Η Ευρώπη αποδείχθηκε το 2019 ο καλύτερος και μάλλον και ο πιο πιστός πελάτης για τα ελληνικά προϊόντα, καθώς οι χώρες της Γηραιάς Ηπείρου είναι αυτές που κυρίως αποτελούν τους προορισμούς των ελληνικών εξαγωγών. Μεταξύ αυτών η Γαλλία, με την ενίσχυση των σχέσεων να μην περιορίζεται στο πολιτικό επίπεδο, καθώς το 2019 αποτέλεσε την όγδοη μεγαλύτερη αγορά για τα ελληνικά προϊόντα, από ενδέκατη που ήταν το 2018.
Ισχυρή ώθηση έδωσαν στις ελληνικές εξαγωγές τα φάρμακα, αποτέλεσμα και των σημαντικών επενδύσεων στις οποίες προβαίνουν οι ελληνικές φαρμακοβιομηχανίες τα τελευταία χρόνια, αλλά και το βαμβάκι, λόγω της αύξησης τόσο των καλλιεργούμενων στρεμμάτων όσο και των τιμών. Στα αξιοσημείωτα του 2019 συγκαταλέγονται οι εξαγωγές ελληνικών προϊόντων ακόμη και στην… Ανταρκτική.
Σύμφωνα, λοιπόν, με την ανάλυση που έχει κάνει το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ) του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΠΣΕ), η αξία των εξαγωγών προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης διαμορφώθηκε το 2019 σε 18,49 δισ. ευρώ έναντι 17,31 δισ. ευρώ το 2018, καταγράφοντας αύξηση 6,6% και αποτελώντας το 55,5% της συνολικής αξίας των ελληνικών εξαγωγών, έναντι 52,3% το 2018. Σημειώνεται ότι στις εξαγωγές προς Ευρωπαϊκή Ενωση περιλαμβάνονται και αυτές προς το Ηνωμένο Βασίλειο. Οι εξαγωγές ειδικώς προς τις χώρες της Ευρωζώνης αυξήθηκαν κατά 7%, από 12,31 δισ. ευρώ το 2018 σε 13,18 δισ. ευρώ το 2019, και απορρόφησαν το 39,5% των συνολικών εξαγωγών της χώρας το 2019 έναντι 37,2% το 2018. Αυτή μάλιστα η αύξηση είναι «καθαρή», διότι δεν επηρεάζεται από αλλαγές στις ισοτιμίες των νομισμάτων.
Η Ιταλία για ένατη συνεχή χρονιά ήταν ο σημαντικότερος προορισμός για τα ελληνικά προϊόντα, ακολουθεί η Γερμανία, στην τρίτη θέση ανέβηκε η Κύπρος, παίρνοντας τη θέση της Τουρκίας, που υποχώρησε στην τέταρτη. Στην πέμπτη θέση κατατάσσεται η Βουλγαρία, στην έκτη οι ΗΠΑ, στην έβδομη το Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ στην όγδοη ανέβηκε η Γαλλία, με τις εξαγωγές προς την εν λόγω χώρα να αυξάνονται κατά 17,5% το 2019. Στην ένατη θέση βρίσκεται ο Λίβανος και την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει η Ισπανία.
Στους νέους προορισμούς για τα ελληνικά προϊόντα περιλαμβάνονται η Ανταρκτική, τα νησιά Κέιμαν και τα επίσης εξωτικά νησιά Μπαρμπέιντος, η Κολομβία, το Τουρκμενιστάν και το Αζερμπαϊτζάν.
Κυριότερο εξαγώγιμο προϊόν και το 2019 ήταν τα πετρελαιοειδή, με την αξία των εν λόγω εξαγωγών να ανέρχεται σε 9,8 δισ. ευρώ, μικρότερη κατά 8% σε σύγκριση με το 2018.
Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα φάρμακα, με την αξία των εξαγωγών να διαμορφώνεται το 2019 σε 1,57 δισ. ευρώ, αυξημένη κατά 38,9%.
Στην τρίτη θέση διατηρούνται οι εξαγωγές πλακών, ταινιών και φύλλων αργιλίου, μειωμένες κατά 3,4%, στα 639 εκατ. ευρώ. Εντυπωσιακή ήταν το 2019 η άνοδος των εξαγωγών βάμβακος, τόσο σε ποσότητα (67,8%) όσο και σε αξία (55,3%). Αποτέλεσμα: το εν λόγω προϊόν ήταν το 2019 το τέταρτο κυριότερο εξαγώγιμο προϊόν της Ελλάδας, ενώ το 2018 ήταν στη δωδέκατη θέση. Την πρώτη πεντάδα ολοκληρώνουν οι υπολογιστικές μηχανές, με τις σχετικές εξαγωγές να φτάνουν τα 503,3 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 2,6%.