Πόσο ασφαλή είναι τελικά τα αυτοοδηγούμενα οχήματα;

Ένα πρόσφατο ατύχημα με το αυτοοδηγούμενο όχημα Tesla Model S στην Κίνα θέτει υπό αμφισβήτηση τις διαφημιζόμενες δυνατότητες των αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων στη χώρα και δημιουργεί ερωτηματικά για την ασφάλεια χρήσης των οχημάτων και την αυτονομία που προσφέρουν.

Ο Lou Zhen, ιδιοκτήτης του Tesla Model S συγκρούστηκε την προηγούμενη εβδομάδα με ένα παράνομα παρκαρισμένο Volkswagen στον αυτοκινητόδρομο του Beijing. Σε μια ανάρτησή του στο Internet, ο 33χρονος οδηγός, ο οποίος δεν τραυματίστηκε, παραδέχθηκε ότι δεν πρόσεχε και ότι δεν είχε τα χέρια του στο τιμόνι, κάτι που η κατασκευάστρια εταιρεία συμβουλεύει τους οδηγούς να κάνουν όταν χρησιμοποιούν το αυτόματο σύστημα οδήγησης. Ωστόσο, ο Lou διατείνεται ότι η εταιρεία υπερβάλει σχετικά με τις ικανότητες του οχήματος και τις τεχνολογικές του δυνατότητες. Όπως υποστηρίζει, οι καταναλωτές, κατά την αγορά, δεν ενημερώνονται για τους τεχνολογικούς περιορισμούς που έχει το όχημα.

Η περίπτωση αυτή έχει «ανοίξει τον ασκό του αιόλου» σχετικά με τις προωθητικές ενέργειες που κάνει η εταιρεία σχετικά με την τεχνολογία των αυτόνομων οχημάτων, ειδικά μετά από ένα ατύχημα, αυτή τη φορά μοιραίο, στη Φλόριντα.

AdTech Ad

Στις περισσότερες χώρες που κυκλοφορεί το συγκεκριμένο μοντέλο, η Tesla το προωθεί ως «αυτοκίνητο με αυτόματο πιλότο», ένας όρος, ο οποίος χρησιμοποιείται και στα αεροπλάνα. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για τη δυνατότητα του συστήματος να ακλουθεί άλλα οχήματα στο δρόμο, να ελέγχει τις λωρίδες και να χειρίζεται το τιμόνι και τα φρένα.

Παρ’ όλα αυτά, στους καταναλωτές δίνεται η οδηγία να μην αφήνουν το τιμόνι από τα χέρια τους και να είναι πάντα σε ετοιμότητα να αναλάβουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Στην Κίνα, η Tesla προωθεί την τεχνολογία χρησιμοποιώντας τον όρο «zidong jiashi» που συνήθως μεταφράζεται ως «αυτοοδηγούμενο».

Οι όροι «αυτόματα οδηγούμενο» και «αυτοοδηγούμενο» δείχνουν να προκαλούν σύγχυση τόσο στις χώρες της Δύσης όσο και της Ανατολής.

Όπως σημειώνει ο Zhong Shi, ανεξάρτητος αναλυτής του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας, «υπάρχει περιθώριο σύγχυσης στους Κινέζους καταναλωτές,( όπου ισχύει ο όρος «αυτοοδηγούμενο») καθώς στην Κίνα γίνονται με άλλο τρόπο αντιληπτές αυτές οι τεχνολογίες ενώ πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν ότι οι Κινέζοι δεν διαβάζουν συχνά τις οδηγίες χρήσεις των προϊόντων. Ο ίδιος κίνδυνος υπάρχει και την αγορά της Δύσης όπου ισχύει ο όρος «αυτόματος πιλότος», σημειώνει.

Η Tesla υποστηρίζει ότι καθιστά απόλυτα σαφές σε όλους τους ιδιοκτήτες αυτών των οχημάτων ότι οι τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης δεν είναι πλήρως εξελιγμένες και ότι ο οδηγός πρέπει να βρίσκεται σε ετοιμότητα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος και Ιδρυτής της εταιρείας, Elon Musk, εκτιμά ότι αυτή η τεχνολογία οδηγεί σε πιο ασφαλείς δρόμος με λιγότερους θανάτους.

 

insider.gr