Στυλιανίδη, πρόεδρο της επιτροπής για την αναθεώρηση του Συντάγματος, επισημαίνει τα προβλήματα που δημιουργεί αυτό το κενό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εξαίρεση από τον προληπτικό έλεγχο της ΕΑΑΔΗΣΥ συμβάσεων μεγάλης αξίας, όπως αυτών που αφορούν τη σίτιση των προσφύγων, με συνέπειες εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος.