Capture 81 1 1024x498.jpg
Capture 81 1 1024x498.jpg

Ειδικοί μιλούν στο MEGA και αναλύουν τα σενάρια που εξετάζονται για τη συντριβή του Boeing 737 στο αεροδρόμιο της Μουάν στη Νότια Κορέα.

«Μία εξήγηση είναι η πρόσκρουση σε πουλιά. Μεγάλα πουλιά, τα οποία μπαίνουν στον κινητήρα, ο όποιος είναι ένα εξαιρετικά δυναμικό σύστημα και περιστρέφεται με πολλές χιλιάδες στροφές το λεπτό», είπε ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

Το αεροσκάφος σέρνεται στον αεροδιάδρομο με την κοιλιά χωρίς τροχούς. Ο αεροδιάδρομος τελειώνει και το αεροπλάνο προσκρούει σε ανάχωμα. Ο πιλότος δεν μπορεί να το σταματήσει.

«Ένα αεροπλάνο βέβαια έχει τρία συστήματα, ένα κύριο και δύο αναπληρωματικά για αυτή την περίπτωση», εξήγησε ο κος Καραϊωσηφίδης.

Κατά την διάρκεια της προσγείωσης, το αεροπλάνο δεν μπόρεσε να μειώσει όσο έπρεπε την ταχύτητά του καθώς πλησίαζε στο τέλος του διαδρόμου, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στην περίφραξη και να ακολουθήσει έκρηξη.

Όπως φαίνεται στο βίντεο το αεροπλάνο γλίστρησε στον διάδρομο προσγείωσης χωρίς εξοπλισμό προσγείωσης, δηλαδή χωρίς πυροσβεστικό αφρό.

«Ο διάδρομος θα έπρεπε να είναι στρωμένος με πυροσβεστικό αφρό. Εδώ δεν ξέρουμε αν προλάβανε να κάνουν τις διαδικασίες», δήλωσε ο γραμματέας Ένωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων, Κλεάνθης Τράτρας.

Ίσως επιχειρήθηκε χαμηλή διέλευση σε συνεργασία με τον πύργο ελέγχου. Το σίγουρο εκτός από τα σενάρια και τις εικασίες είναι ότι σε αυτή την πτήση τίποτα δεν πήγε καλά.

«Το αεροπλάνο δεν έχει φρένα, ουσιαστικά γλιστράει και η ταχύτητα του μειώνεται με την τριβή με τον διάδρομο. Κάποια στιγμή βγαίνει εκτός διαδρόμου κινείται σε ανοιχτό πεδίο σε έδαφος και δυστυχώς συναντάει μπροστά του αυτό το ανάχωμα», δήλωσε ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης.

«Τα μαύρα κουτιά θα δείξουν την κατάσταση καθόλη τη διάρκεια της πτήσης, αλλά και τις συνομιλίες», πρόσθεσε ο κ. Τράτρας.

Τα δύο μαύρα κουτιά θα δώσουν απαντήσεις. Συγκεκριμένα, η συσκευή εγγραφής φωνής κατέγραψε τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης.


Πηγή