Αναρτήθηκε στο διαδίκτυο από το Υπουργείο Παιδείας το σχέδιο νόμου που αφορά τις σαρωτικές αλλαγές στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων και τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Το νομοσχέδιο εμφανίστηκε αιφνιδιαστικά, εν μέσω θερινών διακοπών, με προφανή στόχο του Υπουργείου Παιδείας να ξεμπερδέψει με την ψήφισή του μέχρι το τέλος Ιουλίου. Πρόκειται για συνέχεια των απαράδεκτων αντιεκπαιδευτικών νομοθετημάτων για τη δημόσια Εκπαίδευση, τις κάμερες μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας και τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα.

Πρόκειται για ένα νομοθέτημα που πλήττει βάναυσα τον παιδαγωγικό ρόλο αλλά και τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Οι εργαζόμενοι μετατρέπονται κυριολεκτικά σε έρμαια της εργοδοτικής αυθαιρεσίας.

Συγκεκριμένα:

Όλες οι συμβάσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών θα είναι σύμφωνες με το γενικό εργατικό Δίκαιο και θα συνάπτονται εξαρχής ως αορίστου χρόνου. Πρακτικά, αυτό σημαίνει:

  • Ελεύθερες απολύσεις χωρίς έλεγχο από οποιοδήποτε όργανο θα έκρινε την καταχρηστικότητα της καταγγελίας σύμβασης πριν αυτή γίνει αποδεκτή από την οικεία Δ/νση Εκπαίδευσης.
  • Αορίστου χρόνου σύμβαση σημαίνει, σε συνδυασμό με το παραπάνω, ότι θα μπορεί ο εργοδότης να απολύει τον εκπαιδευτικό ακόμη και στο μέσον της χρονιάς.
  • Οι εκπαιδευτικοί, με άλλα λόγια, δεν θα έχουν την ελάχιστη προστασία για να αποκρούσουν εκβιασμούς της εργοδοσίας, αν κρίνει αυτή ότι συμφέρον της επιχείρησης είναι όλοι οι μαθητές να αποφοιτούν με Άριστα ή αντιστρόφως, αν κρίνει ότι πρέπει να δημιουργήσει ένα σχολείο σκληρής “αριστείας” με αποκλεισμό όσων παιδιών δεν μπορούν να ακολουθήσουν.

Στο πλαίσιο της ελεύθερης και ωραίας σχέσης εργοδότη-εργαζόμενου, ο εργαζόμενος δύναται:

  • Να δεχθεί υπερωριακή εργασία σε απογευματινές ώρες ή σε μέρες που το σχολείο αργεί, πάντα βέβαια με “τη νόμιμη αμοιβή”
  • Να παραιτηθεί από μέρος του ωραρίου και του μισθού του, βέβαια, πάντα οικειοθελώς.

Ρωτάμε, λοιπόν: Ποιος εκπαιδευτικός θα αρνηθεί αυτήν την τόσο “ελεύθερη” επιλογή με το πιστόλι στον κρόταφο, που λέγεται απόλυση χωρίς έλεγχο και χωρίς χρονικό περιορισμό;

Δίνεται η δυνατότητα (βλ. ελεύθερη επιλογή) σε κάθε σχολείο να ορίζει δικό του σύστημα αξιολόγησης με δικά του κριτήρια και διαδικασίες. Σε συνδυασμό με το νέο πλαίσιο απολύσεων δημιουργείται η εφιαλτική προοπτική όχι μόνο της απόλυσης, αλλά και της απόλυσης με τη ρετσινιά του ανεπαρκούς επί τη βάσει των κριτηρίων που θα καθοριστούν με βάση ξεκάθαρα επιχειρηματικά κριτήρια.

Τα σχολεία έχουν τη δυνατότητα (πάντα) να λειτουργούν μετά το πέρας του κανονικού ωραρίου ως χώροι φροντιστηριακής ή οποιασδήποτε άλλης μορφής άτυπης εκπαίδευσης είτε υπό τη σκέπη της ίδιας επιχείρησης είτε με οποιοδήποτε άλλο επιχειρηματικό σχήμα, προσελκύοντας μαθητές από δημόσια σχολεία κατά τις απογευματινές ώρες

Οι εργαζόμενοι στα ιδιωτικά σχολεία ζουν εδώ και χρόνια τώρα σε καθεστώς έμμεσων και άμεσων απειλών, καθυστερήσεων στην καταβολή των μισθών, εξωφρενικών απαιτήσεων της εργοδοσίας για ένταση της εργασίας, ενίοτε μαύρης και απλήρωτης. Ακόμη και με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο όλα αυτά ήταν καθημερινότητα για πολλούς εργαζόμενους σε ιδιωτικά σχολεία. Αυτό που γίνεται σήμερα αίρει και τα τελευταία εμπόδια για την πλήρη κατάργηση κάθε δικαιώματος.

Για κάθε ιδιωτικό εκπαιδευτικό αυτό το ν/σ δεν είναι τίποτα λιγότερο από αιτία πολέμου!
Απαιτούμε την απόσυρση του αισχρού αυτού σχεδίου νόμου!

Καλούμε όλο τον κόσμο της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης να συσπειρωθεί στα σωματεία του και να δώσει μαχητική απάντηση με τη μαζική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις των επόμενων ημερών όσο και στα σχολεία από την πρώτη μέρα της επαναλειτουργίας τους την 1η Σεπτέμβρη!

agrinio24.gr