Παρατείνεται η κυκλοφορία παλαιών ταξί, τα οποία συμπληρώνουν το όριο ηλικίας απόσυρσης που καθορίζεται στα 21 έτη.

Η ίδια η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου φρόντισε να υπενθυμίσει την ύπαρξη σχετικής ρύθμισης για τα επιβατηγά δημοσίας χρήσης οχήματα ταξί.

Την ίδια ώρα οι κάτοχοι ρυμουλκούμενων – τρέιλερ θα έχουν μία ακόμη ευκαιρία να «τακτοποιήσουν» τα ζητήματα έκδοσης στοιχείων κυκλοφορίας για χρήση των εν λόγω οχημάτων.

Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης

Όσον αφορά λοιπόν στα παλαιά ταξί, τα οποία έχουν συμπληρώσει έως και την 30η Απριλίου το όριο ηλικίας απόσυρσης από την κυκλοφορία, καθώς και τα οχήματα των οποίων το όριο λήγει από την 1η Μαΐου έως 31 Ιουλίου 2024, θα μπορούν να κυκλοφορούν έως την 31η Ιουλίου 2024 υπό προϋποθέσεις.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για παράταση

Πιο συγκεκριμένα, οι προϋποθέσεις έχουν ως εξής:

– Οι ιδιοκτήτες ή οδηγοί των παλαιών οχημάτων να έχουν στην κατοχή τους και να επιδεικνύουν σε κάθε έλεγχο το Δελτίο Παραγγελίας ή άλλο σχετικό αποδεικτικό έγγραφο αγοράς οχήματος που θα αντικαταστήσει το προς απόσυρση όχημα το οποίο φέρει ημερομηνία έως και την 30η Απριλίου 2024 και σχετικό τραπεζικό αποδεικτικό καταβολής ίσης τουλάχιστον με το 20% της αξίας του νέου αυτού οχήματος με ημερομηνία έως και την 30η Απριλίου 2024.

– Οι ιδιοκτήτες των παλαιών Ταξί θεμελιώνουν από την 1η Μαΐου έως 31η Ιουλίου 2024 δικαίωμα συνταξιοδότησης, το οποίο αποδεικνύεται εφόσον ζητηθεί με την επίδειξη αίτησης συνταξιοδότησης ή άλλου σχετικού δημόσιου εγγράφου.

Να σημειωθεί πως η διείσδυση που παρουσιάζει το πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί» θεωρείται μη ικανοποιητική, καθώς οι αιτήσεις, ανέρχονται σε 120 έως 130, παρά την επιδότηση 22.500 έως 28.500 ευρώ, που χορηγείται. Μέχρι στιγμής έχουν πληρωθεί 23 αιτούντες και αναμένονται έως τις ευρωεκλογές άλλοι 22.

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στο πρόγραμμα λήγει στα τέλη του 2024 και ο στόχος είναι να επιδοτηθούν 1.400 νέα, αμιγώς ηλεκτρικά ταξί.

Από τις 9 Ιανουαρίου του ’23 είναι σε λειτουργία το πληροφοριακό σύστημα του προγράμματος «Πράσινα Ταξί» που αφορά στην επιδότηση της αγοράς ή μίσθωσης ηλεκτρικού ΕΔΧ οχήματος ταξί μηδενικών ρύπων. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται με 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

«Τελευταία ευκαιρία» για τους κατόχους ρυμουλκούμενων–τρέιλερ

Μια τελευταία ευκαιρία, και συγκεκριμένα έως 2 Οκτωβρίου 2024, έχουν για να ρυθμίσουν τα ζητήματα έκδοσης στοιχείων κυκλοφορίας για χρήση οχημάτων κατηγορίας Ο1 και Ο2 (ρυμουλκούμενα – τρέιλερ), συμπεριλαμβανομένων και των ειδικής χρήσεως ειδικού σκοπού μη μεταφοράς εμπορευμάτων, οι ιδιοκτήτες τους.

Το αρμόδιο υπουργείο ξεκαθαρίζει πως δεν θα δοθεί άλλη παράταση για «νομιμοποίηση» και πως όσοι δεν σπεύσουν να «τακτοποιήσουν» τα εν λόγω οχήματα θα υποστούν μετά τις 2 Οκτωβρίου τις κυρώσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Τα ρυμουλκούμενα-τρέιλερ, εφόσον ήδη διαθέτουν ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης (ΕΣΡ), που εκδόθηκε πριν την 29η Δεκεμβρίου, τίθενται νομίμως σε κυκλοφορία.

Με τη νέα νομοθετική διάταξη, που πέρασε το υπουργείο Μεταφορών, παρέχεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες ρυμουλκούμενων – τρέιλερ, που είχαν παλαιότερα τεθεί νόμιμα σε κυκλοφορία με ειδικά σημειώματα ρυμούλκησης (Ε.Σ.Ρ.) και δεν είχαν εκδώσει στοιχεία κυκλοφορίας εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας που προέβλεπε η υπ’ αρ. 2805/2021 υπουργική απόφαση (δηλαδή, μέχρι 29/12/2023), να εκδώσουν στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες), κατόπιν καταβολής παραβόλου, ύψους 200 ευρώ και εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε μηνών, μετά τη δημοσίευσή της σε ΦΕΚ ( 2 Μαΐου 2024).

Ως εκ τούτου πλέον τα τροχόσπιτα, τα τρέιλερ, οι μπαγκαζιέρες, καθώς και τα συγκεκριμένων τύπων γεωργικά μηχανήματα, υποχρεούνται να φέρουν τις δικές τους πινακίδες κυκλοφορίας και τη σχετική άδεια, ανεξάρτητα από τα κυρίως οχήματα από τα οποία έλκονται ενώ θα πρέπει να καλύπτονται και από ασφάλιση αστικής ευθύνης.

 


enikonomia.gr