Για το νέο Micra τα έχουμε «πει» πολλές φορές μέσα από αυτήν εδώ την ενότητα. Πρόκειται για ένα δημοφιλέστατο όχημα που στην 5η γενιά του, επέστρεψε εκεί όπου πραγματικά ανήκει, στην κατηγορία των supermini, κρατώντας από την προηγούμενη έκδοση, μόνο το όνομα.
Μεγαλύτερο, χαμηλότερο, ιδιαίτερα αεροδυναμικό (cd 0.29), ποιοτικό και με νεανικό look, κερδίζει την προσοχή ακόμα και όσων δεν έχουν αγοραστικές βλέψεις σε αυτήν την κατηγορία.
Έχοντας πριν λίγες εβδομάδες παρουσιάσει εκτενώς την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 900 κ.εκ., μπήκαμε στην θέση του οδηγού της έκδοσης με τον 1500άρη πετρελαιοκινητήρα dCi που πληροί τις προδιαγραφές Euro6 και συνδυάζεται (προς το παρόν) μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.
Ο 4κύλινδρος, 16βάλβιδος κινητήρας, δεν εντυπωσιάζει με την ισχύ του (90 ίπποι/4.000 σαλ), όσο με την ροπή που φθάνει τα 22,5 χλγρμ στις 2000 σαλ και σε συνδυασμό με τις σωστά κλιμακωμένες σχέσεις του κιβωτίου, διαχειρίζεται με ευκολία και σβελτάδα τα 1080 κιλά βάρους του γεροδεμένου αμαξώματος.
Οι επιδόσεις είναι τουλάχιστον αξιοπρεπείς για την κατηγορία, με τα 0-100 χλμ/ώρα να γίνονται εφικτά σε 11.9΄΄ και την τελική να φθάνει τα 179 χλμ (με την 5η ταχύτητα που είναι κατάλληλη σχέση για τα ταξίδια).
Όμως, αυτό που ικανοποιεί τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, είναι η ροπή του σχετικά αθόρυβου πετρελαιοκινητήρα, που ανεβάζει εύκολα από τις 1000 με 1200 σαλ, διαθέτει αποτελεσματικό σύστημα start/stop και καταναλώνει μικρές ποσότητες καυσίμου.
Στην διάρκεια της δοκιμής μας, με όχι τόσο διακριτική χρήση του γκαζιού, είδαμε (σε μικτό κύκλο διαδρομών) μέση τιμή 5,0 λίτρα/100 χλμ., που σε ταξίδια σε ανοιχτούς δρόμους εύκολα μπορεί να πλησιάσει τα 4,5 λίτρα χωρίς χρονικές απώλειες. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 41 λίτρων, μπορεί να δώσει (σε ταξίδι) στο dieselοκίνητο Micra έως και 800 χιλιόμετρα αυτονομίας, κάτι σημαντικό ειδικά στην εποχή μας.
Στον δρόμο, έχοντας στην διάθεσή μας την πλούσια έκδοση Techna που έχει σχεδόν τα πάντα σε εξοπλισμό άνεσης και συστημάτων υποστήριξης οδηγού, το «κερασάκι στην τούρτα» είναι το ηχοσύστημα της Bose, που με ηχεία ενσωματωμένα στο προσκέφαλο του οδηγού, δίνουν μια ιδιαίτερη ποιότητα στον ήχο.
Ταυτόχρονα το σύγχρονο, ευχάριστο, με ποιοτικά και καλά συναρμολογημένα υλικά εσωτερικό, είναι από αυτά που λέμε ότι, σου φτιάχνουν την ημέρα και ως εκ τούτου, ακόμα και η κυκλοφοριακή συμφόρηση των πόλεων γίνεται έως και ανεκτή. Στην ίδια κατεύθυνση και η έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών που προσφέρει πλοήγηση, πληροφορίες για το αυτοκίνητο, δυνατότητες συνδεσιμότητας και δεν απαιτεί να αφιερώσεις χρόνο διαβάζοντας το ογκώδες manual, καθώς διαθέτει εύχρηστο και φιλικό (και στον ανειδίκευτο χρήστη) περιβάλλον.
Το ευρύχωρο εσωτερικό, μπορεί να δεχτεί έως και 5 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών με 300 λίτρα χωρητικότητας (συν ρεζέρβα ασφαλείας), επιτρέπει και ταξίδια με αποσκευές.
Η πολύ καλή θέση οδήγησης βολεύει εύκολα τους περισσότερους σωματότυπους, η πλευρική στήριξη είναι επαρκής, η εργονομία δεν ξαφνιάζει. Το μόνο μείον που επισημαίνουμε, είναι η ορατότητα προς τα πίσω, που εμποδίζεται από τις μεγάλες κολώνες της οροφής, αλλά και το αυτοκόλλητο της εταιρίας, που όντας «υπερήφανος χορηγός» του ποδοσφαίρου περιορίζει ακόμα περισσότερο την ορατότητα του πίσω παμπρίζ και δεν κάνει καθόλου υπερήφανο τον οδηγό.
Οδηγώντας εντός ή εκτός πόλης, απολαμβάνεις την ευελιξία του κινητήρα που από χαμηλές στροφές ανεβάζει εύκολα, περιορίζοντας τις συχνές αλλαγές ταχυτήτων και την κατανάλωση. Ο θόρυβος του κινητήρα είναι χαμηλός και η ποιότητα κύλισης σε καλά για την κατηγορία επίπεδα ποιότητα, αλλά θα μπορούσε και καλύτερα, αν τα ελαστικά (205/45/17) είχαν υψηλότερο προφίλ.
Βέβαια το χαμηλό προφίλ συμβάλλει θετικά στο ελαφρύ, αλλά ακριβές και με αίσθηση τιμόνι, που μαζί με την σφιχτή ανάρτηση, κάνει ιδιαιτέρα ευχάριστη την οδήγηση του Micra, ανοιχτό δρόμο και κυρίως στο επαρχιακό δίκτυο. Το συγκεκριμένο ιαπωνικό supermini μπορεί με ευχαρίστηση να οδηγηθεί γρήγορα, αλλά και να αντέξει περισσότερους ίππους απόδοσης.
Από την άλλη όμως, οι κινητήρες πετρελαίου ταιριάζουν καλύτερα με ψηλοπρόφιλα ελαστικά, ενώ οι κακοτράχαλοι δρόμοι της πατρίδας μας «βλάπτουν σοβαρά την υγεία» της ανάρτησης και των επιβατών, στα οχήματα με χαμηλοπρόφιλα ελαστικά.
Επιστρέφοντας στα θετικά, επισημαίνουμε τα δυνατά φώτα και την αίσθηση των φρένων, που παρά τα ταμπούρα πίσω, δεν δείχνουν να δυσκολεύονται στον έλεγχο του καλοστημένου αμαξώματος.
Η θετική εικόνα συμπληρώνεται με την σταθερότητα στις ανοικτές καμπές και την αντοχή απέναντι στους πλευρικούς ανέμους. Αυτά, σε συνδυασμό με την μακριά 5η σχέση, είναι τα βασικά εφόδια του νέου Micra σε ρόλο οχήματος ταξιδίων και αν εκεί προσθέσουμε το περιορισμένο κόστος καυσίμων, τότε έχουμε την εικόνα ενός προσιτού οικονομικά, ευχάριστου στην χρήση και ποιθοτικά κατασκευασμένου μικρού μοντέλου, που μπορεί να χαρακτηριστεί «δυο σε ένα», κάτι που δεν ήταν δυνατόν να ισχυριστούμε με τον κινητήρα βενζίνης των 0,9 λίτρων.
Μέχρι λοιπόν την παρουσίαση (αναμένεται) κάπου άλλου συνδυασμού κινητήρα, το πετρελαιοκίνητο Micra 5ης γενιάς, είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση, τουλάχιστον για όσους θέλουν να βγαίνουν και έξω από τις πόλεις και –κατά την γνώμη μας- είναι από τις κορυφαίες λύσεις τις κατηγορίας, που όμως απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό από αυτό της προηγούμενης γενιάς.
Στο δια ταύτα, με τιμή που ξεκινά από τα 15.190 ευρώ (πολύ κοντά ατα 13.690 του βενζινοκίνητου), ο μόνος λόγος να μην επιλέξεις diesel από την οικογένεια Micra, είναι το να κινείσαι μονίμως μέσα στα αστικά κέντρα.
Υπέρ
Σχεδίαση
Σύγχρονη/νεανική αισθητική
Ποιότητα
Ευχάριστο εσωτερικό
Χώροι
Εξοπλισμός
Ροπή κινητήρα
Οδική συμπεριφορά
Κατανάλωση
Φρένα
Κατά
Ορατότητα (πίσω)
Άνεση στις εγκάρσιες κακοτεχνίες των δρόμων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κατηγορία: Super Mini, 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό
Διαστάσεις: 3.999 Χ 1.743 Χ 1.455 χλστ
Μεταξόνιο: 2.525 χλστ
Βάρος: 1.082 κιλά
Χώρος αποσκευών: 300 λτ
Ρεζερβουάρ καυσίμων: 41 λτ
Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, diesel, 1.461 κ.εκ.
Ισχύς: 90 ίπποι/4.000 σαλ
Ροπή: 22, χγρμ/2.000 σαλ
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Πίσω Ταμπούρα
Τροχοί: 205/45/17
Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής10,0 μ.
Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 11,9΄΄
Τελική ταχύτητα: 179 χλμ/ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 5 λτ/ 100 χλμ
Νίκος Τσάδαρης
Πηγή