Οι χειμερινές εκπτώσεις ολοκληρώνονται σήμερα, με τους εμπόρους να κάνουν το «πρώτο ταμείο» για τον τζίρο της περιόδου.
Η αγορά, όπως επεσήμανε o κ. Θόδωρος Καπράλος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά και Αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ στο CNN Greece, κινήθηκε με διαφορετικές ταχύτητες, ωστόσο όπως εκτιμάται, τουλάχιστον όσον αφορά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κινήθηκε υψηλότερα από τα περσινά επίπεδα, αλλά χαμηλότερα από το 2019, προ πανδημίας δηλαδή.
Οι καταναλωτές εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και με περιορισμένο το διαθέσιμο εισόδημά τους, απέφυγαν τις παρορμητικές αγορές και προχώρησαν πιο «στοχευμένα» αγοράζοντας προϊόντα που είχαν ανάγκη.
Τα ρούχα και τα παπούτσια ήταν και σε αυτή την εκπτωτική περίοδο ανάμεσα στα προϊόντα που επέλεξαν να αγοράσουν σε μεγάλο ποσοστό οι καταναλωτές, αν και σύμφωνα με τον κ. Καπράλο, η εμπορική κίνηση σε αυτόν τον κλάδο ήταν κατώτερη των προσδοκιών του εμπορικού κόσμου. Σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι οι καιρικές συνθήκες τον φετινό χειμώνα δεν ευνόησαν τις αγορές χειμωνιάτικων ρούχων όπως μάλλινων, παλτών κτλ.
Από την άλλη πλευρά παρατηρήθηκε μία τάση των καταναλωτών προς τα επώνυμα είδη καθώς οι χαμηλότερες τιμές λειτούργησαν ως κίνητρο για τέτοιες αγορές, σε μία περίοδο που γενικότερα οι πολίτες, λόγω της ακρίβειας, περιορίζουν τις μεγάλες δαπάνες σε καταναλωτικά αγαθά. Ενδεικτικό είναι άλλωστε το γεγονός ότι σύμφωνα με την έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ σε ποσοστό 37,9% οι καταναλωτές δήλωσαν ότι το 2022 περιόρισαν τα έξοδα για ένδυση και υπόδηση.
Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι παρά την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων οι προσφορές πλέον διενεργούνται σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να γνωρίζουν ότι μπορούν να βρουν χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα και σε άλλες περιόδους πέραν των εκπτώσεων. Όπως άλλωστε έδειξε και η περίοδος των Χριστουγέννων κατά τη διάρκεια της οποίας, υπήρξε τόνωση της εμπορικής κίνησης με αρκετές επιχειρήσεις να προχωρούν σε εορταστικές προσφορές.
Πηγή