Ο επικεφαλής της Apple κάλεσε σήμερα τους Αμερικανούς νομοθέτες να δώσουν στους χρήστες τον έλεγχο των προσωπικών δεδομένων τους, που συλλέγονται από το Διαδίκτυο, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να τα διαγράφουν κατά βούληση.

Σε ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Time, ο Τιμ Κουκ αναπτύσσει αυτήν την ιδέα της προστασίας της ιδιωτικής ζωής, που είναι πολύτιμη και αποτελεί ένα από τα επιχειρήματα για την αγορά ενός προϊόντος Apple.

Η μάρκα με λογότυπο το μήλο επανέλαβε την πολιτική αυτή με ένα τεράστιο διαφημιστικό πανό στο Λας Βέγκας, κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Έκθεσης Ηλεκτρονικών. Παραφράζοντας το διάσημο σλόγκαν για το Λας Βέγκας, «ό,τι συμβαίνει στο Βέγκας μένει στο Βέγκας», η Apple σημειώνει: «Ό,τι συμβαίνει στο iPhone σας μένει στο iPhone σας».

Ο Τιμ Κουκ προέτρεψε υπέρ της εκπόνησης ενός νέου νόμου, που θα δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να διαγράφει «έπειτα από παραγγελία» τα προσωπικά δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από το διαδίκτυο.

Το κάλεσμα του επικεφαλής της εμβληματικής επιχείρησης τεχνολογίας δεν θα αρέσει μετά βεβαιότητας στους κολοσσούς του Διαδικτύου όπως η Google, το Facebook ή η Amazon, που πλουτίζουν χάρη στην εκμετάλλευση των αμέτρητων πληροφοριών που συλλέγουν από τους χρήστες των ιστότοπων τους και των προϊόντων τους.

«Ένας ομοσπονδιακός νόμος για τον σεβασμό της ιδιωτικής ζωής δεν θα πρέπει να στοχεύει μονάχα στο να δοθεί ο έλεγχος των δεδομένων στον καταναλωτή, αλλά και να αποκαλυφθούν εκείνοι που πωλούν τα δεδομένα μας κρυφά» υπογράμμισε ο Κουκ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η FTC, η επιτροπή προστασίας των καταναλωτών στις ΗΠΑ, θα πρέπει να εγκαταστήσει μια πλατφόρμα ανταλλαγής δεδομένων, στην οποία οι επιχειρήσεις, που θέλουν να κάνουν εμπόριο, θα πρέπει να καταγράφονται. Θα επέτρεπε στους καταναλωτές να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους, πελάτη προς πελάτη και το αν προτίθενται να τους δώσουν τη δυνατότητα να «τις διαγράφουν έπειτα από παραγγελία, δωρεάν, εύκολα, μέσω του Διαδικτύου και μια και για πάντα».

«Το 2019, είναι καιρός να υπερασπιστούμε το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή, τη δική σας, τη δική μου, όλου του κόσμου» σημειώνει ο Τιμ Κουκ στο Time.

«Οι καταναλωτές δεν πρέπει να υπομένουν πλέον τις εταιρείες, που συγκεντρώνουν με ανεύθυνο τρόπο τα προφίλ των χρηστών, τις διαρροές δεδομένων που μοιάζουν εκτός ελέγχου και την ολοένα και μεγαλύτερη αδυναμία να ελέγξουμε τις ψηφιακές ζωές μας» κατήγγειλε ο ίδιος.

«Η τεχνολογία έχει τη δυναμική να μεταμορφώσει τον κόσμο προς το καλύτερο, όμως δεν θα καταφέρει ποτέ να πετύχει αυτόν τον κόσμο, χωρίς την εμπιστοσύνη των πολιτών, που τους υπηρετεί».


Πηγή