Τέλος χρόνου για όσους πλούτιζαν μέσω social media δίχως να δηλώνουν τα εισοδήματά τους στην Εφορία, με την ΑΑΔΕ να βάζει στο στόχαστρο ακόμα και διάσημα πρόσωπα.

Σίγουρα πρόκειται για ένα «καμπανάκι» σε όσους διαφημίζουν προϊόντα και λαμβάνουν χρήματα με «όχημα» τα social media.

H ειδική ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ ερευνά εκατοντάδες τέτοιες υποθέσεις φοροδιαφυγής μέσω Facebook, Instagram, Tik Tok και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης με τη βοήθεια του ειδικού αλγόριθμου που «τρέχει» συνδυαστικές διασταυρώσεις.

Η influencer, μέτοχος e-shop με τα χαμηλά εισοδήματα

Η αρχή έγινε με τον εντοπισμό γνωστού και εντυπωσιακού μοντέλου και influencer που απέκρυψε τζίρο εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ διαφημίζοντας και πουλώντας ρούχα και αξεσουάρ μέσω των social media.

Η ελεγκτική μέθοδος που χρησιμοποίησαν οι ελεγκτές είναι απλή και ακολουθείται στις έρευνες αυτού του είδους.

Αρχικά εντόπισαν όλους τους λογαριασμούς που διατηρεί η influencer στα social media και αφού έκαναν έρευνα στο προφίλ της διαπίστωσαν ότι εκτός από τους εκατοντάδες χιλιάδες followers κατέχει σημαντικό ποσοστό σε επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου με ρούχα και αξεσουάρ τα οποία μέσω των λογαριασμών της στα social media τα διαφημίζει και τα πουλάει διαδικτυακά.

Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τον ειδικό αλγόριθμο οι ελεγκτές βρήκαν τα εισοδήματα που δηλώνει στην εφορία τα τελευταία δυο χρόνια και τον τζίρο του e-shop.

Από τη διασταύρωση των στοιχείων προέκυψε ότι η influencer που είναι και μέτοχος του e-shop είχε εμφανίσει χαμηλά εισοδήματα στις φορολογικές δηλώσεις.

Το επόμενο βήμα ήταν να ελεγχθούν οι παραδόσεις των προϊόντων που έγιναν μέσω των εταιρειών κούριερ στους πελάτες από το e-shop και οι πληροφορίες που συγκέντρωσαν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ από τις εταιρείες μεταφορών έδειξαν ότι οι παραδόσεις αγαθών ήταν πολύ περισσότερες από το τζίρο που εμφάνιζε το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Για τα δυο έτη που διενεργήθηκε ο έλεγχος διαπιστώθηκε αποκρυβείσα φορολογητέα ύλη σχεδόν 350.000 ευρώ από τη μη έκδοση αποδείξεων και παραστατικών.

Ο παρουσιαστής και… τηλεπωλητής με την φοροδιαφυγή 400.000 ευρώ

Δεν πέρασαν δυο 24ωρα και «έσκασε» μια νέα περίπτωση φοροδιαφυγής ύψους 400.000 ευρώ, που εντόπισε η ειδική ομάδα παρακολούθησης ψηφιακών επιχειρηματικών συναλλαγών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Πρόκειται για παρουσιαστή τηλεοπτικής εκπομπής, ο οποίος ταυτόχρονα διαθέτει εταιρεία τηλε-πωλήσεων.

Σε αυτή την περίπτωση, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ άρχισαν να παρακολουθούν τη συναλλακτική συμπεριφορά της επιχείρησης μετά από καταγγελίες καταναλωτών.

Έπειτα-όπως και στην περίπτωση της influencer- ζητήθηκαν στοιχεία των παραδόσεων από την εταιρεία ταχυμεταφορών, με την οποία συνεργαζόταν η επιχείρηση, και βρήκαν ότι, για τέσσερις χρήσεις, δεν είχαν δηλωθεί 12.000 αποδείξεις, συνολικής αξίας 400.000 ευρώ.

Το εντυπωσιακό, σε αυτή την περίπτωση είναι πως οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ ανακάλυψαν ακόμα ότι ο συγκεκριμένος παρουσιαστής δεν εμφανιζόταν τυπικά ως μέτοχος της εταιρείας, αλλά είχε βάλει μπροστά τη μητέρα του.

Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρουν από την ΑΑΔΕ, σύμμαχος στην προσπάθεια καταπολέμησης της φοροδιαφυγής αποτελεί και ο κόσμος, που μπορεί να συνδράμει όταν βλέπει… εκκωφαντικές περιπτώσεις στα social media.

Φυσικά, η ΑΑΔΕ δείχνει, πως- πλέον- σαρώνει τα πάντα και «απειλεί» influencers, παρουσιαστές και διάσημα πρόσωπα που-ενδεχομένως- να πίστευαν πως μπορούν να γλιτώσουν από τα «δόντια» της, προειδοποιώντας πως έρχονται και νέες αποκαλύψεις…

Πηγή