Οι περισσότεροι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας πτήσεων εκτιμούν πως ο τοίχος στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης, στο αεροδρόμιο Μουάν, εκεί όπου προσέκρουσε το Boeing 737 της Jeju Air, προκάλεσε την τραγωδία. Αν δεν ήταν εκεί, οι επιβάτες, ίσως όλοι, θα είχαν σωθεί.
Γιατί ότι κι αν συνέβη στο αεροσκάφος και ο πιλότος δεν μπορούσε να κατεβάσει τα πτερύγια και τους τροχούς για την προσγείωση, δεν ήταν αυτό που προκάλεσε τον θάνατο των επιβατών. Οι επιβάτες σκοτώθηκαν επειδή χτύπησαν μια συμπαγή κατασκευή ακριβώς στο τέλος του διαδρόμου. Εκεί όπου δεν θα έπρεπε να υπάρχει μια συμπαγής κατασκευή.
Οι πιλότοι είχαν τον έλεγχο του αεροπλάνου κατά την ανώμαλη προσγείωση
Όλα συγκλίνουν στο ότι πουλιά είχαν μπει τουλάχιστον στον ένα κινητήρα, όπως δείχνει και ερασιτεχνικό βίντεο, προκαλώντας βλάβη στο υδραυλικό σύστημα προσγείωσης του αεροπλάνου.
Οι πιλότοι ωστόσο είχαν τον έλεγχο.
Τα 6 τελευταία δραματικά λεπτά
Οι τελευταίοι διάλογοι του πιλότου με τον Πύργο Ελέγχου, επιβεβαιώνουν τη σύγκρουση του Boeing 737-800 με πουλιά εν πτήση.
8:57 π.μ. – Πύργος Ελέγχου «Προσοχή – πουλιά, δραστηριότητα».
8:59 π.μ. – Πιλότος ,«Mayday Mayday Mayday Mayday», «Χτύπημα σε πουλί, χτύπημα σε πουλί, κάνω στροφή»
9:00 π.μ. – Πιλότος ζητά άδεια προσγείωσης στον διάδρομο 19
9:02 π.μ. – Το αεροπλάνο κάνει ανώμαλη προσγείωση στο διάδρομο
9:02:34 π.μ. – Πύργος Ελέγχου προς πυροσβεστική « Ενδεχόμενη συντριβή»
9:03 π.μ. – Η πτήση 7C2216 συντρίβεται στο ανάχωμα
«Θα ήταν όλοι ζωντανοί»
Οι μοιραίος όπως φαίνεται τοίχος στο νότιο άκρο που διαδρόμου προσγείωσης βρισκόταν εκεί πολλά χρόνια. Στα περισσότερα αεροδρόμια τα συστήματα αυτά τοποθετούνται σε πτυσσόμενες κατασκευές, ώστε να μπαίνουν στο έδαφος εάν κάποιο αεροπλάνο βγει εκτός πίστας.
Ο κορυφαίος εμπειρογνώμονας σε θέματα αεροπορικής ασφάλειας David Learmount δήλωσε στο Sky News: «Όχι μόνο δεν υπάρχει καμία δικαιολογία, αλλά νομίζω ότι είναι στα όρια του εγκλήματος να υπάρχει εκεί ο τοίχος».
«Το αεροπλάνο, πριν χτυπήσει τον τοίχο, βλέπουμε ότι δεν έχει σοβαρές ζημιές. Βλέπουμε λίγο καπνό να βγαίνει που προκλήθηκε από την τριβή με το διάδρομο προσγείωσης. Πάρα πολλές τέτοιες προσγειώσεις, με την «κοιλιά» ή χωρίς τροχούς γίνονται σε όλο τον κόσμο κατά καιρούς, αλλά τα αεροπλάνα αντέχουν σε αυτό. Κάτι συνέβη στο αεροπλάνο, το «εξουδετέρωσε». Πιστεύω ότι έπαθε βλάβη στο υδραυλικό σύστημα, δεν μπορούσε να κατεβάσει τους τροχούς, γλίστρησε στο διάδρομο. Είναι ο τοίχος στο τέλος, ακριβώς στο τέρμα του διαδρόμου προσγείωσης. Αν δεν υπήρχε, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα», συμπλήρωσε ο Learmount.
Έλεγχος και στα 101 αεροπλάνα Boeing που λειτουργούν στη Νότια Κορέα
Στη σκιά της τραγωδίας οι αρχές της Νότιας Κορέας ανακοίνωσαν πως σχεδιάζουν «ειδικές επιθεωρήσεις» όλων των Boeing 737-800 που χρησιμοποιούνται στη χώρα. Αυτή τη στιγμή είναι 101.
Τα μέσα ενημέρωσης της Νότιας Κορέας αποκάλυψαν το τελευταίο μήνυμα ενός επιβάτη, σε συγγενή του, δευτερόλεπτα πριν τη συντριβή.
Επιβάτης: Ένα πουλί κόλλησε στο φτερό…
Συγγενής: Πώς;
Επιβάτης: Δεν μπορούμε να προσγειωθούμε ακόμα.
Συγγενής: Από πότε;
Επιβάτης: Μόλις τώρα.
Επιβάτης: Μήπως να αφήσω διαθήκη;
Οι εκπρόσωποι του υπουργείου Μεταφορών είχε προειδοποιήσει τους πιλότους για σμήνη πουλιών στην περιοχή.
Καρέ καρέ η πορεία του αεροπλάνου
Ο μηχανολόγος – αεροναυπηγός μηχανικός Κώστας Λακαφώσης εξηγεί στο Live News καρέ καρέ την πορεία του αεροπλάνου και τις κινήσεις που οδήγησαν στην τραγωδία.
Θρήνος
Το μικρότερο θύμα της αεροπορικής τραγωδίας ήταν 3 ετών. Ο μεγαλύτερος 78.
Έχουν αναγνωριστεί 141 από τα 179 θύματα. Ο θρήνος των συγγενών, ατελείωτος και σπαρακτικός. Ένας 74χρονος πατέρας διαβάζει και ξαναδιαβάζει το τελευταίο μήνυμα της κόρης του.
«Το αεροσκάφος είχε κάνει τις τελευταίες 48 ώρες 13 δρομολόγια. Επειδή η εταιρεία είναι low cost, σύμφωνα πάντα με τους εργαζόμενους, έχουν κάνει αρκετές περικοπές και πολλές φορές δεν κάνουν τις απαραίτητες συντηρήσεις στα αεροσκάφη τους. Έχει δοθεί εντολή να γίνουν έλεγχοι στα αεροσκάφη, αλλά και στις άλλες εταιρείες», είπε στο MEGA η δημοσιογράφος Ελισάβετ Κυρίτση.
H αεροπορική τραγωδία στη Νότια Κορέα ήταν το 9ος μίας ατυχημάτων με αεροσκάφη της Boeing τον τελευταίο χρόνο.
Πηγή