Είναι γεγονός πως κάθε οδηγός έχει βρει τη δική του ιδανική θέση όταν κάθεται στο βολάν, εκείνη που τον βολεύει δηλαδή ώστε να οδηγεί με άνεση.
Οδηγεί όμως με ασφάλεια;
Κι ενώ υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι ρύθμισης του καθίσματος, ένας μόνο είναι ο σωστός όταν μιλάμε για τη βέλτιστη απόσταση από το τιμόνι.
Ο κανόνας λέει εδώ πως η σωστή θέση για το κάθισμα είναι αυτή που τα γόνατα παραμένουν ελαφρώς λυγισμένα όταν πατάς τα πεντάλ, την ίδια ώρα που η πλάτη του καθίσματος πρέπει να σχηματίζει γωνία 100 μοιρών.
Θα καταλάβεις λοιπόν πως το κάθισμα είναι τοποθετημένο σωστά μόνο αν μπορείς να ακουμπήσεις τους καρπούς σου στην κορυφή του τιμονιού χωρίς να μετακινηθείς από τη θέση σου.
Αυτό μας λέει καναδική μελέτη οδηγικής ασφάλειας ήδη από το 1994, βρίσκοντας πως οι περισσότεροι οδηγούν με λάθος τρόπο. Οι αντίχειρές μας μάλιστα δεν πρέπει να τυλίγονται γύρω από το τιμόνι ακουμπώντας στα άλλα δάχτυλά μας (σαν το κράτημα της ρακέτας του τένις), αλλά πρέπει να ακουμπούν χαλαρά πάνω στο τιμόνι.
Ο λόγος γι’ αυτό είναι γιατί σε περίπτωση ατυχήματος, το τιμόνι μπορεί να κλοτσήσει πίσω και να σου σπάσει τους αντίχειρες. Και μιλώντας για τα χέρια πάνω στο τιμόνι, αν το τιμόνι ήταν καντράν ρολογιού, οφείλουμε να τα έχουμε στις ώρες 9 και τις 3.
Και τα δυο χέρια πάνω στο τιμόνι!