Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Frontiers in Developmental Psychology, τα μικρά παιδιά των οποίων οι γονείς χρησιμοποιούν πολύ τις οθόνες φαίνεται να δυσκολεύονται με τις γλωσσικές δεξιότητες επειδή περνούν και αυτά πολύ χρόνο στις οθόνες.
Εσθονοί επιστήμονες εξέτασαν τους γονείς περισσότερων από 420 παιδιών ηλικίας 2,5 έως 4 ετών σχετικά με τη χρήση της οθόνης από τους ίδιους και τα παιδιά τους και τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών τους.
Στη συνέχεια, τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις ομάδες: υψηλή, μεσαία και χαμηλή χρήση οθόνης. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι οι γονείς που χρησιμοποιούσαν συχνότερα τις οθόνες είχαν και παιδιά που χρησιμοποιούσαν συχνότερα τις οθόνες. Διαπιστώθηκε επίσης ότι όσο περισσότερο χρόνο τα παιδιά χρησιμοποιούσαν οθόνες, τόσο μειώνονταν οι γλωσσικές τους δεξιότητες. Τα παιδιά με λιγότερη χρήση οθόνης σημείωσαν υψηλότερη βαθμολογία τόσο στη γραμματική όσο και στο λεξιλόγιο, και επιπλέον, οποιαδήποτε χρήση οθόνης δεν είχε θετικό αντίκτυπο στις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών.
«Η ανάγνωση ηλεκτρονικών βιβλίων και το παιχνίδι ορισμένων εκπαιδευτικών παιχνιδιών μπορούν να προσφέρουν ευκαιρίες εκμάθησης γλωσσών, ιδίως για τα μεγαλύτερα παιδιά, αλλά η έρευνα δείχνει ότι η καθημερινή γλωσσική αλληλεπίδραση γονέα-παιδιού είναι αυτή που έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στα πρώτα χρόνια της ζωής», δήλωσε η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, καθηγήτρια Τίια Τούλβιστε του Πανεπιστημίου του Τάρτου.
Πηγή: ΑΠΕ
Πηγή