Νταλίκες που λειτουργούν με μπαταρίες ή κυψέλες υδρογόνου σύντομα θα ανταγωνίζονται σε κόστος με τα συμβατικά ντιζελοκίνητα φορτηγά, διαπιστώνει έκθεση του Ινστιτούτου Περιβάλλοντος της Στοκχόλμης (SEI).
Δεδομένου ότι οι μεταφορές αντιστοιχούν σήμερα γύρω στο ένα τέταρτο των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης θεωρείται σημαντικό όπλο προκειμένου να πετύχει η διεθνής κοινότητα τους συμφωνημένους στόχους.
Μέχρι σήμερα, τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά θεωρούνταν ακριβή λύση, καθώς οι μπαταρίες που θα απαιτούνταν για μεγάλα δρομολόγια είναι υπερβολικά βαριές.
Σύμφωνα όμως με τη νέα έκθεση οι κατασκευαστές φορτηγών βρίσκονται πλέον κοντά σε ένα σημείο καμπής. «Η τεχνολογία των μπαταριών βρίσκεται πολύ κοντά στο όριο που θα καταστήσει τα ηλεκτρικά φορτηγά ανταγωνιστικά από οικονομική άποψη. Το μόνο που λείπει είναι ένα συνοδευτικό σύστημα: η ταχυφόρτιση» είπε στο Reuters ο Μπγιόρν Νάικβιστ, ερευνητές του SEI.
H έκθεση, η οποία εκτίμησε τα κόστη, την κατανάλωση ενέργειας και το βάρος των μπαταριών έδειξε ότι, εφόσον αναπτυχθούν επαρκείς υποδομές ταχυφόρτισης, τα ηλεκτρικά φορτηγά θα μπορούσαν να εφοδιάζονται με μικρότερες και ελαφρύτερες μπαταρίες.
Όπως επισημαίνει το Reuters, πρόσφατη έρευνα του ομίλου Capgemini περιλάμβανε τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά σε μια λίστα 55 πράσινων τεχνολογιών που θα βοηθούσαν την Ευρωπαϊκή Ένωση να πετύχει τους κλιματικούς στόχους της.
Η General Motors και η νεοσύστατη εταιρεία ηλεκτρικών φορτηγών Nikola ανακοίνωσαν πέρυσι ότι ενώνουν δυνάμεις για την ανάπτυξη ηλεκτρικών ημιφορτηγών και νταλικών με κυψέλες καυσίμου προκειμένου να ανταγωνιστούν την Tesla του Έλον Μασκ.
Φέτος αναμένεται να παρουσιαστούν στην Ευρώπη και οι ηλεκτρικές νταλίκες της Volvo, η οποία σταδιακά καταργεί τους κινητήρες εσωτερικής καύσης σε όλα τα οχήματά της.