Αυτή την εβδομάδα στις κινηματογραφικές αίθουσες, η Ζιλιέτ Μπινός αναζητάει τον έρωτα στο διαδίκτυο, μια ιδιαίτερη ληστεία που είχε ως στόχο τη Μαφία μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη, ενώ μια φωτογραφική μηχανή σκορπά τον θάνατο.

Ποια Νομίζεις Ότι Είμαι

(Celle Que Vous Croyez)
Σκηνοθεσία: Σαφί Νεμπού
Παίζουν: Ζιλιέτ Μπινός, Νικόλ Γκαρσιά, Φρανσουά Σιβίλ

Περίληψη: Για να παρακολουθήσει τον εραστή της, Λουντό, η πενηντάχρονη Κλερ Μιγιό δημιουργεί ψεύτικο προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα ως Κλάρα, μια πανέμορφη εικοσιτετράχρονη κοπέλα. Ο Άλεξ, φίλος του Λουντό, σαγηνεύεται αμέσως. Η Κλερ, παγιδευμένη στο avatar της, τον ερωτεύεται παράφορα. Μπορεί να είναι όλα εικονική πραγματικότητα, τα συναισθήματα όμως είναι αληθινά.

Η Ζιλιέτ Μπινός βιώνει την κρίση της μέσης ηλικίας και τον έρωτα στα χρόνια του facebook στη νέα ταινία του Σαφί Νεμπού («Στα Δάση της Σιβηρίας»), που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βερολίνου.
Η Κλερ είναι μία διαζευγμένη μητέρα δύο παιδιών και καθηγήτρια πανεπιστημίου. Όταν ο νεότερος εραστής της Λουντό την εγκαταλείπει λόγω διαφοράς ηλικίας, εκείνη προκειμένου να τον κατασκοπεύσει, επινοεί ένα διαδικτυακό avatar, την εικοσιτετράχρονη Κλάρα. Με το νέο της πρόσωπο λοιπόν γοητεύει τον κολλητό του, τον Άλεξ. Η επικοινωνία τους ξεκινά αθώα, γρήγορα όμως η έλξη τους είναι ακαταμάχητη και ο Aλεξ πιέζει την Κλερ να συναντηθούν από κοντά. Εγκλωβισμένη στο πλασματικό της «πρόσωπο», εκείνη θα βρεθεί σε αδιέξοδο, μην μπορώντας να διαχωρίσει πού σταματάει η αλήθεια και πού αρχίζει το ψέμα.

Ο Νεμπού, που βασίζεται σε ένα μπεστ σέλερ της Καμίγ Λοράνς, συστήνει την ταινία ως «ψυχολογικό θρίλερ», όμως ο ορός «ψυχαναλυτικό δράμα» θα της ταίριαζε καλύτερα , αφού παρά τις αμέτρητες σεναριακές ανατροπές και το παράδοξο είναι η αλήθεια φινάλε, σπανίως καταφέρνει να δημιουργήσει ατμόσφαιρα και σασπένς.
Αντ’ αυτού γοητευμένος από τη φωτογενή Ζιλιέτ Μπινός, ο Νεμπού ακολουθεί τη Γαλλίδα σταρ από κάθε πιθανή γωνία με την κάμερά του, επιμένοντας χωρίς λόγο σε κοντινά πλάνα που δημιουργούν περισσότερα προβλήματα, κυρίως στον ρυθμό, παρά φωτίζουν απρόσμενες συναισθηματικές εκφάνσεις της ηρωίδας. Χρησιμοποιώντας μάλιστα τη λογική των flash back, αφού το μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας το αφηγείται η Κλερ σε μια ψυχίατρο, αποδυναμώνει ακόμα μια παράμετρο της δραματουργίας του που κατά βάση έχει να κάνει με το τι τελικά είναι πραγματικό σήμερα
Ο κόσμος των social media, η έλλειψη επικοινωνίας, τα προβλήματα μιας γυναίκας στα πενήντα της και η ανάγκη της να χαίρεται τον έρωτα, το χάσμα των γενεών, ακόμα και η δημιουργική διαδικασία μπερδεύονται σε μια ιστορία που χάνεται μέσα στην πολυπλοκότητά της και καταλήγει να μιλάει τελικά επιφανειακά για μείζονα θέματα. Ο δε χαρακτήρας της Κλερ, που ερμηνεύει με υγρό μελαγχολικό βλέμμα η Μπινός, παλινδρομεί ανεπιτυχώς ανάμεσα στην απελπισία ενός σύγχρονου ανθρώπου και στην εικόνα της μοιραίας γυναίκας , που επιμένει να αποθεώνει ο γαλλικός κινηματογράφος.

Η Ληστεία της μαφίας
(Vault)

Σκηνοθεσία: Τομ ΝτεΝούτσι
Παίζουν: Τσαζ Παλμιντέρι, Γουίλιαμ Φορσάιθ, Κλάιβ Στάντεν, Σαμίρα Γουάιλι, Θίο Ρόσι, Ντον Τζόνσον

Περίληψη:1975. Μία συμμορία από μικροεγκληματίες αποπειράται να κάνει τη μεγαλύτερη ληστεία στην ιστορία της Αμερικής, κλέβοντας πάνω από 30 εκατομμύρια δολάρια από τη μαφία στην πιο μικρή πολιτεία των ΗΠΑ, το Ρόουντ Άιλαντ.

Ο Τομ ΝτεΝούτσι μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη μια από τις μεγαλύτερες ληστείες στην ιστορία της Αμερικής, που είχε στόχο την ίδια τη Μαφία.
Δυο ληστές τραπεζών, όταν μετά από μια αποτυχημένη επιχείρηση, βρεθούν στη φυλακή θα έρθουν σε επαφή με τα αφεντικά της ιταλικής μαφίας που ελέγχουν το Ρόουντ Άιλαντ. Ένας Γάλλος συνεργάτης τους θα πλησιάσει τους δύο μικροκακοποιούς και θα τους προτείνει να ληστέψουν την τράπεζα, όπου όλοι οι μαφιόζοι φυλούν τα χρήματά τους.
Γεννημένος στο Ρόουντ Άιλαντ, ο ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης Τομ ΝτεΝούτσι έχει μελετήσει το οργανωμένο έγκλημα για χρόνια και μεγάλωσε ακούγοντας για αυτή την ληστεία που στα αυτιά των μικρών παιδιών φάνταζε θρυλική.
Οι φήμες λένε ότι κλάπηκαν τότε πάνω από 30 εκατομμύρια δολάρια σε ρευστό, χρυσό, ασήμι και κοσμήματα, γεγονός που ακόμα και σήμερα δεν έχει διασταυρωθεί.
Με αυτή την αίσθηση θαυμασμού για τους δυο ληστές που τόλμησαν να τα βάλουν με τον υπόκοσμο και ταυτόχρονα με την περιέργεια που τροφοδοτεί ακόμα και σήμερα το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης γύρω από την όλη υπόθεση, ο Ντενούτσι ακολουθεί κατά βάση την ιστορία των δυο κεντρικών ηρώων, του Ντιούς και του Τσάκι. Από τη μία μεν υιοθετεί τους κανόνες ενός τυπικού και χαριτωμένα παλιομοδίτικου heist movie, όμως η ληστεία αυτή καθεαυτή είναι τόσο απλή στην εκτέλεσή της που δεν αρκεί, οπότε ακολουθεί και τον δρόμο ενός biopic δυο παρανόμων ηρώων,σκιαγραφώντας τελικά μέσα από τη φιλία τους το κλίμα της εποχής, κάνοντας ταυτόχρονα ένα έμμεσο για την για την εμμονή της αμερικάνικης κοινωνίας σχετικά με τον εύκολο πλούτο.

Polaroid

Σκηνοθεσία: Λαρς Κλέβμπεργκ
Παίζουν: Κάθριν Πρέσκοτ, Γκρέις Ζαμπρίσκι, Σαμάνθα Λόγκαν

Περίληψη: Η μοναχική έφηβη Μπερντ Φίτσερ δεν έχει ιδέα για τα κρυφά μυστικά της vintage Polaroid φωτογραφική μηχανή, που τυχαία βρέθηκε στα χέρια της. Σύντομα όμως θα ανακαλύψει ότι όλοι όσοι φωτογραφίζει βρίσκουν τραγικό θάνατο.

Ο Ρόι Λι, παραγωγός των επιτυχημένων «Σήμα Κινδύνου» και «Η Κατάρα», ξεκινάει μια νέα σειρά τρόμου με δολοφονικά αντικείμενα.
Αυτή τη φορά τη σκηνοθετική ευθύνη έχει ο Νορβηγός Λαρς Κλέβμπεργκ («Κούκλα του Σατανά»), που έκανε αίσθηση το 2015 με τη μικρού μήκους ταινία του « Polaroid». που εδώ προσπαθεί με νύχια, δόντια και αμέτρητα jump scares να μεγαλώσει, ακολουθώντας μια νέα τάση των μεγάλων στούντιo.
Κεντρικός ήρωας είναι μια vintage polaroid που φτάνει στα χέρια της Μπερντ Φίτσερ, μιας εξωστρεφούς και μάλλον αντικοινωνικής έφηβου. Ο πρώτος άνθρωπος που θα φωτογραφίσει, η Μπερντ πεθαίνει μυστηριωδώς και στη συνέχεια ακολουθούν ακόμα πιο περίεργοι θάνατο φίλων και συμμαθητών. Όταν η ενεαρή κοπέλα ανακαλύψει πως σε όλες τις φωτογραφίες που τραβάει υπάρχει μια μυστηριώδης σκιά, θα αρχίσει με τη βοήθεια των φίλων να ξετυλίγει το κουβάρι μιας τρομακτικής ιστορίας.
Η ιδέα των δολοφονικών αντικειμένων δεν είναι καινούργια και σίγουρα όχι πρωτότυπη, αν και ο Κλέβμπεργκ εδώ κάνει μια μικρή ανατροπή, καθώς το αντικείμενο είναι από μόνο του απειλητικό κι όχι όσοι το κατέχουν. Όμως το υλικό που έχει στα χέρια του δεν αρκεί για να καλύψει μια μεγάλου μήκους ταινία, με αποτέλεσμα να καταφεύγει συχνά σε επαναλήψεις και σε μια ανυπόστατη πλοκή που δεν υποστηρίζεται επαρκώς ούτε από το σενάριο ούτε από τη σκηνοθεσία του.

Σεξ και Ψυχανάλυση

(Sibyl)
Σκηνοθεσία: Ζιστίν Τριέτ
Παίζουν: Βιρζινί Εφιρά, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Γκασπάρ Ουλιέλ, Σάντρα Ούλερ

Περίληψη: Μια ψυχοθεραπεύτρια εμπνέεται από τη ζωή μιας ασθενούς της για να γράψει το βιβλίο της με απροσδόκητες συνέπειες.

H Ζιστίν Τριέτ σκηνοθετεί το νέο αστέρι του γαλλικού σινεμά Βιρζινί Εφιρά και την Αντέλ Εξαρχόπουλος σε μια ανατρεπτική ψυχανάλυσης, που συμμετείχε και στο Φεστιβάλ Καννών.

Η Σιμπίλ είναι μια ψυχοθεραπεύτρια που έχει κουραστεί από τη δουλειά της και αποφασίζει να τα παρατήσει όλα για να επιστρέψει σε αυτό που την παθιάζει όσο τίποτα, τη συγγραφή. Η Μαργκό, μια μπερδεμένη ανερχόμενη ηθοποιός ζητάει πιεστικά τη βοήθεια της. Η Σίμπιλ τελικά υποκύπτει, όμως από τις πρώτες συναντήσεις τους αντιλαμβάνεται ότι η ασθενής της είναι ενδιαφέρουσα πηγή έμπνευσης για το βιβλίο της. Ενθουσιασμένη σε βαθμό εμμονής μαζί της, θα την ακολουθήσει στα γυρίσματα της ταινίας της, ενώ θα αρχίσει εμπλέκεται όλο και περισσότερο στην θυελλώδη ζωή της πελάτισσάς της.
Η περίπλοκη και ενδιαφέρουσα καλλιτεχνικά σχέση ψυχαναλυτή και ασθενή, αλλά και η αλλαγή ρόλων μπαίνει στο μικροσκόπιο της Τριέρ, που επιστρατεύει το χιούμορ και τον ερωτισμό, για να στήσει ένα γοητευτικό πλην όμως φλύαρο στα σημεία ψυχολογικό παζλ.

Παίζεται ακόμα:

Cuba Libre

Σκηνοθεσία/Σενάριο: Χόρχε Λουίς Σάντσεζ
Παίζουν: Αλεχάντρο Γκερέρο, Ζο Άντριαν Χααβίντ, Κρίστιαν Σάντσεζ

Περίληψη: Ο Σαμουήλ και ο Συμεών είναι δύο παιδιά που το 1898 ζουν έντονες στιγμές, ενώ οι Αμερικανοί συμπεριφέρονται σαν στρατός κατοχής στην Κούβα μετά από την ήττα της Ισπανίας.

Το τέλος του Ισπανο-Kουβανο-Aμερικανικού πολέμου τον 19ο αιώνα μέσα από την αθώα ματιά δύο παιδιών.
Δυο παιδιά με τα βιβλικά ονόματα, ο Συμεών και ο Σαμουήλ, Αφροκουβανικής καταγωγής, γίνονται οι βασικοί αφηγητές όλων των δραματικών γεγονότων εκείνης της εποχής, βιώνοντας τη δική τους περιπέτεια ενηλικίωσης.

Άλλωστε η διαμόρφωση του χαρακτήρα τους μέσα στον στρόβιλο της Ιστορίας αντιπροσωπεύει ένα από τα σημαντικότερα σημεία της ταινίας. Δύο αθώα πλάσματα καλούνται να αντιμετωπίσουν μια κατάσταση, που τους ξεπερνά και που δεν καταλαβαίνουν πλήρως. Υπάρχει φόβος, πόνος, απογοήτευση, αλλά ταυτόχρονα η παιδική χαρά, η ειλικρίνεια της αθωότητας και ο αναγκαστικός ρεαλισμός που τους βοηθά να επιβιώσουν μέσα στο κοινωνικό πλαίσιο. Έτσι αυτοί οι δυο πανέξυπνοι μπόμπιρες γίνονται η αντανάκλαση ενός ολόκληρου λαού.

Για να γράψει το σενάριο, ο Σάντσεζ διεξήγαγε εκτεταμένη ιστορική έρευνα, μια διαδικασία που περιελάμβανε αρκετές επισκέψεις στα αρχεία της εθνικής βιβλιοθήκης Jose Marti της Αβάνας. Σε σχέση με αυτό, παρατήρησε: «Δεν είναι μια ταινία που κάποιος μού ανέθεσε να κάνω. Το σενάριο του Cuba Libre προήλθε από τα σκοτεινά βάθη της ψυχής και της φαντασίας μου. Στην πραγματικότητα, ο Σίμων εμπνέεται από τον παππού μου, ο οποίος ήταν συνταγματάρχης κατά τη διάρκεια του πολέμου της ανεξαρτησίας και ονομάστηκε Συμεών. Η γιαγιά μου ονομάστηκε επίσης Ma’Julia, όπως και η γυναίκα στην ταινία. Νομίζω ότι είναι μια καλή ευκαιρία να τους αποτίσω φόρο τιμής».

Επαναπροβολή

Γνωριμία της σάρκας

( Carnal Knowlegde)
Σκηνοθεσία: Μάικ Νίκολς
Παίζουν: Τζακ Νίκολσον, Αν Μάργκρετ, Αρτ Γκάρφανκελ, Κάντις Μπέργκεν

Περίληψη: Ο πρώτος έρωτας του Σάντι, η Σούζαν, αρνείται να έχει σεξουαλική επαφή μαζί του, ενώ δίνεται σεξουαλικά στον Τζόναθαν. Αργότερα όμως προτιμά να παντρευτεί τον Σάντι και να αποκτήσει μαζί του παιδιά. Ο Τζόναθαν χρόνια αργότερα συνάπτει σχέση με τη χυμώδη Μπόμπι, μια γυναίκα της οποίας οι μαζοχιστικές τάσεις κολακεύουν την αισθηματική του αστάθεια.

Η σεξουαλική και αισθηματική ζωή δυο συμφοιτητών από το κολέγιο του Άμχερστ από τη δεκαετία του ’50 μέχρι και τις μέρες του Πολέμου του Βιετνάμ κατά τα τέλη της δεκαετίας του ’60.

Ο Τζόναθαν , ένας επιτυχημένος δικηγόρος και ο Σάντι, ένας γιατρός, είναι φίλοι αλλά και δύο εκ διαμέτρου αντίθετες προσωπικότητες. Ο Τζόναθαν έχει την εντύπωση ότι το σεξ είναι ισοδύναμο της αγάπης και περνάει τη ζωή του, έχοντας ως σκοπό να έχει όσο το δυνατό περισσότερες σεξουαλικές κατακτήσεις, ενώ ο ρομαντικός Σάντι ψάχνει την τέλεια γυναίκα.

Μέσα από επεισόδια, ο Μάικλ Νίκολς («Ποιος Φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ;», «Ο Πρωτάρης», «Εξ επαφής») χρησιμοποιώντας το σενάριο του γνωστού κομίστα Τζουλς Φάιφερ, ασχολείται με τα ερωτικά ήθη και σκανδαλίζει το κοινό της εποχής του με την κυνική βιτριολική ματιά του πάνω στην σεξουαλική απελευθέρωση.

Πηγή