Η 5η γενιά του Astra, στον 5ο χρόνο της παρουσίας της στην αγορά, αναβαθμίστηκε πρόσφατα με στόχο να διατηρηθεί ψηλά στις πωλήσεις της κατηγορίας, μέχρι να εμφανιστεί η 6η έκδοση, ενός από τα πλέον σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της Opel. Η αναβάθμιση αυτή έγινε στα τέλη του περασμένου καλοκαιριού, με μικρές αλλαγές σε επίπεδο εμφάνισης και σημαντικές αλλαγές στους κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Ένας από αυτούς είναι ο νέος 3κύλινδρος κινητήρας των 1.200 κ.εκ., απόδοσης 145 ίππων, που φορούσα το 5θυρο Astra GS-Line της δοκιμής που παρουσιάζουμε σε αυτό το άρθρο.
Περιορισμένες αλλαγές εμφάνισης
Οι μικρές αισθητικές αλλαγές, αποσκοπούν κυρίως στην αεροδυναμική απόδοση και εντοπίζονται κυρίως στην εμπρός μάσκα, στον προφυλακτήρα και στις πλευρικές γραμμές. Η βελτίωση της αεροδυναμικής επιτυγχάνεται και από την ποδιά που τοποθετήθηκε στον χώρο κάτω από τον κινητήρα και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το εμπρός μέρος του πατώματος διαθέτει ειδικά πάνελ. Επιπλέον, η μείωση της απόστασης από το έδαφος (έως και 10 χιλιοστά), μαζί με την σημαντική μείωση του βάρους, πέτυχαν την βελτίωση του συντελεστή οπισθέλκουσας (0,26 στο Hatchback) και την κατά συνέπεια αισθητή μείωση τόσο της κατανάλωσης, όσο και των εκπομπών ρύπων.
Ευρύχωρο εσωτερικό
Οι αλλαγές του εσωτερικού αφορούν κυρίως τον ψηφιακό χαρακτήρα του μοντέλου, με ταυτόχρονη βελτίωση της ποιότητας υλικών και συναρμολόγησης. Την ίδια στιγμή η προσεγμένη εργονομία, κάνει εύκολη την ζωή του οδηγού τόσο στο οδηγικό σκέλος, όσο και στην δυνατότητά του για ενημέρωση και ψυχαγωγία, μέσω της ανανεωμένης οθόνης αφής 7 (στην βασική έκδοση) ή 8 ιντσών (προαιρετικά), που συνδυάζεται με το νέο σύστημα Infotainment Multimedia Navi Pro. Επίσης, ο ευδιάκριτος πίνακας οργάνων περιλαμβάνει και οθόνη διαστάσεων 3,5 ιντσών, ενώ τη σύγχρονη τεχνολογική εικόνα συμπληρώνει η ασύρματη φόρτιση smartphone, αλλά και το θερμαινόμενο παρμπρίζ που κάνει την διαφορά ειδικά τις κρύες ημέρες.
Πάντως η παραδοσιακή ευρυχωρία του Astra και η πρακτικότητα μαζί με την άνεση, είναι στοιχεία που διατηρούνται στην ανανεωμένη εκδοσή του. Το εσωτερικό χωρά άνετα τέσσερις ενήλικες, που έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και για το κεφάλι τους, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ αγγίζει τα 370 λίτρα (με ρεζέρβα ασφαλείας), που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φθάσει τα 1.210. Στους χώρους αυτούς προστίθενται και πολλές πλευρικές ή κεντρικές θήκες για μικροαντικείμενα, που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα οδηγός και επιβάτες.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Η πιο σημαντική αλλαγή στο Astra του 2020 έχει να κάνει με τους κινητήρες, όπως αυτός ο 3κύλινδρος 1200άρης αλουμινένιος κινητήρας βενζίνης που κινούσε το όχημα της δοκιμής μας. Ο κινητήρας αυτός, σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην Γερμανία (πριν την συμφωνία με το Group PSA) και με την χρήση υπερτροφοδότη αποδίδει 145 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με την μέγιστη ροπή στα 225 Nm, που είναι διαθέσιμα από τις 2.000 μέχρι και τις 3.500 στροφές. Όμως, εκτός από την απόδοση, το σημαντικό στο 3κύλινδρο σύγχρονο σύνολο είναι ο τρόπος λειτουργίας του, καθώς η χρήση ενός αντικραδασμικού άξονα στο μπλοκ μειώνει δραματικά τους κραδασμούς, ενώ το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα είναι τόσο χαμηλό που δεν αντιλαμβάνεσαι ότι οδηγείς ένα 3κύλινδρο σύνολο.
Την μεταφορά του έργου του κινητήρα, μεταφέρει στους εμπρός τροχούς ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, άριστα κλιμακωμένο, με σβέλτο αλλά ασαφή επιλογέα. Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ. το βάρους 1280 κιλών αμάξωμα σε 10,3″, για να το φτάσει στην τελική ταχύτητα των 220 χλμ./ώρα. Όμως, το εντυπωσιακό στον κινητήρα αυτόν είναι το ότι, παίρνει ζωή από χαμηλές στροφές και λειτουργεί μέχρι τον κόφτη σαν ηλεκτρικός, διευκολύνοντας πολύ τις προσπεράσεις με ελάχιστες αλλαγές ταχυτήτων. Σε κάθε περίπτωση ο κινητήρας αποδεικνύεται ζωντανός, με άμεση απόκριση στο γκάζι, αποθέματα ροπής από χαμηλά και άριστος στις μεσαίες στροφές.
Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την άψογη λειτουργία του συστήματος start/stop, διατηρούν την κατανάλωση σε επίπεδα που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις. Συγκεκριμένα, στην διάρκεια της πολλών χιλιομέτρων δοκιμής μας, η μέση τιμή ήταν στα 6,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, με την σημείωση ότι τα 2/3 από αυτά έγιναν σε ανοιχτό δρόμο.
Από τη θέση του οδηγού
Η γενική εικόνα εντοπίζεται στο γεροδεμένο πλαίσιο, στην γραμμική λειτουργία του κινητήρα και στην προβλέψιμη και σταθερή οδική συμπεριφορά. Ιδιαίτερη συνεισφορά στο τελευταίο, έχουν οι αλλαγές που έχουν γίνει στο πλαίσιο του Astra 2020, ώστε να αναδείξουν τα σπορ χαρακτηριστικά χωρίς να χαθεί η άνεση. Η διαφορετική ρύθμιση των αμορτισέρ σφίγγει την ανάρτηση, που όμως μπορεί να αποσβαίνει με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας καλή ποιότητα κύλισης. Όλα αυτά δίνουν στο οικογενειακό μοντέλο, βαριά σε αίσθηση και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, χωρίς κλίσεις του αμαξώματος, ακόμα κι αν ο οδηγός προσπαθήσει για το κάτι παραπάνω.
Επιπλέον, παρά τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, οι συχνές αναπηδήσεις που «επιβάλλει» το ελληνικό οδικό δίκτυο δεν γίνονται αντιληπτές από τους επιβάτες, ούτε αλλοιώνουν την τροχιά στις στροφές. Ταυτόχρονα, τα φρένα που περιλαμβάνουν δίσκους εμπρός και πίσω, είναι σε κάθε περίπτωση αποτελεσματικά, ενώ τα φώτα κάνουν κυριολεκτικά την νύχτα ημέρα. σε κάθε περίπτωση. Τέλος, το ελαφρύ τιμόνι στις μικρές εντός αστικού δικτύου ταχύτητες, καταφέρνει να δίνει στον οδηγό την πρέπουσα πληροφόρηση και ακρίβεια, όταν ανέβει ο ρυθμός.
Δια ταύτα
Παρά την ηλικία του, το Astra του 2020, είναι μια από τις καλύτερες προτάσεις σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία. Συνδυάζει μικρό σε κυβισμό, αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα, με καλή ποιότητα κατασκευής, άνετους χώρους και πλούσιο εξοπλισμό, σε προσιτή (τηρουμένων των αναλογιών) τιμή, που ξεκινά από 19.750 ευρώ (έκδοση Edition), ανεβαίνει στα 21.480 (έκδοση Elegance) και φθάνει στα 21.650 ευρώ στην έκδοση GS-Line της δοκιμής μας.
Υπέρ
- Ποιότητα κατασκευής
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι – Λειτουργικότητα
- Ποιότητα κύλισης
- Φώτα
Κατά
- Συντηρητική σχεδίαση
- Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, μικρομεσαίο επιβατικό
Διαστάσεις: 4.370 Χ 1.871 Χ 1.485 χλστ.
Μεταξόνιο: 2662 χλστ.
Χώρος αποσκευών: 370 / 1210 λτ.
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 48 λτ.
Βάρος: 1280 κιλά
Κινητήρας: 3 κύλινδρος, 12βάλβιδος, τούρμπο, 1.199 κ.εκ.
Ισχύς: 145 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.
Ροπή (Nm @ σ.α.λ.): 225 / 2.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
Τροχοί: 205/55/16
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,1 μ.
Επιτάχυνση 0-100 (χλμ./ώρα): 10,3″
Τελική ταχύτητα: 220 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 6,2 λτ. / 100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 99 γρ./χλμ.
Νίκος Τσάδαρης