Μπορεί σήμερα οι ψηφιακοί πίνακες οργάνων να αποτελούν όλο και περισσότερο μέρος του βασικού εξοπλισμού πολλών μοντέλων, όμως η Lada το είχε βάλει σε αυτοκίνητό της 4 δεκαετίες νωρίτερα!
Ήταν στις αρχές του 1980 όταν η AvtoVAZ (Lada) συμφώνησε με τις ρώσικες εταιρείες Autopribor και Meter για να εφοδιάσει τα αυτοκίνητά της με καινοτόμα στοιχεία εξοπλισμού που θα τα έκαναν να ξεχωρίζουν.
Το πιο σημαντικό από αυτά ήταν ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος όπως μπορείτε να δείτε και στη φωτογραφία μας, για την εποχή του ήταν αναμφίβολα εντυπωσιακός.To 1984 η Lada παρέλαβε τα πρώτα 1.500 κομμάτια από το ψηφιακό αυτό «κόκπιτ» (κωδική ονομασία: KEP 43.501), τα οποία θα εφοδίαζαν το μοντέλο VAZ-21093, το γνωστό μας Lada Samara.
Το Samara προοριζόταν για εξαγωγές και η Lada ήθελε να το κάνει όσο πιο ανταγωνιστικό γινόταν απέναντι στους Ευρωπαίους και Ιάπωνες. Σύμφωνα με τα σχέδια παραγωγής, κάθε χρόνο 1.500-2.000 Samara με αυτόν τον πίνακα οργάνων (η top εξοπλιστική έκδοση) αναμενόταν να παράγονται. Ωστόσο, παρότι όπως προείπαμε οι πρώτες 1.500 ψηφιακές αυτές συσκευές παραδόθηκαν στο εργοστάσιο της Lada και εφοδίασαν το Samara, ποτέ τελικά δεν βγήκαν από το εργοστάσιο.
Λόγοι που είχαν να κάνουν με την αξιοπιστία που επέδειξαν τα ηλεκτρονικά όταν βρίσκονταν σε λειτουργία στα τεστ του Samara, αλλά και πολλά προβλήματα με τα μικροτσίπ, είχαν ως αποτέλεσμα η Lada να μην αποφασίσει τελικά να περάσει στην παραγωγή τον ψηφιακό αυτό πίνακα οργάνων.
Σπύρος Χώτος/newsauto.gr