Φωτογραφία αρχείου.
Εξελίξεις στον διαγωνισμό για την κατασκευή και λειτουργία μέσω ΣΔΙΤ του οδικού τμήματος Καλαμάτας – Ριζόμυλου – Πύλου – Μεθώνης. Η αρχή προδικαστικών προσφυγών έκανε δεκτή την προσφυγή και απέκλεισε από τον δεύτερο γύρο του διαγωνισμού την «Ακτωρ» και τη «Μυτιληναίος», ενώ έδωσε το πράσινο φως σε ΤΕΡΝΑ, «Αβαξ» και Ιντρακάτ. Οι δύο εταιρείες προσέφυγαν στο ΣτΕ ζητώντας την αναστολή του διαγωνισμού και την ανατροπή της απόφασης.
Το έργο, προϋπολογισμού 170 εκατ. ευρώ, αφορά την αναβάθμιση 24 χλμ. (Καλαμάτα – Ριζόμυλος και Πύλος – Μεθώνη), καθώς και την κατασκευή τμήματος 25,7 χλμ. σε νέα χάραξη (Πύλος – Ριζόμυλος). Το Δημόσιο θα συμμετάσχει με ποσό έως 50 εκατ. ευρώ (μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας), ενώ ο ανάδοχος θα αναλάβει και τη λειτουργία του δρόμου για 30 έτη.
Με την ολοκλήρωση της α΄ φάσης (προεπιλογή) του διαγωνισμού, οι δύο από τις πέντε εταιρείες που διεκδικούν το έργο έμειναν εκτός, ύστερα από προσφυγή της Ιντρακάτ και θα επιδιώξουν να ανατρέψουν δικαστικά την απόφαση προσφεύγοντας στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο. Οσο για το χρονοδιάγραμμα του έργου, το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι θα αδειοδοτηθεί στις αρχές του 2021, οι υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές στο τέλος του ίδιου έτους, ενώ η ανάδειξη αναδόχου τοποθετείται στο τέλος του 2022. Ολα αυτά βέβαια αν έχει την τύχη… των υπολοίπων, με τον χρόνο να αναλώνεται στις δικαστικές αίθουσες αντί για τα εργοτάξια.
Σε άλλο μέτωπο, αυτή τη φορά του οδικού άξονα Ακτίου – Αμβρακίας, η εκδίκαση της αίτησης αναστολής του υπουργείου Υποδομών στο ΣτΕ μετατέθηκε στις 11 Απριλίου. Η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών έκανε δεκτή την αρχική ένσταση της Infrastrutture, κατά της ακύρωσης και επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού.