Ο Στίβεν Κινγκ δέχθηκε πυρά στο Twitter για σχόλιό του, με το οποίο υποβάθμισε τη σημασία του ρόλου της ποικιλομορφίας στην επιλογή των υποψηφίων για τα φετινά Όσκαρ.
«Ποτέ δεν θα λάβω υπόψη τη διαφορετικότητα σε θέματα τέχνης. Μόνο την ποιότητα» ανέφερε ο 72χρονος Αμερικανός συγγραφέας βιβλίων τρόμου σε ανάρτησή του στο Twitter. «Μου φαίνεται ότι αν λειτουργούσα διαφορετικά θα ήταν λάθος» σημείωσε.
Σε ένα προηγούμενο tweet, ο Στίβεν Κινγκ έγραψε ότι η ποικιλομορφία δεν συζητήθηκε καν στις κατηγορίες, στις οποίες είχε αναλάβει να ορίσει υποψήφιους.
«Επειδή είμαι συγγραφέας επιτρέπεται να προτείνω μόνο σε τρεις κατηγορίες: Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερου Διασκευασμένου Σεναρίου και Καλύτερο Πρωτότυπου Σεναρίου» εξήγησε. «Για μένα, το ζήτημα της διαφορετικότητας – όπως ισχύει για κάποιους ηθοποιούς και σκηνοθέτες, ούτως ή άλλως- δεν προέκυψε» ανέφερε σύμφωνα με το Page Six.
Ο συγγραφέας των βιβλίων «It», «Carrie» και «The Outsider» αμέσως δέχθηκε επίθεση από πολλούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως από τη σκηνοθέτη των «Selma» και «When They See», Έιβα ΝτουΒερνέ, η οποία υποστηρίζει την ποικιλομορφία στο Χόλιγουντ.
«Όταν ξυπνάς, διαλογίζεσαι, τεντώνεσαι, παίρνεις το κινητό τηλέφωνο για να ρίξεις μια ματιά στον κόσμο και βλέπεις ένα tweet από κάποιον που θαυμάζεις, που δείχνει ότι είναι τόσο οπισθοδρομικός και αδαής θέλεις να γυρίσεις στο κρεβάτι» έγραψε.
«Ως θαυμάστρια, είναι επώδυνο να διαβάζω αυτό από εσάς. Υπονοείτε ότι η ποικιλομορφία και η ποιότητα δεν μπορούν να είναι συνώνυμες. Δεν είναι ξεχωριστά πράγματα. Η ποιότητα είναι παντού, αλλά οι περισσότερες βιομηχανίες πιστεύουν μόνο στην ποιότητα από μία πληθυσμιακή ομάδα» σχολίασε η Αμερικανίδα συγγραφέας και Ροξάν Γκέι.
Η αμφιλεγόμενη δήλωση ήρθε μετά από πολλά άρθρα, στα οποία καταδικάζεται το γεγονός ότι όλοι οι υποψήφιοι για το βραβείο Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας για το 2020 είναι λευκοί και άνδρες – ακόμη και μετά το κίνημα #OscarsSoWhite που ανάγκασε την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών να υιοθετήσει αλλαγές που προωθούν την ποικιλομορφία.
Η Jen Yamamoto των LA Times επεσήμανε ότι μόνο πέντε γυναίκες ήταν υποψήφιες στην κατηγορία Καλύτερης Σκηνοθεσίας στην ιστορία σχεδόν 100 χρόνων των Όσκαρ, ενώ η Κάθριν Μπίγκελοου Bigelow (Hurt Locker) είναι η μοναδική γυναίκα δημιουργός ταινιών που κέρδισε το βραβείο.
Ο Στίβεν Κινγκ σε νέα ανάρτησή του λίγες ώρες αργότερα ανέφερε: «Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορούμε να κάνουμε ως καλλιτέχνες και δημιουργικοί άνθρωποι είναι να βεβαιωνόμαστε ότι ο καθένας έχει την ίδια, ίση ευκαιρία, ανεξάρτητα από φύλο, χρώμα ή προσανατολισμό. Αυτή τη στιγμή τέτοιοι άνθρωποι υποεκπροσωπούνται σημαντικά και όχι μόνο στις τέχνες».
Ακολούθησε το σχόλιό του: «Δεν μπορείτε να κερδίζετε βραβεία αν είστε αποκλεισμένοι από το παιχνίδι».