«Ξινή» βγήκε σε πελάτη η επίσκεψή του σε εστιατόριο στη Μύκονο, όταν κλήθηκε να πληρώσει τα… χρέη του ιδιοκτήτη.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, πελάτης, ελεύθερος επαγγελματίας, πήγε να φάει σε ταβέρνα στη Μύκονο και στη συνέχεια ζήτησε να πληρώσει και να του κόψουν τιμολόγιο.

Το τιμολόγιο όταν κοπεί πηγαίνει αυτόματα στο σύστημα και το σύστημα βλέπει εάν η επιχείρηση που εκδίδει το τιμολόγιο, έχει χρέη ή όχι.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, και με αφορμή το γεγονός ότι ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας χρωστούσε 50.000 ευρώ, κάνει στον… πελάτη αναγκαστική κατάσχεση εις χείρας τρίτων.

Επομένως ο πελάτης θα πρέπει μέσα σε οκτώ εργάσιμες μέρες να μεταβεί στο Ειρηνοδικείο της κατοικίας του με τον δικηγόρο του, να προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, προκειμένου να αποδείξει ότι δεν έχει παραπάνω συναλλαγές με τον ιδιοκτήτη της ταβέρνας.

Το σύστημα, μη γνωρίζοντας, πιστεύει ότι ο ιδιοκτήτης της ταβέρνας και ο πελάτης μπορεί να έχουν περισσότερες συναλλαγές.

Έτσι, επειδή ο ιδιοκτήτης χρωστάει στο δημόσιο και δεν πληρώνει, το σύστημα επιχειρεί να πάρει τα χρωστούμενα μέσω τρίτων. Εάν δηλαδή έχει κάποιο υπόλοιπο ο ιδιοκτήτης, αντί να το πληρώσει εκείνος, θα το πληρώσει αυτός που έχει συναλλαγές μαζί του.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση έχει βγει δικαστική εντολή ότι ο ιδιοκτήτης έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές. Στη συνέχεια έρχεται ο δικαστικός επιμελητής με το αντίστοιχο έγγραφο εις χείρας τρίτων και λέει ότι επειδή χρωστάει ο ιδιοκτήτης να πληρώσει την οφειλή ο πελάτης για λογαριασμό του ιδιοκτήτη.

Μάλιστα, η υπόθεση έχει και συνέχεια.

Το κράτος λέει στον πελάτη που έκοψε το τιμολόγιο πως αν ξαναπάει στην εν λόγω ταβέρνα και κόψει ξανά τιμολόγιο, οποιοδήποτε λογαριασμό και να έχει δεν θα τον πληρώσει στην ταβέρνα αλλά… στο Δημόσιο.

vradini.gr

Πηγή