Παρατείνεται και επισήμως η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων στο https://vouchers.gov.gr/powerpass για την αναδρομική επιδότηση ρεύματος έως 600 ευρώ (Power Pass).
Όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ “Το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο υποβάλλεται η αίτηση για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης του άρθρου 36 του ν. 4936/2022 (Α’ 105), παρατείνεται μέχρι και την 05η.7.2022”.
Υπενθυμίζεται ότι προ ημερών την παραπάνω παράταση την είχε γνωστοποιήσει ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου μέσω twitter.Όπως είχε αναφέρει ” Λόγω συνεχούς ροής αιτήσεων και προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες, δίνεται παράταση έως τις 5 Ιουλίου για την υποβολή αιτήσεων ενίσχυσης για την αντιμετώπιση της αύξησης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος (power pass) στη σχετική πλατφόρμα. Η προθεσμία έληγε στις 30 Ιουνίου“.
Σημειώνεται ότι η εν λόγω επιδότηση αφορά στους λογαριασμούς ρεύματος πρώτης κατοικίας ή φοιτητικής στέγης εντός Ελλάδος, που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01/12/2021 έως και 31/05/2022 και η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα γίνουν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου
Οδηγός για το Power Pass: Ερωτήσεις και απαντήσεις
Δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα https://vouchers.gov.gr/powerpass ένας χρήσιμος οδηγός με ερωτήσεις και απαντήσεις για το Power Pass. Aναλυτικά:
Δικαιούμαι PowerPass;
Είστε δικαιούχος του Power Pass εφόσον:
- είστε φορολογικός κάτοικος Ελλάδος,
- το καθαρό οικογενειακό σας εισόδημα μετά φόρων δεν ξεπερνά τις 45.000€, με βάση τα δηλωθέντα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2020, και
- ο ΑΦΜ που καταχωρίζετε στην πλατφόρμα δεν έχει δηλωθεί ήδη ως εξαρτώμενο μέλος σε αίτηση που έχει υποβληθεί από άλλο πρόσωπο.
Τα νομικά πρόσωπα ΔΕΝ είναι δικαιούχοι του Power Pass.
Οι φιλοξενούμενοι μπορούν να κάνουν αίτηση;
Όχι, οι φιλοξενούμενοι δεν έχουν δικαίωμα αίτησης.
Πώς θα υποβάλω αίτηση;
Η αίτηση υποβάλλεται στο vouchers.gov.gr/powerpass.
Ποια είναι η διαδικασία;
H λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή. Αναλυτικά:
- Εισέρχεστε στην πλατφόρμα με τους κωδικούς σας στο Taxisnet και επιβεβαιώνετε ότι τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, έτος γέννησης) που εμφανίζονται είναι σωστά.
- Επιλέγετε αν επιθυμείτε να υποβάλετε αίτηση για εσάς ή για προστατευόμενο μέλος της οικογένειάς σας.
- Στην οθόνη εμφανίζονται τα στοιχεία της κύριας κατοικίας ανά μήνα (διεύθυνση και αριθμός παροχής). Τα στοιχεία αυτά μπορείτε:
- Στην ίδια σελίδα εμφανίζονται και τα πεδία ώστε να συμπληρώσετε το κινητό, το e–mail σας, το IBAN και το όνομα του τραπεζικού ιδρύματος όπου τηρείται ο τραπεζικός σας λογαριασμός, στο οποίο πρέπει απαραίτητα να είστε δικαιούχος ή συνδικαιούχος. Εφόσον δεν έχετε, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κινητό και email τρίτου προσώπου, στο οποίο θα λαμβάνετε τις αντίστοιχες ειδοποιήσεις.
- Πατώντας «Υποβολή», ολοκληρώνετε τη διαδικασία κατάθεσης της αίτησης.
Ποιος μπορεί να κάνει την αίτηση για το PowerPass;
Η αίτηση για το Power Pass μπορεί να υποβληθεί από κάθε πρόσωπο που δηλώνει ότι ένας αριθμός παροχής αντιστοιχεί στην κύρια κατοικία του. Έτσι, όλη η διαδικασία μπορεί να γίνει από έναν/μία εκ των συζύγων, χωρίς να χρειάζεται κοινή ή διπλή αίτηση και από τα δύο πρόσωπα. Για δηλώσεις που αφορούν στην πρώτη κατοικία εξαρτώμενων μελών (περισσότερες λεπτομέρειες στη σχετική ερώτηση), η διαδικασία πρέπει να γίνει από το πρόσωπο που αναφέρεται ως κηδεμόνας.
Ο αριθμός παροχής είναι σε όνομα άλλου προσώπου. Τι πρέπει να κάνω;
Εφόσον ο αριθμός της παροχής δηλώνεται στα στοιχεία κύριας κατοικίας σας στο Taxisnet, είναι αδιάφορο το όνομα στο οποίο είναι χρεωμένος ο αριθμός παροχής στα μητρώα του παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος.
Ποια στοιχεία πρέπει να έχω διαθέσιμα για να ολοκληρώσω τη διαδικασία;
Χρειάζεται να έχετε τους κωδικούς σας στο Taxisnet για την αυθεντικοποίησή σας κατά την είσοδό σας στην πλατφόρμα και τον το IBAN του λογαριασμού στον οποίο επιθυμείτε να πιστωθεί η επιδότηση.
Χρειάζεται να επισυνάψω κάποιο δικαιολογητικό;
Όχι. Όλα τα στοιχεία αντλούνται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
Τα στοιχεία της κύριας κατοικίας μου που εμφανίζονται στην πλατφόρμα δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Τι πρέπει να κάνω;
Σε αυτή την περίπτωση, θα χρειαστεί να μεταβείτε εδώ μέσω της πλατφόρμας για το Power Pass, κάνοντας κλικ στο σχετικό πεδίο που εμφανίζεται κάτω από τα στοιχεία πρώτης κατοικίας. Τα στοιχεία που θα δηλώσετε στη πλατφόρμα Δήλωσης Κύριας Κατοικίας για Powerpass καταχωρίζονται αμέσως. Έτσι, συμπληρώσετε τα σωστά στοιχεία πρώτης κατοικίας, μπορείτε να επιστρέψετε στην πλατφόρμα του Power Pass και να ολοκληρώσετε την αίτησή σας.
Το παιδί μου σπουδάζει σε άλλη πόλη. Δικαιούται ξεχωριστό PowerPass;
Ναι, εφόσον είναι δηλωμένο ως προστατευόμενο μέλος. Σε αυτή την περίπτωση, μπορείτε να υποβάλετε μέχρι και τρεις επιπλέον αιτήσεις για προστατευόμενα μέλη, ακολουθώντας κάθε φορά τα παραπάνω βήματα.
Υποβάλλω φορολογική για πρώτη φορά κατά το φορολογικό έτος 2021. Δικαιούμαι το PowerPass;
Ναι, αρκεί να υποβάλετε τη δήλωσή σας πριν από την αίτηση για το Power Pass. Σε αυτή την περίπτωση, θα λαμβάνεται υπόψη το καθαρό οικογενειακό εισόδημα μετά φόρων του φορολογικού έτους 2021.
Πότε ανοίγει η πλατφόρμα και μέχρι πότε μπορώ να υποβάλω αίτηση;
Η πλατφόρμα άνοιξε την Παρασκευή 17-06-2022 και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και την 30η Ιουνίου. Κατά τις πρώτες ημέρες της λειτουργίας της, θα ανοίγει σταδιακά για τους δικαιούχους, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ τους. Η πλατφόρμα θα ανοίξει κλιμακωτά για το σύνολο των δικαιούχων, οι οποίοι θα ενημερώνονται με νεότερες ανακοινώσεις.
Μπορώ να υποβάλω αίτηση στα ΚΕΠ;
Τουλάχιστον σε πρώτο χρόνο, η υποβολή των αιτήσεων για το Power Pass υποβάλλεται μόνο ψηφιακά.
Τι ποσό πρόκειται να λάβω μέσω του PowerPass;
Το ποσό που θα λάβετε εξαρτάται από το ύψος των λογαριασμών της περιόδου που καλύπτεται από το Power Pass. Τα ποσά της επιδότησης θα κυμαίνονται από 18 € έως και 600 € και θα υπολογίζονται στο 60% του ποσού που θα προκύπτει αφαιρώντας από τη ρήτρα αναπροσαρμογής τον λογαριασμό και το ποσό τυχόν εκπτώσεων.
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο ίδιος ΙΒΑΝ σε δύο διαφορετικές αιτήσεις;
Ναι, αρκεί αυτός που κάθε φορά κάνει την αίτηση να είναι δικαιούχος ή συνδικαιούχος του λογαριασμού.
Πώς θα ενημερωθώ ότι/αν εγκρίθηκε η αίτηση;
Θα σας έρθει αυτοματοποιημένη ειδοποίηση στον λογαριασμό email που έχετε δηλώσει κατά την αίτησή σας.
Πότε θα πιστωθούν τα χρήματα στον λογαριασμό μου;
Η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.
Τι σημαίνουν οι χαρακτηρισμοί των σταδίων της αίτησης;
- ΕΚΚΡΕΜΕΙ ΥΠΟΒΟΛΗ: o χρήστης δεν έχει πατήσει “υποβολή αίτησης”.
- ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙΣΑ: έχει απορριφθεί η αίτηση. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να αλαχθούν και να επανυποβληθούν.
- ΥΠΟ ΕΛΕΓΧΟ: η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου των ακολούθων.
– αν το ΑΦΜ είναι δικαιούχος / συνδικαιούχος στο δηλωθέν IBAN.
– αν ο αιτών/αιτούσα δεν έχει ξεπεράσει την μία (1) αίτηση για τον ίδιο και τον/την σύζυγο και δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις (3) για τα προστατευόμενα μέλη. - ΥΠΟ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ: για τις αιτήσεις που βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι για το ΙΒΑΝ/ΑΦΜ, και δεν απαιτούνται επιπλέον ενέργειες από τον πολίτη. Μετά την ολοκλήρωση της Περιόδου Υποβολής αιτήσεων (1η Ιουλίου 2022) θα εκτελεστούν οι διασταυρώσεις με τα στοιχεία λογαριασμών που θα δοθούν από τους παρόχους, ώστε να γίνει η εκκαθάριση και να υπολογιστεί το ποσό της επιδότησης.
- ΠΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: το ποσό επιστροφής (για πληρωμή, μέσω ΔΙΑΣ) θα αποσταλεί στο επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα.
- ΠΡΟΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ: η εντολή για το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στο επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα μέσω ΔΙΑΣ και περιμένουμε από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.
- ΕΓΚΡΙΘΕΙΣΑ: έχουμε λάβει απάντηση από το επιλεγμένο Χρηματοπιστωτικό Ίδρυμα ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμη. Ο/Η δικαιούχος μπορεί να ελέγξει το λογαριασμό του/της.
Που μπορώ να απευθυνθώ για ερωτήματα ή διευκρινίσεις για την λειτουργία της πλατφόρμας;
Για τυχόν ερωτήματα ή διευκρινήσεις μπορείτε να απευθυνθείτε στο 210 7000810
Εργάσιμες ημέρες: Δευτέρα – Παρασκευή 9:00 – 17:00
Πηγή