Αναβάλλεται από τις 24 Μαρτίου έως και τις 30 Απριλίου η διενέργεια διαγωνισμών, ενώ χορηγείται και παράταση προθεσμιών για τα δημόσια έργα, με στόχο τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού.

Αναστέλλονται και επίσημα οι νέοι διαγωνισμοί δημοσίων έργων, ενώ παρατάσεις αναμένονται και για υφιστάμενους διαγωνισμούς, όπως επίσης και για συμβάσεις που εκτελούνται. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από το ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως εντός της εβδομάδας, αναβάλλεται από τις 24 Μαρτίου έως και τις 30 Απριλίου η διενέργεια διαγωνισμών, ενώ χορηγείται και παράταση προθεσμιών για τα δημόσια έργα, με στόχο τον περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού. Τυχόν διαγωνισμοί που ήταν προγραμματισμένοι για την παραπάνω περίοδο, θα μετατεθούν πλέον για το διάστημα μετά τις 30 Απριλίου.

Οπου έχουν ήδη προκηρυχθεί διαγωνιστικές διαδικασίες κατά τις ημέρες που προηγήθηκαν της 20ής Μαρτίου, παρατείνεται η καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών ή κατάθεσης αίτησης ενδιαφέροντος κατά δύο μήνες. Επιπλέον, χορηγείται και παράταση δύο μηνών σε όλες τις συμβατικές προθεσμίες κατά την εκτέλεση των συμβάσεων αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Παράλληλα, κατόπιν σωρείας αιτημάτων από όλους τους εργοληπτικούς φορείς, φαίνεται πως η κυβέρνηση και συγκεκριμένα το υπ. Υποδομών εξετάζει την εκπόνηση δέσμης μέτρων για τη στήριξη των επιχειρήσεων του κλάδου. Είναι άλλωστε σαφές πως η πλειονότητα εξ αυτών υπολειτουργεί, τη στιγμή που οι υποχρεώσεις τους προς τράπεζες, προμηθευτές, εργαζομένους, εφορία και ασφαλιστικά ταμεία συνεχίζουν να «τρέχουν» και ενώ παράλληλα αδυνατούν να εισπράξουν οφειλές. Ετσι, το πρόβλημα ρευστότητας έχει γιγαντωθεί για τις τεχνικές εταιρείες.

Εν τω μεταξύ, σύγχυση επικρατεί και στα εργοτάξια, που παραμένουν μεν σε λειτουργία, πλην όμως με σημαντικά προβλήματα. Σε νέα παρέμβαση που πραγματοποίησε το ΤΕΕ, καταγγέλλει ότι παρά τις συγκεκριμένες οδηγίες που έχει δώσει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, τα όργανα επιτήρησης των μέτρων «φαίνεται να επιβάλλουν πρόστιμα σε ελεύθερους επαγγελματίες και μισθωτούς μηχανικούς που προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους, παρότι η πολιτεία δεν έχει απαγορεύσει ακόμα τις εργασίες». Οπως αναφέρει ανακοίνωση του ΤΕΕ, υπήρξαν επαναλαμβανόμενα κρούσματα επιβολής προστίμων, τόσο στην Αττική, όσο και στην Περιφέρεια, σε μηχανικούς επιβλέποντες έργων που κατευθύνονταν σε εργοτάξια ή οικοδομές.

Επίσης σημειώνεται ότι συνεργεία έργων και οικοδομών, με ποικίλες ειδικότητες μηχανικών και άλλων επαγγελματιών, δυσκολεύονται στις μετακινήσεις τους από περιφέρεια σε περιφέρεια και ειδικά στη μετακίνηση από και προς τη νησιωτική χώρα. «Η πολιτεία οφείλει να αποφασίσει τι και πώς επιτρέπεται να λειτουργεί και να δώσει σαφείς εντολές επιτήρησης της απαγόρευσης κυκλοφορίας (και των εξαιρέσεων) στα όργανα της τάξης και στους πολίτες», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Αυτό ακριβώς είναι και το ζήτημα που αντιμετωπίζουν πολλές τεχνικές εταιρείες αυτή την περίοδο, καθώς απουσιάζουν οι ξεκάθαρες οδηγίες από το αρμόδιο επιστημονικό προσωπικό για το αν και υπό ποιες προϋποθέσεις θα πρέπει να λειτουργήσουν τα εργοτάξια, ιδίως εκείνα στα οποία είναι εκ των πραγμάτων δύσκολη η αποφυγή συνωστισμού πολλών εργατών ταυτόχρονα. Ζήτημα δημιουργείται επίσης και στις εργασίες στο εσωτερικό κτιρίων, ή σε υπόγεια, χώρους δηλαδή όπου δεν υπάρχει επαρκής αερισμός και ανανέωση του αέρα. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα όπου θα πρέπει να δοθούν ρητές εντολές αφορά και τα εργοτάξια του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

kathimerini.gr