Η ειλικρίνεια και η αυθεντικότητα αρκούν για να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των άλλων. Υπάρχουν όμως, και συνομιλητές που βάζουν ένα «τοίχος» ανάμεσά σας, κι αυτό μπορεί να κάνει αρκετά αγχωτική μια κατάσταση. Όπως και να ‘χει, η χρήση αυτών των τεσσάρων φράσεων-κλειδιών θα σε βοηθήσει να γίνεις καλύτερος ομιλητής και θα μετατρέψεις τις συζητήσεις σου σε πιο επιτυχημένες συνεργασίες, που θα αποφέρουν αποτελέσματα.

Τι χρειάζεσαι/Ποιες πληροφορίες χρειάζεσαι;

Ένας τρόπος για να κάνεις κάθε συνομιλία πιο «εύκολη», είναι να προσπαθήσεις να διαβάζεις το μυαλό του άλλου. Είναι πιο γρήγορο και πολύτιμο να ρωτάς τι πληροφορίες χρειάζεται κάποιος, αντί να επιχειρείς να μαντέψεις. Φυσικά, η απάντηση του συνομιλητή σου μπορεί να μην είναι πάντα άμεση. Μερικές φορές, ο άλλος δεν ξέρει τι πληροφορίες χρειάζεται. Αλλά, το να ρωτάς, αντί να υποθέτεις, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια πιο παραγωγική συζήτηση και σίγουρα θα σε βοηθήσει να κερδίσεις την εμπιστοσύνη του συνομιλητή σου.

Υπάρχει κάποιος άλλος που πρέπει να είναι στη συζήτηση;

Εάν σε μια συνομιλία υπάρχει το στοιχείο της διαπραγμάτευσης, χρειάζεται πάντα να κάνεις τη συγκεκριμένη ερώτηση στην αρχή. Μερικές φορές, υποθέτεις ότι το άτομο που βρίσκεται μπροστά σου είναι εκείνος που παίρνει την τελική απόφαση για κάτι, αλλά αυτό δεν ισχύει πάντα. Ρωτώντας συγκεκριμένα ποιος άλλος πρέπει να συμμετέχει, διασφαλίζεται ότι όλοι οι σχετικοί ενδιαφερόμενοι – και οι αντίστοιχες αντιρρήσεις, ανησυχίες και προοπτικές τους, υπάρχουν στη συζήτηση από την αρχή.

Ποιος διαφωνεί με αυτό;

Όταν έχεις μια συζήτηση, ειδικά με πολλά άτομα, χρειάζεται πάντα να κάνεις αυτήν την ερώτηση. Ακόμα κι αν φαίνεται ότι θα είναι «δυσάρεστη», μην την αφήνεις για το τέλος, γιατί σε εκείνο το σημείο οι περισσότεροι συνομιλητές σου θα έχουν ήδη θα έχουν προχωρήσει. Το να ξεκαθαρίζεις τις όποιες διαφωνείς, σου επιτρέπει να τις αντιμετωπίσεις και πριν να είναι πολύ αργά.

Δεν ξέρω, αλλά θα μάθω και θα επανέλθω

Αυτή είναι μία από τις πιο ισχυρές και ανεκμετάλλευτες φράσεις που μπορείς να χρησιμοποιήσεις όταν είσαι σε μια «αγχωτική» κατάσταση. Υπάρχουν απλώς, ερωτήσεις στις οποίες δεν έχεις τις απαντήσεις – κι είναι λογικό. Ωστόσο, προτίμησε να μην το αφήσεις στο «δεν ξέρω». Καλύτερα, να απαντάς: «Δεν ξέρω, αλλά θα το μάθω και θα επανέλθω». Αυτή η απάντηση, είναι ειλικρινής και διασφαλίζει ότι μοιράζεσαι μόνο αυτά που γνωρίζεις, αντί να απαντάς, απλώς για να απαντήσεις.


Πηγή