Πρόστιμα για πλασματικές εκπτώσεις αναμένεται να ανακοινώσει τις επόμενες ημέρες το υπουργείο Ανάπτυξης, με τους ελέγχους να συνεχίζονται με αμείωτη ένταση τόσο σε φυσικά καταστήματα, όσο και σε ηλεκτρονικά.
Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας
Αναλυτικότερα, εκτός όμως από τα πρόστιμα για αθέμιτη κερδοφορία, με αμείωτη ένταση συνεχίζονται και οι έλεγχοι για πλασματικές εκπτώσεις. Οι ελεγκτές της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.), σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του enikonomia έχουν ήδη ισχυρές ενδείξεις για παραπλανητικές εκπτώσεις από συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Μάλιστα, τις αμέσως επόμενες ημέρες αναμένεται, εκτός μεγάλου απροόπτου, να ανακοινωθούν νέα «τσουχτερά» πρόστιμα για παραπλανητικές εκπτώσεις, σε επιχειρήσεις που έχουν φυσικά καταστήματα όσο και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Τα πρόστιμα που αφορούν στις πλασματικές εκπτώσεις θα πέσουν σε εκείνες τις εταιρείες που σε συγκεκριμένα προϊόντα ανέβασαν τις τιμές πριν από τις εκπτώσεις για να τις κατεβάσουν κατά τη διάρκεια της εκπτωτικής περιόδου, με τους καταναλωτές ουσιαστικά είτε να μην έχουν καθόλου είτε να έχουν ένα μικρό όφελος.
Μπαράζ ελέγχων σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα
Από τις αρχές Ιανουαρίου οπότε και άρχισαν οι χειμερινές εκπτώσεις έως και το τέλος Φεβρουαρίου οπότε και θα ολοκληρωθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί τόσο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή όσο και της ΔΙ.Μ.Ε.Ε έχουν εξαπολύσει μπαράζ ελέγχων.
Στο «στόχαστρο» των ελεγκτών, εκτός από τα φυσικά καταστήματα, βρίσκονται και τα ηλεκτρονικά καταστήματα, τα οποία προτιμούν όλο και περισσότεροι καταναλωτές για τις καθημερινές τους αγορές τόσο για αγαθά πρώτης ανάγκης όπως είναι τα τρόφιμα, όσο και για άλλα είδη όπως είναι οι ηλεκτρονικές συσκευές, τα ρούχα, τα υποδήματα και πολλά άλλα.
Μάλιστα, τα πρόστιμα που θα ανακοινωθούν θα ξεπερνούν σε ορισμένες περιπτώσεις και τα 50.000 ευρώ, με αποτέλεσμα να δοθούν στην δημοσιότητα και οι επωνυμίες των επιχειρήσεων. Στόχος του υπουργείου Ανάπτυξης σε κάθε περίπτωση είναι να προστατευθούν οι καταναλωτές και να έχουν την δυνατότητα πρόσβασης σε πραγματικές και όχι «μαϊμού» εκπτώσεις.
enikonomia.gr