Συνεχίζεται το σίριαλ με τις εκατέρωθεν δηλώσεις ανάμεσα στον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και το Ιράν, με φόντο στην συμφωνία για ειρήνη στη Μέση Ανατολή.  

Ο Ντόναλντ Τραμπ υποστήριξε ότι το Ιράν προχωρά σε «πολύ μεγάλες παραχωρήσεις» στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων μεταξύ των δύο χωρών, οι οποίες, όπως ανέφερε, αναμένεται να συνεχιστούν την επόμενη εβδομάδα, όμως η Τεχεράνη αντιδρά.

Μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Καπιτώλιο, ο Τραμπ δήλωσε ότι «ο πόλεμος πηγαίνει πολύ καλά» και πρόσθεσε πως η αμερικανική πλευρά βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση. «Το Ιράν κάνει πολύ μεγάλες παραχωρήσεις. Θα δούμε τι θα γίνει», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αργότερα, μετά από συνάντηση με Ρεπουμπλικάνους γερουσιαστές, ο Αμερικανός πρόεδρος υποστήριξε ότι η Τεχεράνη αποδέχεται τις βασικές αμερικανικές απαιτήσεις.

«Συμφωνούν σε όλα όσα θέλω και πρέπει, διαφορετικά απλώς επιστρέφουμε και κάνουμε αυτό που πρέπει», δήλωσε.

Από την πλευρά του, το υπουργείο Εξωτερικών του Ιράν επέκρινε την Ουάσιγκτον για τις, όπως τις χαρακτήρισε, αντιφατικές δηλώσεις σχετικά με το μνημόνιο συνεννόησης που υπεγράφη μεταξύ των δύο χωρών για τον τερματισμό της σύγκρουσης.

Σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ, ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών, Εσμαΐλ Μπαγαΐ, τόνισε ότι οι αντικρουόμενες τοποθετήσεις Αμερικανών αξιωματούχων δεν συμβάλλουν στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης, αλλά αντίθετα υπενθυμίζουν στους Ιρανούς προηγούμενες δεσμεύσεις που, κατά την Τεχεράνη, δεν τηρήθηκαν.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι το Ιράν συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις με καλή πίστη, επισημαίνοντας ωστόσο ότι η χώρα παραμένει επιφυλακτική λόγω των εμπειριών των τελευταίων δεκαετιών.

Παράλληλα, κάλεσε και τις δύο πλευρές να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους και να αποφύγουν ερμηνείες που, όπως ανέφερε, έρχονται σε αντίθεση με το περιεχόμενο του μνημονίου συνεννόησης.


Πηγή