Σχεδόν όλα τα παιδιά απολαμβάνουν να ασχολούνται οι άλλοι μαζί τους, όμως σε κάποια αρέσει περισσότερο και το επιδιώκουν με κάθε θεμιτό κι αθέμιτο-ενίοτε-τρόπο.
Πρέπει όμως να καταλάβει ότι δε γίνεται και δεν πρέπει να συμβαίνει πάντα αυτό. Επειδή ακριβώς, όπως προαναφέραμε, είναι μια νοοτροπία που έχει η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών, αντιμετωπίστε το με κατανόηση ως μέρος της αναπτυξιακής διαδικασίας. Το παιδί δεν έχει πολλές φορές την ωριμότητα να περιμένει ή έστω να ζητήσει με κόσμιο τρόπο αυτό που θέλει και το απαιτεί άμεσα δημιουργώντας άβολες καταστάσεις. Είναι σημαντικό να μην ενδίδετε στις πιέσεις του παιδιού να ασχοληθείτε μαζί του όταν δεν το επιτάσσουν οι συνθήκες ή όταν δεν υπάρχει ουσιαστικός λόγος, για να καταλάβει μακροπρόθεσμα ότι δε θα γίνεται πάντα το δικό του.
Από την άλλη, δώστε του να καταλάβει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να το αγνοήσετε όταν υπάρχει σοβαρός λόγος να βρεθεί στο επίκεντρο και βρείτε από κοινού έναν κώδικα επικοινωνίας για να αντιλαμβάνεστε τις διαφορές. Όταν προσπαθεί να βρεθεί επί τούτου στο επίκεντρο της προσοχής όλων σε κάποιο φιλικό σπίτι ή σε δημόσιο χώρο, επαναφέρετέ το με κόσμιο τρόπο στην τάξη και όταν επιστρέψετε σπίτι, εξηγήστε του γιατί ήταν λάθος αυτό που έκανε και ποιες είναι οι προσδοκίες σας σε ανάλογες καταστάσεις στο μέλλον βεβαιωθείτε ότι όταν και όπου πρέπει του δείχνετε ενδιαφέρον, άρα ότι δεν προσπαθεί με το ζόρι να βρεθεί στο επίκεντρο νιώθοντας παραμελημένο από εσάς. Αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, κάντε έναν απολογισμό και διορθώστε τις παραλείψεις σας. Τέλος, αποφύγετε να φερθείτε σαν κάτι να μην πηγαίνει καλά με το παιδί σας, καθώς και τις «ταμπέλες». Είναι μια αντιπαιδαγωγική στάση, με την οποία απλά θα γεμίσετε τύψεις και ενοχές το μικρό σας, χωρίς να πάρει σωστά μαθήματα για να διορθωθεί.
Πηγή: mother.gr
Πηγή