Το 208 είναι ένα από τα best sellers της Peugeot και πριν από λίγο καιρό, η γαλλική εταιρεία το ανανέωσε, προκειμένου να παραμείνει στην πρώτη γραμμή, τόσο του ενδιαφέροντος όσο και των εξελίξεων στην κατηγορία του και όχι μόνο.
Αισθητικά, το νέο 208 είναι ακόμα πιο σύγχρονο και δυναμικό, χάρη στο πιο εμφατικό εμπρός του μέρος, το οποίο χαρακτηρίζεται από μια πιο φαρδιά μάσκα με το νέο λογότυπο της μάρκας, αλλά και μια καινούργια φωτεινή ταυτότητα που προσδιορίζεται από τρία λοξά LED φώτα ημέρας, σε κάθε άκρο του προφυλακτήρα, ο οποίος έχει επανασχεδιαστεί. Αλλαγές μάλιστα, υπάρχουν και στα φώτα, τόσο τα εμπρός όσο και τα πίσω που πλέον, χαρακτηρίζονται από τρεις οριζόντιες γραμμές αντί των καθέτων που υπήρχαν έως τώρα.
Χαρακτηριστική είναι και η μαύρη μπάρα που παρεμβάλλεται ανάμεσά τους και ενσωματώνει το όνομα της μάρκας, που πλέον τονίζεται σαφώς πιο πολύ σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν.
Για το σύνολο των αλλαγών, σίγουρα αξίζει εύφημη μνεία στους σχεδιαστές της Peugeot, οι οποίοι κατόρθωσαν να διατηρήσουν το γνώριμο και επιτυχημένο στυλ του 208 και ταυτόχρονα, να το ανανεώσουν και να το κάνουν πιο μοντέρνο και πιο νεανικό.
Όσον αφορά στο εσωτερικό, υπάρχουν και εκεί αλλαγές, με τα υλικά να είναι ακόμα πιο προσεγμένα και ποιοτικά, ενώ και η αίσθηση πολυτέλειας είναι διάχυτη και ο premium αέρας έντονος.
Ταυτόχρονα, το νέο 208 είναι ακόμα πιο εργονομικό με τον πίνακα οργάνων του προηγμένου i-Cockpit να είναι τοποθετημένος ελαφρώς πιο ψηλά. Η ψηφιακή του εκδοχή έχει διαγώνιο 10,0 ιντσών, καθώς και εντυπωσιακά τρισδιάστατα γραφικά.
Ίδια διαγώνιο 10,0 ιντσών έχει και η ελεύθερη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, που κυριαρχεί οπτικά στον χώρο και πλέον, είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του επιτυχημένου υπερ-μίνι. Από την οθόνη ελέγχονται οι λειτουργίες των αναβαθμισμένων συστημάτων infotainment Peugeot i-Connect και i-Connect Advance.
Φυσικά, ακόμα πιο εξελιγμένα, αποτελεσματικά και ραφιναρισμένα σε ότι αφορά στη λειτουργία τους, είναι τα πολλά συστήματα υποβοήθησης με τα οποία μπορεί να εξοπλιστεί το καινούργιο 208.
Γεγονός είναι πάντως, πως οι μηχανικοί των Γάλλων βρίσκονται μπροστά από την εποχή τους και η απόδειξη γι’ αυτό, είναι τα i-toggles. Τα πλήκτρα άμεσης πρόσβασης στις πιο δημοφιλείς λειτουργίες του συστήματος infotainment, τα οποία επιτρέπουν τη χρήση τους χωρίς να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.
Ο τελευταίος παράγοντας είναι τόσο σημαντικός, που ο EuroNCAP, ο ευρωπαϊκός οργανισμός που ελέγχει την ασφάλεια των καινούργιων μοντέλων, θα πριμοδοτεί στο μέλλον την ύπαρξη φυσικών κουμπιών, όπως αυτά που το 208 διαθέτει ήδη.
Οι αλλαγές στο δημοφιλές κόμπακτ μοντέλο της Peugeot δεν περιορίζονται μόνο στην αισθητά ανανεωμένη εμφάνισή του και την αναβάθμιση από όλες τις απόψεις του εσωτερικού του και του ηλεκτρονικού του εξοπλισμού. Αντιθέτως, επεκτείνεται και στον εμπλουτισμό της γκάμας των κινητήρων του με δύο σύγχρονα και αποδοτικά υβριδικά συστήματα πρόωσης.
O κινητήρας βενζίνης τους είναι η πιο πρόσφατη και φυσικά, πιο εξελιγμένη εκδοχή του πολυβραβευμένου τρικύλινδρου turbo PureTech των 1.200 κυβικών, ο οποίος λειτουργεί στον πιο αποδοτικό κύκλο Miller, έχει στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VTN) και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο e-DCS6 με 6 σχέσεις. Στο συγκεκριμένο μάλιστα, έχει ενσωματωθεί ένας ηλεκτρικός κινητήρας 28 ίππων και 55 Nm, ενώ στο σύστημα με το ηλεκτρικό κύκλωμα των 48V ανήκει και μια αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 0,89 kWh.
Η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τα συνηθισμένα και λιγότερο εξελιγμένα ήπια υβριδικά συστήματα είναι το ότι αυτό του 208, μπορεί να το κινήσει για κάποια απόσταση αποκλειστικά ηλεκτρικά. Έτσι, ξεκινά ηλεκτρικά ενώ μπορεί να το κινήσει και σε συνθήκες cruising.
Οι αποστάσεις που διανύονται αποκλειστικά ηλεκτρικά είναι σαφώς πιο μεγάλες μέσα στην πόλη, χάρη στην αποτελεσματική ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, που διατηρεί τη μπαταρία φορτισμένη.
Το αποτέλεσμα είναι αφενός η μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος, χάρη στις περιορισμένες εκπομπές ρύπων, αλλά και η μειωμένη κατανάλωση που μπορεί να φτάσει μέχρι και το 15% σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό σύνολο.
Η εισαγωγική έκδοση του υβριδικού Peugeot είναι η HYBRID 100 e–DCS6, η οποία αποδίδει, όπως λέει και η επωνυμία της, 100 ίππους, με τη ροπή να φτάνει τα 205 Nm στις μόλις 1.750 σ.α.λ. Η μέση επίσημη κατανάλωσή της είναι μόλις 4,5 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και η αντίστοιχη εκπομπή CO2 μόνο 102 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Τόσο η χαμηλή κατανάλωση όσο και οι περιορισμένες εκπομπές ρύπων επιτυγχάνονται χωρίς συμβιβασμούς στις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δεύτερα, τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα).
Οι επιδόσεις είναι ακόμα πιο εντυπωσιακές (0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δεύτερα, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα) στην κορυφαία έκδοση HYBRID 136 e–DCS6 των 136 ίππων και των 230 Nm, που καταναλώνει μόνο 4,6 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα και εκπέμπει μόνο 104 γραμμάρια CΟ2 το χιλιόμετρο.
Το top υβριδικό Peugeot 208 είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού GT, ενώ η εξηλεκτρισμένη εποχή του δημοφιλούς μοντέλου ξεκινά από τις 23.400 ευρώ.
Πηγή