Η Mini έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες στιλιστικές λεπτομέρειες από το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της πλούσιας σε παράδοση βρετανικής μάρκας.
Μετά το πιλοτικό project Mini E πριν από δέκα χρόνια ακριβώς και το Cooper S E Countryman ALL4 plug-in hybrid που κυκλοφορεί στο δρόμο από το 2017, το Mini με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία αποτελεί το επόμενο στάδιο εξηλεκτρισμού της μάρκας. Τα πρώτα σκίτσα παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του Festival of Speed (FoS), που πραγματοποιήθηκε στο Goodwood, Νότια Αγγλία. Το περίπτερο της Mini στο FoS έδωσε στους επισκέπτες την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το Electric Concept, ένα πρωτότυπο που προϊδεάζει για το πρώτο, πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της μάρκας.
Τα σκίτσα παρουσιάζουν τη μάσκα του αυτοκινήτου. Η εξαγωνική φόρμα της είναι ένα στοιχείο ταυτότητας Mini, αλλά η κλειστή εκδοχή της είναι μία εντελώς νέα σχεδιαστική άποψη. Πίσω από τη μάσκα, η απουσία αεραγωγού είναι αισθητή, που σημαίνει ότι η μάσκα μπορεί να παραμείνει κλειστή και κατά συνέπεια να βελτιώσει τη ροή αέρα. Η κίτρινη διακοσμητική μπάρα με το σήμα Ε στην ίδια απόχρωση δημιουργεί μία ισχυρή αντίθεση και του προσδίδει την ταυτότητα ενός ηλεκτροκίνητου Μini.
Στο δεύτερο σκίτσο βλέπουμε την ζάντα, με ένα σχέδιο που προέρχεται από το Mini Electric Concept, το οποίο είδε πέρσι για πρώτη φορά το φως της δημοσιότητας. Οι ζάντες υιοθετούν το μοτίβο της μπάρας της μάσκας και προσθέτουν τη δική τους πινελιά ασυμμετρίας.
Το πρώτο Mini μαζικής παραγωγής με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2019, ακριβώς 60 χρόνια αφότου έφτασε στην αγορά το κλασικό δημιούργημα του εκ Μικράς Ασίας καταγόμενου, Σερ Άλεκ Ισιγόνη.
Το ηλεκτρικό μοντέλο θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο της Οξφόρδης, ενώ το σύστημα κίνησης θα κατασκευάζεται στα Εργοστάσια των Dingolfing και Landshut.
Νίκος Τσάδαρης
Πηγή