Η Εθνική δεν θα υποβάλει προσφορά για την Praxia Bank
Η Εθνική Τράπεζα δεν ενδιαφέρεται για την απόκτηση της Praxia Bank, αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες η τράπεζα δεν πρόκειται αύριο Δευτέρα να υποβάλει μη δεσμευτική προσφορά για τη συμμετοχή της στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Praxia. Εκτός από την Εθνική αντίστοιχη στάση φαίνεται να υιοθετούν οι διοικήσεις και άλλων συστημικών τραπεζών, οι οποίες εξηγούν ότι σε μια περίοδο κατά την οποία προχωρούν σε σημαντικές μειώσεις του προσωπικού τους μέσω προγραμμάτων εθελουσίας εξόδου και μοντέλων carve out, δεν βλέπουν πώς θα μπορούσαν να «επωμιστούν» το κόστος των περίπου 250 υπαλλήλων της Praxia. Με δεδομένο επίσης ότι η συμμετοχή της Viva δεν επιβεβαιώνεται, η επιτυχία για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας φαίνεται ότι θα εξαρτηθεί από τη συμμετοχή επενδυτικών κεφαλαίων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον κατά τη διαδικασία των data rooms, λαμβάνοντας τον σχετικό φάκελο. Παρά τις δύο κεφαλαιακές ενέσεις ύψους 70 εκατ. ευρώ που έχει καλύψει ο μέτοχος της τράπεζας Μπομπ Ντάιμοντ μέσω του fund Atlas Merchant Capital, μια νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Praxia Bank θεωρείται αναγκαία για τη διατήρηση της κεφαλαιακής επάρκειάς της. Αυτός είναι και ο λόγος που τη διαδικασία για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου παρακολουθεί η ΤτΕ, η οποία έχει θέσει ως προθεσμία για την ολοκλήρωσή της το πρώτο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς.
Ημέρες ΟΟΣΑ αύριο και μεθαύριο στην Αθήνα. Το κλιμάκιό του για την Ελλάδα έρχεται για την τακτική του επίσκεψη εδώ, προκειμένου να συναντηθεί με στελέχη του οικονομικού επιτελείου, ενόψει της σύνταξης της έκθεσης Survey for Greece, 2020. Η αποστολή είναι όμως αυτή τη φορά αναβαθμισμένη, καθώς θα συμμετέχει και η επικεφαλής οικονομολόγος του Οργανισμού, Λόρενς Μπουν. Η κ. Μπουν είναι καλεσμένη του Ινστιτούτου Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (IOBE) και θα μιλήσει αύριο το απόγευμα σε ειδική εκδήλωση στο Μποδοσάκειο. Αναμένεται με ενδιαφέρον. Σημειώνεται ότι τα υπουργεία ετοιμάζουν εδώ και καιρό τις απαντήσεις τους στο ερωτηματολόγιο του ΟΟΣΑ ενόψει της σύνταξης της έκθεσης, που αναμένεται να δημοσιευθεί περί τον Μάρτιο του 2020.
Αντιφατικές διεκδικήσεις
Eντύπωση προκάλεσε στη Διεθνή Σύνοδο του International Maritime Organization (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός – IMO) η τοποθέτηση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος ζήτησε να αναβληθεί η εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών όρων για τη διεθνή ναυτιλία. Προκάλεσε, δε, εντύπωση για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί το ΙΜΟ έχει διευκρινίσει ότι η συγκεκριμένη αλλαγή, η μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, που είναι η σημαντικότερη εδώ και δεκαετίες στη ναυτιλία, δεν πρόκειται να καθυστερήσει άλλο. Και, δεύτερον, γιατί προήλθε από την ελληνική κυβέρνηση, ο πρωθυπουργός της οποίας έχει βάλει πολύ ψηλά στην κυβερνητική ατζέντα την προστασία του περιβάλλοντος.
Τα 200 εκατ. που θα σώσουν τα ΕΛΤΑ
Στα 242,3 εκατ. ανέρχεται το κόστος της καθολικής υπηρεσίας των ταχυδρομικών υπηρεσιών την περίοδο 2013-2018. Στο κόστος δεν περιλαμβάνονται οι τυχόν προσαυξήσεις λόγω των καθυστερήσεων που έχουν σημειωθεί στην αποζημίωση του κόστους. Με δεδομένο ότι τα ΕΛΤΑ έχουν εισπράξει μέχρι σήμερα προκαταβολές 90 εκατ. ή 15 εκατ. για κάθε έτος από το 2013 έως και το 2018, σημαίνει ότι η συμβατική υποχρέωση του ελληνικού Δημοσίου προς την επιχείρηση ανέρχεται σε τουλάχιστον 150 εκατ., χωρίς τις προσαυξήσεις και χωρίς το κόστος αποζημίωσης για το 2019. Το ύψος της αποζημίωσης είναι ελεγμένο από τον ρυθμιστή της αγοράς (ΕΕΤΤ) μέχρι και το 2017. Μένει να υπολογιστεί η αποζημίωση για το 2018 και ως ενδεικτικό κόστος για τη περυσινή χρονιά αναφέρονται τα 37,5 εκατ. Συνεπώς, η διάσωση των ΕΛΤΑ που περνά μέσα από την καταβολή της αποζημίωσης της καθολικής υπηρεσίας θα πλησιάσει τα 200 εκατ.