3b4df9ea KOK og.jpg
3b4df9ea KOK og.jpg

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ΚΟΚ, αναθεωρείται, ανά διαστήματα, προκειμένου να προσαρμοστεί στις σύγχρονες συνθήκες, αλλά και για να αντιμετωπιστεί ένα σοβαρό ζήτημα, αυτό των τροχαίων ατυχημάτων, τα οποία έχουν αντίκτυπο στην ανθρώπινη ζωή, την υγεία και την οικονομία

Ο νέος ΚΟΚ θα προσπαθήσει να συμβάλλει στη μείωσή τους, αλλά και να δώσει λύση στο πρόβλημα της κυκλοφοριακών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η πρωτεύουσα και οι άλλες πόλεις της χώρας μας, υποστηρίζοντας τη χρήση τόσο των δικύκλων όσο και των οχημάτων μικρο-κινητικότητας, δηλαδή τα ποδήλατα και τα πατίνια.

Ας δούμε, όμως, αναλυτικά, τα ποιο ενδιαφέροντα σημεία του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Νέα Όρια Ταχύτητας

Τα νέα όρια εντός πόλεων θα είναι 30 χιλιόμετρα ανά ώρα από 50, και 20 χιλιόμετρα ανά ώρα, έξω από σχολεία. Η επιλογή αυτή σχετίζεται φυσικά με την οδική ασφάλεια, ενώ μένει να αποδειχθεί στην πράξη, τι επιπτώσεις θα υπάρχουν στην κυκλοφορία.

Κατηγοριοποίηση Παραβάσεων και Ποινών

Οι παραβάσεις θα κατηγοριοποιούνται πλέον με βάση την επικινδυνότητά τους και οι κατηγορίες τους έχουν ως εξής:

Ε1 -Χαμηλή επικινδυνότητα: Πρόστιμο 30 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 10 ημέρες.

Ε2 -Μεσαία επικινδυνότητα: Πρόστιμο 150 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 20 ημέρες.

Ε3 -Υψηλή επικινδυνότητα και αντικοινωνική οδήγηση: Κακουργηματικές ποινές για σοβαρές παραβάσεις, όπως υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση σηματοδοτών, οδήγηση υπό μέθη. Στις περιπτώσεις αυτές, προβλέπεται φυλάκιση έως τρία έτη για κίνδυνο σε περιουσία, τουλάχιστον ενός έτους, αν προκύπτει κίνδυνος για άνθρωπο, κάθειρξη έως δέκα έτη για βαριά σωματική βλάβη, κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών για θάνατο ανθρώπου και έως και ισόβια κάθειρξη, για θάνατο μεγάλου αριθμού ανθρώπων.

Επίσης, αξίζει να γνωρίζουμε πως σε περίπτωση υποτροπής των ίδιων επικίνδυνων παραβάσεων οι ποινές θα πολλαπλασιάζονται, ενώ αν σημειωθεί τρίτη υποτροπή, μέσα σε μια πενταετία, θα αφαιρείται το δίπλωμα για μια χρονικό διάστημα πέντε ετών και θα απαιτείται επανεκπαίδευση και επανεξέταση για την εκ νέου χορήγησή του.

Επίσης, το δίπλωμα θα αφαιρείται με τη συγκέντρωση 25 πόντων στο point system.

Διήθηση και Προτεραιότητα Μοτοσυκλετών

Νομιμοποίηση της διήθησης: Επιτρέπεται η κίνηση ανάμεσα σε ακινητοποιημένα οχήματα, χωρίς παραβίαση του ορίου ταχύτητας.

Προτεραιότητα στα φανάρια: Οι μοτοσυκλέτες μπορούν να περνούν μπροστά από τα αυτοκίνητα για ασφάλεια και αποσυμφόρηση.

Χρήση Κράνους και Στάθμευση

Αυστηρές ποινές για μη χρήση κράνους και ενδεχόμενη αφαίρεση διπλώματος, έως πέντε χρόνια.

Υποχρεωτική χρήση κράνους και σε οχήματα μικρο-κινητικότητας.

Οι μοτοσυκλέτες θα σταθμεύουν μόνο κάθετα, για εξοικονόμηση χώρου.

Κλήσεις

Καταχώριση σε ψηφιακή πλατφόρμα και ενημέρωση μέσω SMS.

Δεν θα υπάρχει δυνατότητα παρέμβασης για τη διαγραφή τους, ενώ θα υπάρχει δυνατότητα ένστασης εντός επτά έως δέκα ημερών.

Ποινές και για Πεζούς

Πρόστιμα για όσους καθυστερούν ή παρεμποδίζουν την κυκλοφορία στα πεζοδρόμια.

Κυρώσεις για απρόσεκτο άνοιγμα θυρών από επιβάτες οχημάτων.

Ανά τα χρόνια, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας υφίσταται μικρότερες ή μεγαλύτερες αλλαγές, οι οποίες στοχεύουν στην εύρυθμη κυκλοφορία οδηγών και πεζών, χωρίς τροχαία ατυχήματα και προβλήματα στην άσφαλτο. Για αυτό, η ενημέρωση για τον νέο ΚΟΚ και η γνώση του, αποτελεί τη βάση για ασφαλείς δρόμους.


Πηγή