Σχεδόν 15 χρόνια από τότε που η Κορεάτικη Kia, έδειξε τις δυνατότητές της με το πρώτο Ceed (2006), έρχεται ένα μικρομεσαίο crossover με κουπέ σχεδίαση, να δώσει στην Κορεάτικη μάρκα μια δυνατή ώθηση στον πίνακα εκτίμησης του ευρωπαϊκού καταναλωτικού κοινού.

Ο λόγος για το Kia XCeed, ένα αντικειμενικά όμορφο όχημα, που ανήκει και συμπληρώνει την οικογένεια Ceed, αλλά είναι τόσο ξεχωριστό που θα φέρει αναστάτωση στην ραγδαία αναπτυσσόμενη εμπορικά κατηγορία.

Το XCeed σας το είχαμε παρουσιάσει από αυτήν εδώ την ενότητα, πριν λίγες εβδομάδες, όταν το είχαμε οδηγήσει για πρώτη φορά στην Μασσαλία και τους πέριξ αυτής ορεινούς δρόμους.

Πριν λίγες ημέρες το XCeed ήρθε και στην Ελλάδα, όπου και μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε όλες τις μέχρι στιγμής εκδόσεις (1.0Τ-120 ίππων, 1.4Τ-140 ίππων & 1.6Τ-204 ίππων ), με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, η το διπλού συμπλέκτη 7άρι DCT. Όλες οι εκδόσεις θα βρίσκονται στην έκθεση «Αυτοκίνηση 2019» που ανοίγει τις πύλες της το Σάββατο 9 Νοεμβρίου.

Σχεδίαση – Εσωτερικό – Εξοπλισμός

Σχεδιασμένο από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδιασμού της μάρκας στην Φρανκφούρτη, το Kia XCeed (κατασκευάζεται στην Ζιλίνα της Σλοβακίας) έχει μοναδικά κοινά στοιχεία του αμαξώματος  με το πεντάθυρο hatchback, τις εμπρός πόρτες.

Με συνολικό μήκος 4.395 χλστ (μεταξόνιο ίδιο με το Ceed), είναι 85 χλστ μεγαλύτερο από το 5θυρο Ceed και 90 χλστ πιο μικρό από το Sportage. Το μέγιστο ύψος του είναι 1.490 χλστ, κάτι που σημαίνει πως είναι 43 χλστ πιο ψηλό από το Ceed και 155 χλστ πιο χαμηλό από το Sportage, παρέχοντας στους οδηγούς του χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με το πιο ψηλό SUV και μια πιο ψηλή θέση οδήγησης συγκριτικά με το συμβατικό Ceed.

Η κουπέ σχεδίαση δείχνει το αμάξωμα χαμηλότερο από όσο πραγματικά είναι, ενώ το εσωτερικό είναι ευρύχωρο και μόνο ο «αέρας» πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών (χωρούν και τρεις) υστερεί, ενώ –παραδόξως- η ορατότητα του οδηγού προς τα πίσω δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα.

Επιπλέον, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 426 λίτρα χωρίς ρεζέρβα (τα «Ελληνικά» με ρεζέρβα στάνταρ, χωρούν κάτι λιγότερο σε αποσκευές), ενώ οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι τουλάχιστον επαρκείς.

Με αναδίπλωση των διαιρούμενων (40:20:40) πίσω καθισμάτων, η συνολική χωρητικότητα αποσκευών φτάνει τα 1378 λίτρα, όντας ιδιαιτέρα μεγάλη για την κατηγορία και την σχεδίαση του XCeed.

Ο εξοπλισμός από την βασική έκδοση launch edition I, είναι σε πολύ καλό επίπεδο, περιλαμβάνοντας: ESP με hill holder, 6 αερόσακους, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης ύπαρξης εμποδίου και αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, αυτόματα φώτα, αυτόματους προβολείς, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.

Στα συν θα επαναλάβουμε την -απαραίτητη για την Ελλάδα- ρεζέρβα, την υψηλού επιπέδου ηχομόνωση, καθώς και την εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών, που κάνουν τον ιδιοκτήτη να έχει το κεφάλι του ήσυχο.

Ανάρτηση – Συστήματα υποβοήθησης του οδηγού

Το Xceed εγγυάται άψογη οδική συμπεριφορά, χάρη στην εξελιγμένη ρύθμιση της εμπρός/πίσω ανεξάρτητης ανάρτησης και άλλων μηχανικών μερών που δεν υπάρχουν σε άλλα μοντέλα Ceed.

Παρά το αυξημένο ύψος του (174 χλστ με 16άρες ζάντες & 184 χλστ με 18άρες ζάντες) είναι πιο οδηγοκεντρικό λόγω της προσαρμοσμένης ρύθμισης της ανάρτησης, των πιο μικρών εξωτερικών διαστάσεων, του χαμηλότερου κέντρου βάρους και της μείωσης της συνολικής μάζας.

Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εκδόσεις Ceed, διαθέτει εξελιγμένα αμορτισέρ στην πλήρως ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση για καλύτερη απόσβεση, άνεση και κράτημα. Επιπλέον, εκτός από την ειδική σχεδίαση των στοπ στα έμβολα των αμορτισέρ, οι μηχανικοί της Kia έχουν χρησιμοποιήσει πιο μαλακά ελατήρια εμπρός και πίσω κατά 7% και 4% αντιστοίχως για μεγαλύτερη άνεση και σταθερότητα κάτω από όλες τις συνθήκες.

Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει ίδιο με του Ceed, αν και η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) έχει διαφορετική διαχείριση για ταχύτερη απόκριση και αμεσότητα πληροφορίας στα χέρια του οδηγού. Οι ζάντες είναι αλουμινίου 16 ή 18 ιντσών και εδώ είναι μια …σπαζοκεφαλιά για τον υποψήφιο αγοραστή, που αν διαλέξει τις 16άρες θα έχει μεγαλύτερη άνεση στους «κακοτράχαλους» ελληνικούς δρόμους, ενώ αν διαλέξει τις 18άρες θα έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά, αλλά στους φλατ δρόμους, αν και όταν τους βρει.

Το σύστημα Drive Mode Select επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιεί την υποβοήθηση του τιμονιού, την απόκριση του πεντάλ γκαζιού και (για τα μοντέλα εξοπλισμένα με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη) την ταχύτητα αλλαγής σχέσεων.

Υπάρχουν δύο επιλογές παραμετροποίησης, οι Normal και Sport. Στη λειτουργία Sport το τιμόνι αποκτά περισσότερο «βάρος» και το πεντάλ γίνεται πιο άμεσο, ενώ στη Normal δίνεται προτεραιότητα στην εξοικονόμηση καυσίμου και στην άνεση οδηγησιμότητας.

Το XCeed προσφέρει ευρεία γκάμα από προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού στις οποίες συμπεριλαμβάνονται το Smart Cruise Control με Stop & Go, η Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind-spot Collision Warning), η Προειδοποίηση Πρόσθιας Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με Ανίχνευση Οχημάτων και πεζών, η Έξυπνη Προειδοποίηση Ορίου Ταχύτητας (Intelligent Speed Limit Warning), η Έξυπνη Υποβοήθηση Στάθμευσης (Smart Parking Assist), η Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (Lane Keeping Assist), η Αυτόματη Ρύθμιση Προβολέων (High Beam Assist) κ.α.

Το σύστημα προειδοποίησης κόπωσης (Driver Attention Warning) συμβουλεύει τον οδηγό του Xceed να κάνει ένα διάλειμμα.

Επίσης, το σύστημα υποβοήθησης LFA Assist (LFA) είναι η αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης “Επιπέδου 2” της Kia, η οποία ελέγχει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το τιμόνι. Το LFA μπορεί να αναγνωρίζει οχήματα και σήματα οδικής κυκλοφορίας για να διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας του και σε ασφαλή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Τέλος, στον στάνταρ εξοπλισμό υπάρχει και το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας (Vehicle Stability Management).

Κινητήρες – Κιβώτια

Το XCeed διαθέτει μια σειρά  από υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα βενζίνης, ενώ αναμένεται και μια υβριδική έκδοση.

Προς το παρόν, είναι διαθέσιμοι τρεις υπερτροφοδοτούμενοι T-GDi κινητήρες άμεσου ψεκασμού βενζίνης. Ο 3κυλινδρος 1.0 T-GDi αποδίδει 120 ίππους και 172 Nm ροπής, ενώ ο 4κύλινδρος 1.4 T-GDi αποδίδει 140 ίππους και 242 Nm. Διαθέσιμος είναι και ο 1.6 T-GDi που αποδίδει 204 ίππους και 265 Nm. Το XCeed διατίθεται επίσης με δυο εκδόσεις πετρελαίου: τους 1.6 Smartstream απόδοσης 115 ή 136 ίππων.

Με εξαίρεση τον 1.0 T-GDi, όλοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων ή αυτόματα διπλού συμπλέκτη με επτά σχέσεις. Ο κινητήρας 1,0 λίτρου συνδυάζεται μόνο με το μηχανικό κιβώτιο. Το σύστημα Idle Stop & Go είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.

Τέλος, το XCeed από τις αρχές του 2020 θα προσφέρεται σε υβριδική έκδοση 48V και υβριδική plug-in έκδοση. Εδώ ένας 4κύλινδρος GDI κινητήρας βενζίνης 1.6 Kappa συνδυάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 44,5 kW και μπαταρία 8,9 kWh για ηλεκτρική κίνηση έως περίπου 60 χιλιόμετρα.

Η συνολική απόδοση του XCeed Plug-in Hybrid είναι στους 141 ίππους και στα 265 Nm που μεταφέρονται στους μπροστινούς τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις (6DCT).

Από την θέση του οδηγού

Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης, η καλή εργονομία, η προσεγμένη ποιότητα, η γεροδεμένη κατασκευή και η οδηγοκεντρική σχεδίαση του ταμπλό, κερδίζουν τον οδηγό του XCeed από την πρώτη στιγμή.

Ο 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας (που κυρίως οδηγήσαμε) παράγει το ανάμενόμενο από 3κύλινδρους κινητήρες κροτάλισμα ειδικά όταν είναι κρύος (με κλειστά τζάμια ακούγεται ελάχιστα), αλλά σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο και θετικό στις αλλαγές (όχι στις πολύ γρήγορες)

κιβώτιο ταχυτήτων, κινεί σβέλτα, τόσο από στάση (0-100 σε 11.3’’), όσο και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις το βάρους 1257 κιλών αμάξωμα, φτάνοντάς το σε τελική ταχύτητα 186 χλμ/ώρα.

Εύστροφος και δυνατός, δεν παρουσιάζει κενά, αλλά δεν είναι και υπόδειγμα οικονομίας. Στις πολλές διαδρομές που κάναμε σε κάθε είδους δρόμο, η μέση κατανάλωση ήταν 7.9 λίτρα ανά 100 χλμ., με το σύστημα start/stop να λειτουργεί άψογα.

Όμως, το ατού του XCeed, είναι η ποιότητα κύλισης, η οδική συμπεριφορά και η απουσία θορύβων, τόσο από το αμάξωμα, όσο και από τα μηχανικά μέρη. Το υπερυψωμένο αμάξωμα, παρά την πιο άνετη ρύθμιση της ανάρτησης, δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, την ώρα που η συμπεριφορά είναι σχεδόν ουδέτερη και η ανάρτηση «καταπίνει» τις συχνές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Ακόμα και σε χωμάτινες διαδρομές (εδώ οι 18άρες ζάντες έχουν πλεονέκτημα ύψους & μειονέκτημα άνεσης), το κουπέ crossover της Kia, περνάει με ευκολία χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες, ή να αγχώνει τον οδηγό.

Εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι, για την ελληνική πραγματικότητα οι ζάντες που πλεονεκτούν συνολικά είναι αυτές των 16 ιντσών, στις οποίες μάλιστα, αν φορεθεί ένα 80:20 ή 70:30 (άσφαλτος:χώμα) ελαστικό, δίνει πλεονέκτημα κίνησης και εκτός ασφαλτόδρομων, σε ένα όχημα που δείχνει αμιγώς ασφάλτινο, αλλά μπορεί να κάνει την υπέρβαση λόγω σχεδίασης και ρύθμισης της ανάρτησης.

Σε πολύ καλά επίπεδα είναι και η αίσθηση/ακρίβεια του γρήγορου τιμονιού, ενώ τα φρένα δεν έδειξαν να υστερούν στις όποιες στιγμές που χρειάστηκε να επέμβουν.

Δια ταύτα

Το XCeed δεν είναι ένα ακόμα μοντέλο της οικογένειας Ceed, αλλά πρόκειται για ένα ιδιαίτερο όχημα, που μπορεί να σταθεί στα ίσια απέναντι σε ανάλογα μοντέλα premium κατασκευαστών.

Πρόκειται για ένα όχημα με σπορ σχεδίαση, που απευθύνεται σε νέους (με ή χωρίς οικογένεια), τα καταφέρνει άνετα σε πολλούς ρόλους (συνεπώς κάνει και για μοναδικό όχημα μιας οικογένειας) και δίνει μια πολύ καλή σχέση απόδοσης-τιμής (το 1.0Τ ξεκινά από τα 20.590 ευρώ), αν και δεν είναι δεν είναι αυτό το κυρίως ζητούμενο από αυτό.

Κερασάκι στην τούρτα, η 7ετής εγγύηση, για το «ό μη γένοιτο», που όμως με βάση τις εμπειρίες μοντέλων της Kia των τελευταίων ετών, δύσκολα θα χρειαστεί.

Περισσότερα, όταν θα …βάλουμε στο χέρι την έκδοση 1.4Τ των 140 ίππων με το 7άρι DCT κιβώτιο.

Yπέρ

– Σχεδίαση

– Χώροι – Εξοπλισμός

– Οδική συμπεριφορά-άνεση (κυρίως με ζάντες 16”)

– Εργονομία

– Ποιότητα

– Κινητήρας

– Ρεζέρβα

– 7ετής εργοστασιακή εγγύηση

Κατά

– Θόρυβος κινητήρα

– Κατανάλωση

Νίκος Τσάδαρης

Πηγή