Παρά τις ανατιμήσεις, τo 60% των καταναλωτών στην Ελλάδα προγραμματίζει κατά την περίοδο των Χριστουγέννων να διατηρήσει τις συνήθειες του και είτε να κρατήσει σταθερό τον «προϋπολογισμό» του προηγούμενου έτους, είτε να ξοδέψει περισσότερα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της NielsenIQ «οι αυξημένες τιμές των τροφίμων και της ενέργειας καθώς και τα πιθανά σημεία συμφόρησης στον εφοδιασμό έχουν αντίκτυπο στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά η πλειονότητα των νοικοκυριών στην Ελλάδα θα ήθελε να γιορτάσει τα Χριστούγεννα αμετάβλητα και με παραδοσιακό τρόπο».
Το 66% των καταναλωτών στην Ελλάδα είναι «λάτρεις» των Χριστουγέννων για τους οποίους συναισθηματικές πτυχές, όπως η απόλαυση των διακοπών με την οικογένειά τους και οι γιορτές με φίλους είναι πολύ σημαντικές. Οι επιφυλακτικοί, προσεκτικοί αγοραστές αντιπροσωπεύουν το 35% των καταναλωτών. Αυτή η ομάδα επηρεάζεται έντονα από την αύξηση των τιμών του καυσίμου, πετρελαίου και της ενέργειας και είναι πιθανό να μειώσει τις δαπάνες. Επίσης η συγκεκριμένη ομάδα παραμένει ανήσυχη με την πανδημία.
Όσον αφορά στις δαπάνες τους τα φετινά Χριστούγεννα το 45% των νοικοκυριών στην Ελλάδα δηλώνει ότι ο προϋπολογισμός του για τρόφιμα και ποτά στο σπίτι ή για κατανάλωση εκτός σπιτιού, τα δώρα και τα ταξίδια θα είναι ίσος σε σύγκριση με το 2021. Το 15% μάλιστα δηλώνει ότι θα αυξήσει τον προϋπολογισμό του κατά την εορταστική περίοδο. Αντίθετα το 40% θα ήθελε να ξοδέψει λιγότερα χρήματα φέτος.
Αγορές και δώρα των Χριστουγέννων στη Black Friday
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, τα 2/4 σχεδόν των Ελλήνων αγοραστών θα εκμεταλλευτούν τις ημέρες Black Friday και την Cyber Monday, για εορταστικές αγορές.
Ιδιαίτερα όσον αφορά στα τρόφιμα (28%) και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς (29%), οι αγοραστές στην Ελλάδα είναι πιθανό να εκμεταλλευτούν τη Black Friday και την Cyber Monday και να αγοράσουν εκ των προτέρων ενόψει εορτών. Επιπλέον το 1/3 των αγοραστών θα βρίσκεται σε «επιφυλακή» για ευκαιρίες που θα προκύψουν στη Black Friday τόσο για δώρα, ποτά, και προϊόντα προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.
Ανάμεσα στα Χριστουγεννιάτικα δώρα, οι Έλληνες θα επιλέξουν φέτος να δωρίσουν κατά κύριο λόγο ρούχα και παπούτσια (55%) και παιχνίδια (43%). Προϊόντα τεχνολογίας (28%), ομορφιάς (37%) καθώς και δώρα που θα χαρίσουν «Εμπειρία» (27%) βρίσκονται επίσης ψηλά στη λίστα αγορών.
Το 71% των καταναλωτών θα επισκεφθεί το διαδίκτυο για να πάρει ιδέες και να εμπνευστεί για τα δώρα που προγραμματίζει. Σε ό,τι αφορά δε τα προϊόντα τεχνολογίας φαίνεται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα επιλέγεται σε μεγαλύτερο ποσοστό ως κανάλι αγοράς από το φυσικό κατάστημα, (69% έναντι 52%).
Ποια «ακριβά» τρόφιμα σκοπεύουν να αγοράσουν
Τυρί (81%), φρέσκο κρέας (74%) και Χριστουγεννιάτικα γλυκά (64%) είναι οι τρεις πιο συχνές κατηγορίες τροφίμων που οι καταναλωτές προγραμματίζουν να αγοράσουν τα Χριστούγεννα.
Ανάμεσα στις κατηγορίες ποτών, οι μπύρες (61%) και το κρασί (60%) θα μπουν σε μεγαλύτερο ποσοστό στο καλάθι τους.
Επίσης παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες καταναλωτές ψάχνουν για προωθητικές ενέργειες, δεν θα διστάσουν να αγοράσουν «πολυτελή» προϊόντα κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα το 25% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα αγοράσει πολυτελή προϊόντα στην κατηγορία του φρέσκου κρέατος, ενώ στη κατηγορία των ποτών, πολυτελής μάρκες και είδη θα επιλεχθούν ανάμεσα στα κρασιά (20%) και τις σαμπάνιες (22%).
Πηγή