Οσον αφορά την επιδίωξη της Cosco να κατασκευάσει έναν τέταρτο προβλήτα στον Πειραιά, ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης ζήτησε από την κινεζική εταιρεία «ανταποδοτικά οφέλη» για την τοπική οικονομία και την απασχόληση, προκειμένου να εγκριθεί η επένδυση.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης δρομολογεί μεταξύ άλλων νέο θεσμικό πλαίσιο για περιφερειακά λιμάνια, ακτοπλοΐα και θαλάσσιο τουρισμό.

«Για τα λιμάνια ήδη έχουμε κάνει μια πρώτη επαφή με το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των δέκα μεγάλων λιμανιών. Τους έχω ζητήσει να μου παρουσιάσουν όλα τα πιθανά μοντέλα αξιοποίησης, αυτό θα γίνει μέσα στον Νοέμβριο και σύντομα θα δρομολογηθούν εξελίξεις. Αφού παρουσιαστεί η συγκεκριμένη μελέτη, θα προχωρήσουμε σε οικονομοτεχνικές μελέτες και το τρίτο στάδιο θα είναι ο διεθνής διαγωνισμός. Μέσα στο 2020 θα αρχίσει η αξιοποίησή τους», σημείωσε χθες ο υπουργός σε παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε στην Ακτή Βασιλειάδη. Επίσης, έγινε γνωστό ότι μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο το οποίο θα περιλαμβάνει «καινοτόμες και μεταρρυθμιστικές προτάσεις που θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα των δραστηριοτήτων του υπουργείου: από λιμάνια και ακτοπλοΐα έως θέματα που σχετίζονται με το λιμενικό σώμα».

Ναυτική εκπαίδευση

Μέσα στο 2020 θα προωθηθούν και νομοσχέδια για τον θαλάσσιο τουρισμό και την αναμόρφωση του ναυτικού εκπαιδευτικού συστήματος. «Εδώ χρειάζεται ένας νόμος πλαίσιο» ανέφερε ο υπουργός, χαρακτηρίζοντας βασική δέσμευση τον «εκσυγχρονισμό των υποδομών και τη βελτίωση της ποιότητας της ναυτικής εκπαίδευσης με παράλληλο άνοιγμα στην ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση». Παράλληλα, προωθείται και η υπογραφή Προεδρικού Διατάγματος για τους ναυαγοσώστες, που θα ενισχύσει περαιτέρω την ασφάλεια στη θάλασσα, όπως σημείωσε ο Γιάννης Πλακιωτάκης.

Η φθίνουσα πορεία του ελληνικού νηολογίου βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο της προσοχής του υπουργείου, το οποίο το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα προχωρήσει σε συγκεκριμένες ενέργειες για την ενίσχυσή του. Ο υπουργός πάντως δεν αποκάλυψε ποιες ακριβώς θα είναι αυτές.

Oσον αφορά την επιδίωξη της Cosco για την αδειοδότηση πρόσθετης επένδυσης 300 εκατ. ευρώ (πέραν των 600 εκατ. που εγκρίθηκαν πριν από λίγες εβδομάδες) σε έναν νέο 4ο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων, ο Γ. Πλακιωτάκης θύμισε πως «είχαμε πει ότι θα το ξαναδούμε εφόσον οι συνθήκες ωριμάσουν, εφόσον υπάρξει διάλογος και με τις τοπικές κοινωνίες». Και συμπλήρωσε πως «εμείς θέλουμε αυτή την επένδυση, αλλά και οποιαδήποτε άλλη επένδυση, να είναι προς όφελος και της τοπικής κοινωνίας και της τοπικής οικονομίας και της απασχόλησης. Κοινός στόχος όλων μας είναι να προχωρήσουν οι επενδύσεις, να γίνει το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα πρώτα λιμάνια container στην Ευρώπη. Αυτά θα πρέπει να γίνουν με όρους βιωσιμότητας, με όρους συνεννόησης, με όρους ανταποδοτικών οφελών». «Mall δεν υπάρχει», ξεκαθάρισε, «υπάρχει σταθμός εξυπηρέτησης των επιβατών κρουαζιέρας».

Το ταξίδι στην Κίνα

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο ταξίδι του στη Σαγκάη, όπου συνόδεψε τον πρωθυπουργό και μίλησε για «ουσιαστικό αποτέλεσμα που είχε στις ναυτιλιακές σχέσεις της Ελλάδας με την Κίνα», τονίζοντας πως στις συνομιλίες με τον πρόεδρο του ομίλου Cosco σημειώθηκε πως «δεν μπορεί οι Ελληνες εφοπλιστές να έχουν ναυπηγήσει τα τελευταία 15 χρόνια πάνω από 1.000 πλοία αξίας 64 δισ. ευρώ και να μην μπορούν οι Ελληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού να μπουν στη λίστα προμηθευτών των κινεζικών ναυπηγείων». «Είναι κάτι που το άκουσε θετικά», πρόσθεσε και εξήγησε πως «θα επιδιώξουμε να προωθήσουμε τους Ελληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού στα κινεζικά ναυπηγεία».

kathimerini.gr