Παρά τις ανατιμήσεις, τo 60% των καταναλωτών στην Ελλάδα προγραμματίζει κατά την περίοδο των Χριστουγέννων να διατηρήσει τις συνήθειες του και είτε να κρατήσει σταθερό τον «προϋπολογισμό» του προηγούμενου έτους, είτε να ξοδέψει περισσότερα.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της NielsenIQ «οι αυξημένες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας καθώς και τα πιθανά σημεία συμφόρησης στον εφοδιασμό έχουν αντίκτυπο στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά η πλειονότητα των νοικοκυριών στην Ελλάδα θα ήθελε να γιορτάσει τα Χριστούγεννα αμετάβλητα και με παραδοσιακό τρόπο».

Το 66% των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι «λάτρεις» των Χριστουγέννων για τους οποίους συναισθηματικές πτυχές, όπως η απόλαυση των διακοπών με την οικογένειά τους και οι γιορτές με φίλους είναι πολύ σημαντικές. Οι επιφυλακτικοί, προσεκτικοί αγοραστές αντιπροσωπεύουν το 35% των καταναλωτών. Αυτή η ομάδα επηρεάζεται έντονα από την αύξηση των τιμών του καυσίμου, πετρελαίου και της ενέργειας και είναι πιθανό να μειώσει τις δαπάνες. Επίσης η συγκεκριμένη ομάδα παραμένει ανήσυχη με την πανδημία.


Πηγή