Ανοικτό είναι πλέον το ενδεχόμενο να κλείσουν και τα δημοτικά σχολεία, όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη αλλά και πανελλαδικά, μετά τη ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού στη χώρα.
Υπενθυμίζεται ότι χθες για πρώτη φορά η Ελλάδα ξεπέρασε το ψυχολογικό όριο των 3.000 κρουσμάτων, με τον ΕΟΔΥ να ανακοινώνει 3.316 νέα περιστατικά μόλυνσης, από τα οποία τα περισσότερα, 828, εντοπίστηκαν στη Θεσσαλονίκη και τα 756 στην Αττική.
Στο ενδεχόμενο να ληφθούν στο επόμενο διάστημα αποφάσεις και για τα Δημοτικά Σχολεία αναφέρθηκαν την Πέμπτη τόσο ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Άκης Σκέρτσος, όσο και ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας. Ειδικότερα μιλώντας στο δελτίο του Star ο κ. Σκέρτσος απάντησε ως προς το ενδεχόμενο λήψης μέτρων στα δημοτικά σχολεία:
«Προφανώς εξετάζουμε τα πάντα. Είναι ένα δυναμικό φαινόμενο. Περιμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα τις επόμενες 5-7 ημέρες και αξιολογούμε τα πάντα, όμως τα σχολεία είναι ασφαλή και πρέπει γονείς και εκπαιδευτικοί να αισθάνονται ασφαλείς γι’ αυτά».
Όπως εξήγησε συγκεκριμένα, τα σημερινά δεδομένα σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων δείχνουν ότι σε έναν πληθυσμό 1,5 εκατ. συνολικά στην εκπαίδευση, το ποσοστό μαθητών και εκπαιδευτικών που έχει βρεθεί θετικό στην Covid-19 βρίσκεται στο 0,01%, το οποίο είναι πολύ μικρό σε σύγκριση με τον γενικό πληθυσμό.
Το ενδεχόμενο να κλείσουν τα δημοτικά σχολεία αν τις επόμενες ημέρες δεν μειωθούν τα κρούσματα, δεν απέκλεισε ούτε ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.
Τα εργαλεία για να μη διακοπεί η εκπαιδευτική διαδικασία
Από την πλευρά της πάντως η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, μιλώντας το πρωί της Πέμπτης στον ΣΚΑΪ σημείωσε ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν έχει λάβει ακόμα σχετική εισήγηση από τους ειδικούς για κλείσιμο των δημοτικών σχολείων.
Η Νίκη Κεραμέως τόνισε ότι από το ξεκίνημα της κρίσης του κορωνοϊού το υπουργείο Παιδείας κινείται βάσει των εισηγήσεων των ειδικών, οι οποίοι, επανέλαβε, μέχρι στιγμής δεν έχουν καταθέσει πρόταση για κλείσιμο των ιδιωτικών σχολείων. Τα στοιχεία, προσέθεσε η υπουργός Παιδείας, δείχνουν ότι δεν υπάρχει τάση διασποράς εντός των σχολείων.
Παρά ταύτα, το υπ. Παιδείας είναι έτοιμο και για το σενάριο του «λουκέτου» στα Δημοτικά σχολεία. Η κυρία Κεραμέως επισήμανε ότι σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν δυο βασικά «εργαλεία» προκειμένου να μη διακοπεί η εκπαιδευτική διαδικασία:
H εκπαιδευτική τηλεόραση, καθώς έχουν βιντεοσκοπηθεί πάνω από 220 μαθήματα που γίνανε εκ του μηδενός και χτίστηκε μια βιβλιοθήκη πάνω στην εθελοντική προσφορά καθηγητών η οποία θα γίνει σε συνεργασία με την ΕΡΤ για την προβολή εκπαιδευτικών επεισοδίων.
Η τηλεκπαίδευση
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ για την πρόοδο που έχει σημειωθεί με την πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης, η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι το σύστημα «τρέχει» σε 40.000 ψηφιακές τάξεις. Σε εκείνο το σημείο, η κυρία Κεραμέως εστίασε στην κριτική της αντιπολίτευσης για τα προβλήματα που παρουσίασε η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης και, απαντώντας, είπε ότι το σύστημα έχει δοκιμαστεί σε πανελλαδική εμβέλεια την περασμένη άνοιξη, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown.
«Αρρυθμίες θα υπάρχουν και είμαστε εδώ για να τις επιλύουμε, μιλάμε για ένα τεράστιο εγχείρημα με την 2η μέρα τηλεκπαίδευσης να έχουμε συμμετοχή πάνω από 3,2 εκατ. συμμετοχές και πάνω από 9 εκατ. λεπτά μαθημάτων» υπογράμμισε.
Η υπουργός απηύθυνε μάλιστα ανοιχτή πρόσκληση προς τους εκπροσώπους των κοινοβουλευτικών κομμάτων ώστε να δουν τη σύμβαση που έχει συναφθεί με την εταιρεία τηλεπικοινωνιών CISCO, που έχει αναλάβει την πλατφόρμα της τηλεκπαίδευσης. «Πρόκειται για δωρεά. Το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει ξοδέψει ούτε ευρώ» σχολίασε η κυρία Κεραμέως.
Συνεχίζεται η αποστολή tablets και notebooks στα σχολεία -91.608 συσκευές αξίας 24 εκατ. ευρώ
Στο μεταξύ συνεχίζεται από το υπουργείο Παιδείας η αποστολή τεχνολογικού εξοπλισμού στα σχολεία από ΕΣΠΑ και δωρεές. Η συνολική αξία των 91.608 φορητών συσκευών ανέρχεται σε 24.000.000 ευρώ.
Όπως τονίζει η ανακοίνωση του υπουργείου, «65.965 φορητές συσκευές, αξίας άνω των 20 εκατ. ευρώ, μέσω ΕΣΠΑ, και 25.648 φορητές συσκευές αξίας άνω των 4 εκατομμυρίων ευρώ μέσω δωρεών έχει εξασφαλίσει το υπουργείο Παιδείας για τις σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της χώρας, ανταποκρινόμενο στις πρωτόγνωρες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού, δρομολογώντας τον επιπλέον εξοπλισμό ήδη από την άνοιξη».
«Ο εν λόγω εξοπλισμός, που έχει ήδη παραδοθεί ή πρόκειται να παραδοθεί σε σχολικές μονάδες, αποτελεί περιουσία των σχολείων και διατίθεται σε μαθητές ή/και εκπαιδευτικούς για προσωρινή χρήση, προκειμένου να διευκολυνθεί η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και για να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην εμβάθυνση των ψηφιακών δεξιοτήτων. Προτεραιότητα δίνεται στη στήριξη οικογενειών βάσει κοινωνικών και άλλων κριτηρίων, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ιδίως το χαμηλό εισόδημα, η ανεργία γονέων/κηδεμόνων, η ιδιότητα μέλους μονογονεïκής, πολύτεκνης, τρίτεκνης ή ορφανικής οικογένειας, ή ύπαρξη ειδικών δυσκολιών μάθησης.
Για την κατανομή των συσκευών στις σχολικές μονάδες λαμβάνονται υπόψη κοινωνικά κριτήρια, ξεκινώντας από περιοχές με χαμηλό κατά κεφαλήν ΑΕΠ, δυσπρόσιτες, σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, επαγγελματικής εκπαίδευσης κ.ά., καθώς και η βαθμίδα εκπαίδευσης. Ο ακριβής αριθμός των συσκευών ανά σχολείο καθορίζεται με βάση το μαθητικό δυναμικό και τον υφιστάμενο εξοπλισμό των σχολικών μονάδων. Το Υπουργείο έχει μεριμνήσει ώστε όλα τα σχολεία της χώρας να λάβουν φορητές συσκευές», επισημαίνεται στην ανακοίνωση.