Το Honda CR-V παρουσιάστηκε το 1995 και είναι το πιο καλοπουληµένο μοντέλο SUV εδώ και χρόνια.

Η τελευταία του έκδοση συνέπεσε με τα 70 χρόνια της Honda και έχει βάλει πολύ ψηλά τον πήχη, με όπλα το νέο ανθεκτικό πλαίσιο, μεγαλύτερους χώρους, premium ποιότητα κατασκευής / συναρμολόγησης, υπερσύγχρονα συστήματα ασφάλειας / υποστήριξης του οδηγού, και με την …ούγια να γράφει την εγγύηση ανθεκτικότητας, δηλαδή το «made in Japan».

Αυτό είναι το αυτοκίνητο που θα δοκιμάσουμε σε αυτό εδώ το άρθρο και συγκεκριμένα την έκδοση με τον πολύ δυνατό (193 ίππους) 1500άρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης, κιβώτιο CVT και μετάδοση κίνησης σε όλους τους τροχούς, ανάλογα βέβαια με τις εντολές που δίνει ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος διαχείρισης της πρόσφυσης.

Σχεδόν ¼ του αιώνα μετά την πρώτη του εμφάνιση, το αμάξωμα του CR-V έχει μεγαλώσει τόσο, ώστε εύκολα να χαρακτηρίζεται σαν «μεσαιομεγάλο», έχει μακρύ μεταξόνιο (2,67 μ.), αεροδυναμική σχεδίαση, χωρά έως και 7 επιβάτες (εάν επιλεγεί με την 3η σειρά καθισμάτων που χωρά) και διαθέτει άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, που χωρίς την 3η σειρά καθισμάτων χωρά 561 λίτρα αποσκευών, ενώ με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φθάνει τα 1756 λίτρα, παρά το ότι, στο πάτωμα του χώρου βρίσκεται σε ετοιμότητα η ρεζέρβα ασφαλείας. Την εικόνα ευρυχωρίας, συμπληρώνουν οι άφθονες και έξυπνα σχεδιασμένες θέσεις για μικροαντικείμενα.

Το εσωτερικό είναι φλύαρο σχεδιαστικά, αλλά ευχάριστο και εργονομικό. Ποιοτικά πλαστικά διακοσμημένα με γαζιά, φάσες σε ταμπλό και πόρτες από πετυχημένη απομίμηση ξύλου, ευανάγνωστος ψηφιακός πίνακας οργάνων και μια μεγάλη ευδιάκριτη οθόνη πολυμέσων (με εύχρηστο μενού και λειτουργία αφής) ψηλά στο κέντρο του ταμπλό, συμπληρώνουν τον διάκοσμο του χώρου εργασίας του οδηγού, ο οποίος κάθεται ψηλά σε θέση με πολλές δυνατότητες ρύθμισης και καλή πλευρική στήριξη, διαθέτοντας σχεδόν άπλετη ορατότητα, που συμπληρώνεται από την με πεντακάθαρη εικόνα ευρυγώνια κάμερα οπισθοπορείας.

Στο εμπρός τμήμα της κεντρικής κονσόλας, βρίσκεται ο επιλογέας του CVT κιβωτίου (υπάρχουν και paddles εκατέρωθεν του τιμονιού) και δίπλα του ο διακόπτης με το πράσινο …φυτό, που ενεργοποιεί την  οικονομική λειτουργία του πανίσχυρου κινητήρα.

Ιδιαίτερη φροντίδα έχει δεχθεί ο τομέας της ηχομόνωσης και γενικότερα η αύξηση της ποιότητας κύλισης, τόσο που (βοηθούντος του CVT και των υψηλού προφίλ ελαστικών) μερικές φορές αισθάνεσαι την ψευδαίσθηση ότι, κινείσαι πάνω σε στρώμα αέρα.

Κάτω από το μεγάλο καπό, υπάρχει ένα τεχνολογικό διαμάντι της σειράς Earth Dreams. Πρόκειται για τον 1500άρη βενζινοκινητήρα VTec Turbo απόδοσης 193 ίππων και μέγιστης ροπής 243 Nm από τις 2.000 έως τις 5.000 στροφές. Ο κινητήρας αυτός συνοδεύεται από CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) κιβώτιο της Honda, με 7 προκαθορισµένες θέσεις/ σχέσεις, οι οποίες θέλουν να δώσουν την ψευδαίσθηση κιβώτιου διπλού συμπλέκτη, αλλά μάλλον απέχουν πολύ από αυτό.

Η κίνηση μεταδίδεται και στους 4 τροχούς από 80/20 µέχρι 50/50 εµπρός/πίσω, αλλά µέχρι τα 35 χλμ/ώρα και µε απαλή χρήση στο γκάζι, η κίνηση μεταδίδεται µόνο στους εµπρός τροχούς).

Ο συνδυασμός κινητήρα/κιβωτίου έχει να αντιμετωπίσει βάρος αμαξώματος 1600 κιλών και το τελικό αποτέλεσμα δεν είναι αυτό που περιμένει κάποιος γνωρίζοντας την εντυπωσιακή απόδοση του 1.5 VTec Turbo.

H επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10΄΄, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα, επιδόσεις ικανοποιητικές, που όμως δεν συνοδεύονται από ανάλογες ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ). Εδώ παρά τις 7 σχέσεις/θέσεις του CVT και την αστραπιαία ανταπόκριση στις εντολές των paddles για ανέβασμα ή κατέβασμα, η ραθυμία είναι κάποιες φορές εκνευριστική και ξεσπά σε βαθύ πάτημα γκαζιού, το οποίο με την σειρά του αδειάζει γρήγορα το 57 λίτρων ρεζερβουάρ καυσίμου.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι, παρά την διακριτική χρήση του πεντάλ καυσίμου, την συνεχή οδήγηση σε καθεστώς ECO και την άριστη λειτουργία του συστήματος start/stop, η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν στα 10,2 λίτρα/100 χλμ., τιμή που σπάνια πλέον βλέπουμε στα trip computers των αυτοκινήτων που δοκιμάζουμε συνεχώς.

Από την εποπτική θέση του οδηγού, το πρώτο που εκτιμά κανείς στο νέο CR-V, είναι η ποιότητα κύλισης και η απουσία θορύβων, είτε από τα μηχανικά μέρη, είτε από την ανάρτηση, ακόμα κι αν η δεύτερη έχει να αντιμετωπίσει σκληρές χωμάτινες διαδρομές.

Εκεί μάλιστα το «μεγαλόσωμο» (και σχετικά ευαίσθητο στους πλευρικούς ανέμους) SUV αποδεικνύει απρόσμενη ικανότητα προσπέλασης πάσης φύσεως εμποδίων, γεγονός στο οποίο βοηθά και η 21 εκ. απόσταση από το έδαφος. Την ίδια ικανότητα επιδεικνύει και στα λασπωμένα εδάφη, παρά τα «συμβατικά» ελαστικά, που όμως έχοντας ψηλό προφίλ, αφενός λειτουργούν σαν μια δεύτερη ανάρτηση και αφετέρου βελτιώνουν την πρόσφυση σε γλιστερούς δρόμους.

Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος πάντως και τα 1600 κιλά βάρους, είναι στοιχεία που επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος (ειδικά όταν ο οδηγός πιέζει σε επαρχιακούς γεμάτους στροφές δρόμους), αλλά το CR-V σπάνια αποκλίνει από την επιθυμητή τροχιά και αν αυτό συμβεί, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και η «από – έως» τετρακίνηση, είναι εκεί για να διορθώσουν το πρόβλημα. Συμπαραστάτες σε αυτές τις φάσεις, αποδεικνύονται, το με ηλεκτρική υποβοήθηση τιμόνι (με διπλό πινιόν, όπως και στο (Civic) και τα δυνατά – ακούραστα φρένα.

Όσον αφορά το κιβώτιο CVT (που ΔΕΝ «γουργουρίζει» σαν να πατινάρει ο δίσκος), οφείλουμε να ομολογήσουμε πως οι άνθρωποι της Honda κατάφεραν να το ρυθμίσουν καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο αντίστοιχο έχουμε οδηγήσει. Οι θέσεις/σχέσεις και η αμεσότητα των paddles, δίνουν περισσότερη προθυμία μεταβολής της κινητικής κατάστασης του μεγάλου αμαξώματος, αλλά και την αίσθηση στον οδηγό, ότι μπορεί να κινηθεί σβέλτα και να μην εκτεθεί σε μια προσπέραση.

Προσωπικά, θα προτιμούσαμε κάτι διαφορετικό σαν συνοδό του ισχυρού κινητήρα, όπως π.χ. ένα 7άρι διπλού συμπλέκτη, αλλά από την άλλη, ο συγκεκριμένος συνδυασμός ανταποκρίνεται άριστα σε πολύ γλιστερά οδοστρώματα και θα βοηθήσει πολύ τον μέσο οδηγό σε συνθήκες όπως αυτές που ζήσαμε με τον …Τηλέμαχο.

Συνολικά και παρά τις αρχικές μας επιφυλάξεις (κυρίως λόγω όγκου και βάρους), το CR-V που οδηγήσαμε, μας κέρδισε τόσο με την ποιότητα μετακίνησης που προσφέρει, όσο και με το ότι, κρύβει το όγκο του τόσο μέσα στις πόλεις (εκτός της περίπτωσης παρκαρίσματος), όσο και στους στενούς επαρχιακούς δρόμους. Με πλήρη εξοπλισμό, απρόσμενη ευκολία χρήσης, δυνατά φώτα και αθόρυβες διαδρομές, μπορεί να είναι το μοναδικό όχημα μιας απαιτητικής οικογένειας με πολλές δραστηριότητες.

Υπάρχει μόνο ένα …προβληματάκι και αυτό είναι η τιμή του που στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι κοντά στις 45.000 ευρώ και πάνω, αλλά υπάρχει η δυνατότητα να το αποκτήσετε σε τιμή (με τετρακίνηση & CVT) από τα 38.550 ευρώ.

Υπέρ

Ποιότητα κατασκευής

Χώροι

Εξοπλισμός

Κινητήρας

Ποιότητα κύλισης

Δυνατότητες σε χωματόδρομους

Ευελιξία

Φρένα

Κατά

Κατανάλωση

Ραθυμία CVT

Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τύπος: Μεσαίο, 5θυρο, 5/7θέσιο SUV

Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος εν σειρά, 16βάλβιδος με turbo, 1498 κ.εκ.

Ισχύς: 193 ίπποι/ 5600 σαλ

Ροπή: 243Nm/2000-5000 σαλ

Μετάδοση κίνησης: Στους 4 τροχούς από 80/20 έως 50/50

Κιβώτιο: Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) με 7 θέσεις

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Μακ Φέρσον / Πίσω πολλαπλών συνδέσμων

Φρένα: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω δίσκοι

Ελαστικά:  235/60/18

Διαστάσεις: 4.600 x 1.855 x 1.689 χλστ

Μεταξόνιο:   2.663 χλστ

Βάρος:         1.598 κιλά

Χώρος αποσκευών:  από 561 έως 1.756 λίτρα

Ρεζερβουάρ:   57 λίτρα

Επιτάχυνση 0-100:   10΄΄

Τελική ταχύτητα:   200 χλμ/ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:  10,2 λτ/100 χλμ.

Νίκος Τσάδαρης


Πηγή