Ειδικές επιτροπές για την υποδοχή καταγγελιών που αφορούν σε φοροδιαφυγή συστήνονται τόσο στο ΣΔΟΕ, όσο και σε Ελεγκτικά Κέντρα της Εφορίας.
Οι κρατικές αρχές «ποντάρουν» στις πληροφορίες που θα τους δώσουν επώνυμα ή ανώνυμα οι πολίτες, προκειμένου να ξετρυπώσουν «λαβράκια».
Εκείνοι οι οποίοι δίνουν συνήθως στις αρχές σημαντικές πληροφορίες που μπορούν να θεωρηθούν αξιοποιήσιμες, είναι πρώην συνέταιροι, πρώην σύζυγοι, πρώην λογιστές, όπως και πελάτες επιχειρήσεων ή ελευθέρων επαγγελματιών.
Γράφει ο Βαγγέλης Δουράκης
Προκειμένου λοιπόν να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι όποιες καταγγελίες γίνονται, με απόφαση το υπουργείου Οικονομικών συστάθηκε επιτροπή υποδοχής καταγγελιών στο ΣΔΟΕ, ενώ αντίστοιχες επιτροπές έχουν συσταθεί και στα Ελεγκτικά Κέντρα της ΑΑΔΕ.
Σε ότι αφορά στο ΣΔΟΕ, συστήνεται στη Γενική Διεύθυνση του Σώματος, τριμελής Επιτροπή, για τη μελέτη και αξιολόγηση πληροφοριών που σχετίζονται με την άσκηση του έργου και της αποστολής της Γενικής Διεύθυνσης του ΣΔΟΕ.
Η λειτουργία της Επιτροπής Καταγγελιών στο ΣΔΟΕ
Έργο της Επιτροπής είναι:
- Η εξέταση του περιεχομένου κάθε πληροφορίας που εισάγεται σ΄ αυτήν, Πληροφορίες που αναφέρονται σε αρμοδιότητες άλλων Υπηρεσιών θα διαβιβάζονται σ΄ αυτές, χωρίς περαιτέρω αξιολόγηση.
- Η αξιολόγηση των πληροφοριών που αναφέρονται σε διάπραξη παραβάσεων, η διερεύνηση των οποίων εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Σ.Δ.Ο.Ε.
- Η αξιολόγηση των καταγγελιών συνίσταται στο χαρακτηρισμό της πληροφορίας από πλευράς ενδιαφέροντος και αμεσότητας δράσης που απαιτεί
Συγχρόνως η ταχύτητα αντίδρασης των υπηρεσιών είναι ανάλογη του χαρακτηρισμού των καταγγελιών και συγκεκριμένα:
- Κοινή:Ένταξη στον προγραμματισμό δράσης της αρμόδιας Επιχειρησιακής Διεύθυνσης (κατόπιν γνωμοδότησης της Επιτροπής).
- Επείγουσα:Άμεση ενέργεια (έκδοση εντολής ελέγχου), με τη λήψη πληροφοριακού δελτίου.
- Εξαιρετικώς επείγουσα:Η πληροφορία, με τη λήψη και κατόπιν έγκρισης του Προέδρου της Επιτροπής, διαβιβάζεται άμεσα για ενέργεια.Τα λοιπά μέλη της Επιτροπής ενημερώνονται στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση της.
Η διαδικασία υποβολής καταγγελίας
Οι καταγγελίες στο ΣΔΟΕ μπορούν να γίνουν προφορικά ή γραπτά, επώνυμα ή ανώνυμα με τέσσερις τρόπους:
- Υποβολή με αυτοπρόσωπη παρουσία στα γραφεία του Σ.Δ.Ο.Ε. (Αλκίφρονος 92 & Πειραιώς 207, γρ. 401- 4ος όροφος)
- Αποστολή μέσω ταχυδρομείου (Ταχ. Δ/νση: Αλκίφρονος 92 & Πειραιώς 207, Τ.Κ. 118 53 ΑΘΗΝΑ)
- Αποστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ([email protected])
- Τηλεφωνικάστον αριθμό 1517
Όλες οι καταγγελίες επώνυμες και ανώνυμες αξιολογούνται (με τα ίδια κριτήρια) από Αρμόδια Επιτροπή, προκειμένου, να κριθεί η σπουδαιότητα τους και ο βαθμός προτεραιότητας για τη διερεύνηση τους.
Τα γραφεία υποδοχής στα Ελεγκτικά Κέντρα
Σε λειτουργία τέθηκαν και τα γραφεία υποδοχής των καταγγελιών στα Ελεγκτικά Κέντρα, τα οποία αξιολογούν τις καταγγελίες, ενώ υπάρχει και η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία θα συγκεντρώνονται και θα αξιολογούνται.
Σε ότι αφορά στα νέα γραφεία συλλογής καταγγελιών το πλάνο της ΑΑΔΕ προβλέπει ότι, έχουν έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
- Συγκέντρωση των καταγγελιών, παραπόνων, υποδείξεων, προτάσεων, αιτημάτων, στοιχείων και πληροφοριών, που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ και εν γένει με την αποστολή αυτής, των οποίων η λήψη πραγματοποιείται μέσω απλού ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με φυσική παρουσία ή διαβίβαση από άλλες υπηρεσίες.
- Διερεύνηση των εισερχόμενων καταγγελιών/πληροφοριών και η αναζήτηση τυχόν πρόσθετων στοιχείων στο διαδίκτυο (internet) και στις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ.
- Καταχώρηση των εισερχόμενων καταγγελιών/πληροφοριών στο Ο.Π.Σ. Αξιοποίησης Καταγγελιών/Πληροφοριών της ΑΑΔΕ.
- Διαβίβαση καταγγελιών/πληροφοριών, που δε σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ στους αρμόδιους Φορείς.
- Διαβίβαση των αξιολογημένων, ως σύνθετων καταγγελιών/πληροφοριών, από τη Διαρκή Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών/Πληροφοριών στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ., ΚΕ.ΜΕ.ΕΠ., ΚΕ.ΦΟ.Μ.ΕΠ., ΕΛ.ΚΕ., Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) της ΑΑΔΕ, καθώς και σε άλλες υπηρεσίες εντός ή/και εκτός ΑΑΔΕ, σύμφωνα με το περιεχόμενό τους.
enikonomia.gr