ο κ. Βορίδης μίλησε για τις νέες αποκαλύψεις σχετικά με τον ΟΣΕ, την ασφάλεια των μετακινήσεων, αλλά και για τις ευθύνες για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
«Στα ζητήματα των ευθυνών γίνεται δουλειά από τη δικαιοσύνη, και φαντάζομαι ότι η λειτουργία της Δικαιοσύνης θα διευρύνει το κατηγορητήριο όπου θεωρήσει ότι πρέπει να διευρυνθεί. Το δεύτερο κομμάτι ελέγχου είναι ένας θεσμικός έλεγχος που έχει προαναγγείλει ο πρωθυπουργός και είναι ένας έλεγχος σε επίπεδο Κοινοβουλίου, δηλαδή η λειτουργία των εξεταστικών επιτροπών και η δουλειά που θα γίνει σε αυτή την κατεύθυνση. Το Κοινοβούλιο θα ενεργοποιήσει την επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, και θα γίνει η δουλειά του ελέγχου εκεί. Τρίτον, είναι ο έλεγχος σε διοικητικό επίπεδο. Και τα 3 επίπεδα υπάρχει ενεργοποίηση του μηχανισμού ελέγχου», επεσήμανε αρχικά.
Βορίδης: «Οι ψηφοφόροι θα κρίνουν τον παραιτηθέντα κ. Καραμανλή»
Για την υποψηφιότητα του κ. Καραμανλή στις προσεχείς εκλογές, ο κ. Βορίδης ανέφερε πως, «για την επιστολή προς τον κ. Ντογιάκο, άνοιξε μία συζήτηση γι’ αυτό, άκουσα την αξιωματική αντιπολίτευση να λέει ότι είναι παρέμβαση προς τη Δικαιοσύνη. Κακά κίνητρα αποδίδει η αντιπολίτευση με την επιστολή. Ότι έχει σκοπό να συγκαλύψει την έρευνα; Και τι, το κάνει με επιστολή; Αρχίζουμε και ξεφεύγουμε, υπάρχει παραλογισμός με αυτή την άποψη. Δηλαδή εάν έρθει ο πρωθυπουργός και πει ότι θεωρεί μια υπόθεση πολύ σημαντική και να την προτεραιοποιήσει η Δικαιοσύνη, θα θεωρηθεί αθέμιτη παρέμβαση; Εάν δεν πεις τίποτε, συγκαλύπτεις, αν πεις κάτι παρεμβαίνεις».
«Δεν μπορώ να πάρω θέση για την υποψηφιότητα Καραμανλή, πρώτον γιατί είναι προσωπικό θέμα του, και δεύτερον θέμα του πρωθυπουργού για την κατάρτιση των ψηφοδελτίων. Επί του ζητήματος γενικά, υπάρχει ένας άνθρωπος που έχει πάρει την πολιτική ευθύνη μπορεί να έχει τη δυνατότητα να είναι υποψήφιος στην περιφέρειά του; Η αντικειμενική πολιτική ευθύνη είναι το εξής: δεν υπάρχει αναγνώριση μιας συγκεκριμένης αμέλειας. Είναι, «αναλαμβάνω την ευθύνη, επειδή εγώ διοικώ αυτόν τον ευρύ οργανισμό που λέγεται υπουργείο Μεταφορών. Δεν υπάρχει κάτι που του καταλογίζεται συγκεκριμένα ότι δεν έπραξε. Είναι περισσότερο κίνηση πολιτικής ευθιξίας, πολιτικής ευθύνης. Το αν κάνει καλά τη δουλειά του ή ό,τι άλλο, αυτός που θα το κρίνει καλύτερα, είναι οι ψηφοφόροι. Έχουμε ανθρώπους που είναι καταδικασμένοι από τα ποινικά δικαστήρια και βάζουν τώρα και υποψηφιότητα, αναφέρομαι στον κ. Παππά», συμπλήρωσε.
Αχτσιόγλου: «Η κυβέρνηση έχει την αντικειμενική ευθύνη για ένα δυστύχημα που έχει κοστίσει τη ζωή σε 57 ζωές»
Η κ. Αχτσιόγλου τοποθετήθηκε επί του τραγικού δυστυχήματος και της διαχείρισης της κατάστασης.
«Έχουμε μία κυβέρνηση που κάνει τα πάντα για να αποποιηθεί τις ευθύνες για ένα τεράστιο δυστύχημα. Έχουμε μία κυβέρνηση που κυβερνά τα τελευταία 4 χρόνια, και έχει την απόλυτη και την αντικειμενική ευθύνη για ένα δυστύχημα που έχει κοστίσει τη ζωή σε 57 ζωές. Λίγες μέρες πριν το δυστύχημα, ο κ. Καραμανλής βρισκόταν στη Βουλή, τον πίεζαν οι βουλευτές της αντιπολίτευσης ότι υπάρχει θέμα ασφάλειας στον σιδηρόδρομο, με συγκεκριμένα στοιχεία και ο κ. Καραμανλής έλεγε ότι είναι «ντροπή σας που το λέτε αυτό και θα πρέπει να ανακαλέσετε». Αυτό το πρόσωπο που δεν δεχόταν καμία αναφορά και τις πιέσεις της αντιπολίτευσης, αντί να κοιτάξει εάν συνέβαινε κάτι στην περιοχή ευθύνης του, εγκαλούσε την αντιπολίτευση, που «τολμά» να θέσει τέτοιο θέμα. Ο κ. Καραμανλής υποτίθεται ότι παραιτήθηκε γιατί ένιωσε πολιτική ευθύνη να τον βαραίνει, την επόμενη στιγμή είναι υποψήφιος για τις εκλογές, η θέση της παράταξης, της κυβέρνησης ποια είναι; Ότι θα τον κρίνουν οι ψηφοφόροι; Ή είναι μια υποκριτική παραίτηση ή συνδέεται με την ανάληψη μίας στοιχειώδους αντικειμενικής πολιτικής ευθύνης για ένα δυστύχημα που έχει ευθύνη», υπογράμμισε από την πλευρά της.
«Είναι προφανές ότι δεν θα πρέπει να είναι υποψήφιος. Το δεύτερο θέμα που δεν απάντησε η κυβέρνηση είναι ότι υπήρχε μία σειρά από πιέσεις, από εξώδικα και διαμαρτυρίες εργαζομένων του σιδηρόδρομου που προανήγγειλαν ένα δυστύχημα, σχεδόν το φωτογράφιζαν. Τα τρένα κινούνταν στα τυφλά. Όσο ήταν κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν ισχύει ότι τα τρένα κινούνταν τυφλά. Υπάρχει μία συζήτηση που θα γίνει αναφορικά με τη σύμβαση για την τηλεδιοίκηση. Πέραν αυτού υπήρχαν μία σειρά από συμβατικές δικλείδες ασφαλείας, οι οποίες αφαιρέθηκαν την περίοδο διακυβέρνησης της ΝΔ. χαρακτηριστική είναι η επιτροπή δευτεροβάθμιου ελέγχου που υπήρχε στην Αθήνα».
Γιαννακοπούλου: «Το ΠΑΣΟΚ έθεσε ακαριαία εκτός ψηφοδελτίων το στέλεχος που εμπλέκεται στην τραγωδία»
Η κ. Νάντια Γιαννακοπούλου τοποθετήθηκε αναφορικά με το δυστύχημα στα Τέμπη, τις πολιτικές ευθύνες, αλλά και το στέλεχος του ΠΑΣΟΚ στον Βόλο που φέρεται να εμπλέκεται στην υπόθεση, τον κ. Χαυτούρα.
«Το ΠΑΣΟΚ μόλις βγήκε το αποτέλεσμα της ΕΔΕ έθεσε τον κ. Χαυτούρα εκτός ψηφοδελί8τνω. Για ένα θέμα που έγινε μετά την τραγωδία, σοβαρό. Είδαμε εδώ πρωτοκλασάτους υπουργούς της κυβέρνησης να προσπαθούν να εργαλειοποιήσουν ένα ζήτημα, να μονοπωλήσουν ότι αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα και να χάνουμε την ουσία, το πώς έγινε δηλαδή το δυστύχημα. Το εργαλειοποίησαν για να γίνει ένα πινγκ πονγκ ευθυνών», δήλωσε, και συνέχισε:
«Το ΠΑΣΟΚ λειτούργησε σε 5 λεπτά. Περιμένουμε από την κυβέρνηση να θέσει τον κ. Καραμανλή εκτός ψηφοδελτίων. Περιμένουμε και από τον ΣΥΡΙΖΑ το ίδιο για τον κ. Σπίρτζη που είναι εξαφανισμένος από παντού. Έχουμε και την υποψηφιότητα του κ. Παππά, καταδικασμένο από το Ειδικό Δικαστήριο για ατιμωτική πράξη και την κ. Δούρου που είναι και αυτή υποψήφια. Δεν μας αφορούν οι αθλιότητες περί «στραβής στη βάρδια». Εμείς αναλαμβάνουμε τις ευθύνες απευθείας. Έχουμε εδώ όμως ένα πινγκ πονγκ ευθυνών. Τα συστήματα ασφαλείας που δεν λειτούργησαν ήταν ευθύνη των κυβερνήσεων ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ. Βλέπουμε από τη μεριά της κυβέρνησης να κάνει επικοινωνιακή διαχείριση της τραγωδίας όλον αυτόν ον καιρό».
Πηγή