Οι πρόσφατες τεχνολογικές εξελίξεις στις κυψέλες μπαταριών για τα plug-in υβριδικά μοντέλα BMW ανοίγουν νέες προοπτικές για οδηγική απόλαυση με μηδενικούς ρύπους, εντός και εκτός πόλης.

Η νέα γενιά μπαταριών της BMW 225xe Active Tourer αυξάνει την ηλεκτρική αυτονομία του πολυμορφικού μοντέλου πόλης πάνω από 25% σε 55 – 57 χλμ. Επιπλέον, η απόδοση του plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης έχει βελτιστοποιηθεί και η νέα 225xe Active Tourer, με συνεχή μετάδοση ισχύος του κινητήρα καύσης και του ηλεκτροκινητήρα και στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις ανάγκες, μέσω ειδικού συστήματος τετρακίνησης, έχει μέση κατανάλωση καυσίμου από 2,1 μέχρι 1,9 λίτρα ανά 100 χλμ (μείωση πάνω από 15%). Αυτό μειώνει τις εκπομπές CO2 στα 47 – 42 γραμμάρια το χιλιόμετρο, με τιμές κατανάλωσης ενέργειας στο μικτό κύκλο μεταξύ 14,2 και 13,5 kWh / 100 χλμ.

Η σημαντική αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας οφείλεται στη μεγαλύτερη χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου που χρησιμοποιείται στην νέα 225xe Active Tourer. Διατηρώντας τις ίδιες διαστάσεις με πριν, η τελευταία γενιά της μπαταρίας υψηλής τάσης έχει συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο αυξημένο από 7,7 σε 10,0 kWh. Φορτίζεται σε συμβατικές οικιακές πρίζες μέσω του καλωδίου φόρτισης που περιλαμβάνεται στον στάνταρ εξοπλισμό. Με αυτή τη μέθοδο, η διαδικασία φόρτισης διαρκεί περίπου πέντε ώρες, ενώ σε έναν επιτοίχιο πίνακα i Wallbox η αντίστοιχη διαδικασία φόρτισης ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 3:15 ώρες. Η πρίζα φόρτισης βρίσκεται κάτω από ένα ανεξάρτητο κάλυμμα στο εμπρός αριστερό τοίχωμα του αυτοκινήτου. Έχοντας μικρές απαιτήσεις χώρου, η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, που σημαίνει ότι η μεταβλητότητα και οι μεταφορικές ικανότητες της Σειράς 2 Active Tourer ελάχιστα περιορίζονται συγκριτικά με τις συμβατικές εκδόσεις, ενώ η ωφέλιμη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών της δεν θίγεται από το υβριδικό σύστημα κίνησης και ανέρχεται στα 400 λίτρα. Επίσης, με στάνταρ διαιρούμενη διάταξη 40 : 20 : 40, στις αναδιπλούμενες πλάτες των πίσω καθισμάτων, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.350 λίτρα, ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης της νέας 225xe Active Tourer διασφαλίζει οδήγηση μηδενικών ρύπων στην πόλη και όχι μόνο, πέραν των δυνατοτήτων της για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων χωρίς περιορισμό. Αποτελείται από ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5λίτρων τεχνολογίας TwinPower Turbo που αποδίδει 136 ίππους, σε συνδυασμό με ένα 6τάχυτο κιβώτιο Steptronic που μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς, ενώ ένας ηλεκτροκινητήρας 88 ίππων κινεί τον πίσω άξονα.

Η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 224 ίπποι, και αντίστοιχα η μέγιστη ροπή φτάνει τα 385 Nm. Η αλληλεπίδραση κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα διαμορφώνει ένα σύστημα τετρακίνησης ειδικό για υβριδικό μοντέλο που διασφαλίζει βελτιστοποιημένη πρόσφυση, οδηγική ευστάθεια και ευελιξία ακόμα και σε αντίξοες καιρικές και οδικές συνθήκες. Η γρήγορη απόκριση του συστήματος, η ιδανική κατανομή φορτίου στους άξονες και η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς επιτρέπουν την ιδανική προσαρμογή της μετάδοσης ισχύος ανάλογα με τις οδικές συνθήκες, ανά πάσα στιγμή, με αποτέλεσμα υψηλά επίπεδα ασφάλειας, άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς.

Το υβριδικό μοντέλο επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ σε 6,7 δλ, ενώ η αύξηση ισχύος μέσω του ηλεκτροκινητήρα διευκολύνει τις προσπεράσεις σε επαρχιακούς δρόμους. Η τελική ταχύτητα της 225xe Active Tourer φτάνει τα 202 χλμ/ώρα, αλλά με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, μπορεί να φτάσει έως τα 130 χλμ/ώρα.

Το σύστημα διαχείρισης ενέργειας του συστήματος κίνησης του νέου μοντέλου, εξασφαλίζει μέγιστη απόδοση και οδηγική απόλαυση, χρησιμοποιώντας δεδομένα πλοήγησης για τον έλεγχο του προγράμματος λειτουργίας. Για παράδειγμα, φροντίζει να λαμβάνεται υπόψιν το προφίλ της διαδρομής όταν ενεργοποιείται η καθοδήγηση πλοήγησης. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιεί τα προγράμματα Sport, Comfort και Eco Pro μέσω του διακόπτη drive mode, αλλά και να επηρεάζει τη συνεργασία κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα μέσω του διακόπτη eDrive στην κεντρική κονσόλα. Στη στάνταρ ρύθμιση Auto eDrive, το σύστημα διασφαλίζει την καλύτερη αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο κινητήριων μονάδων σε όλες τις οδικές συνθήκες. Το Max eDrive mode είναι ένα πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, ενώ με το Save Battery διατηρείται ή αυξάνεται το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί αργότερα για ηλεκτρική οδήγηση.

Η νέα 225xe Active Tourer προσφέρει ακουστική προστασία πεζού, στάνταρ (αναμενόμενη διαθεσιμότητα για το μοντέλο M Sport από το Νοέμβριο του 2019). Όταν το όχημα κινείται ηλεκτρικά με ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρα, παράγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος, ειδικά σχεδιασμένος ώστε να προειδοποιεί τους υπόλοιπους χρήστες των δρόμων χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες του οχήματος.

Η αποκλειστική γκάμα στάνταρ εξοπλισμού περιλαμβάνει επίσης ζάντες αλουμινίου 17”, σύστημα πλοήγησης, 2ζωνικό, αυτόματο A/C και βοηθητικό σύστημα κλιματισμού. Η θερμοκρασία στην καμπίνα μπορεί να ρυθμίζεται από απόσταση μέσω BMW Connected με τη βοήθεια ενός smartphone.

Πέραν της βασικής έκδοσης, η 225xe Active Tourer διατίθεται σε εκδόσεις Advantage, Sport Line, Luxury Line και M Sport. Επιπλέον, σχεδόν όλος ο προαιρετικός εξοπλισμός που προσφέρεται για την Σειρά 2 Active Tourer διατίθεται και για το υβριδικό μοντέλο.

Κλείνοντας την σύντομη παρουσίαση του νέου υβριδικού μοντέλου, να σημειώσουμε ότι, η πραγματική περιβαλλοντική επίπτωση των plug-in υβριδικών οχημάτων έχει αμφισβητηθεί κάποιες φορές, κυρίως σε αγορές όπου η  αναλογία πράσινης ενέργειας που χρησιμοποιείται από το δημόσιο δίκτυο ηλεκτρισμού παραμένει χαμηλή. Το BMW Group διενήργησε μία πιστοποίηση εκπομπών CO2 πλήρους κύκλου για τη νέα 225xe Active Tourer, από την προμήθεια πρώτων υλών, την εφοδιαστική αλυσίδα, την παραγωγή και τη φάση χρήσης, μέχρι την ανακύκλωση.

Εκεί διαπιστώθηκε ότι το αποτύπωμα CO2 της 225xe Active Tourer είναι μικρότερο κατά 33% από αυτό της 225xi Active Tourer και κατά 24% έναντι της 220xd Active Tourer όταν λειτουργεί με το μέσο, Ευρωπαϊκό προφίλ χρήσης. Όταν το αυτοκίνητο φορτίζεται με ‘πράσινη’ ενέργεια, το αποτύπωμα CO2 μειώνεται μέχρι 56% (225xi) και 50% (220xd).

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή