Πρόκειται για δύο σημαντικές πρωτοβουλίες που θα κάνουν λιγότερο δύσκολη τη ζωή των ανθρώπων με αναπηρίες, δήλωσε κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση ο υπουργός Εργασίας κ. Κωστής Χατζηδάκης.
Συγκεκριμένα, αυτή την ώρα πραγματοποιείται συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της Ψηφιακής Κάρτας Αναπηρίας, από τους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, Επικράτειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη και την Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την ενημέρωση εδώ:
Αναλυτικότερα, μέσω της ψηφιακής κάρτας αναπηρίας, η οποία θα είναι διαθέσιμη και μέσα από την εφαρμογή gov.gr «Wallet», εκτιμάται πως περίπου 500.000 άτομα με αναπηρία θα μπορούν να πραγματοποιούν όλες τις συναλλαγές τους για χρήση σε ΜΜΜ και δημόσιους χώρους, άμεσες συναλλαγές με Τράπεζες, Υπουργεία και Ταμεία.
Η Κάρτα Αναπηρίας, η οποία αντλεί τα στοιχεία της από το Μητρώο, θα επιτρέπει στα άτομα που έχουν καταχωρηθεί στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία και έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50%, να πιστοποιούν με ψηφιακό τρόπο την ιδιότητά τους, προκειμένου να ασκούν τα αντίστοιχα δικαιώματά τους.
Η έκδοση της θα γίνεται μία φορά και δεν θα αναγράφει ποσοστά και παθήσεις. Θα είναι κατηγοριοποιημένη σε τρία χρώματα που θα αναφέρονται αντίστοιχα σε ποσοστά αναπηρίας 50%-66%, 67%-79% και σε 80% και άνω. Κάθε κάτοχος δικαιούται διαφορετικές παροχές που αντιστοιχούν στα ειδικά χαρακτηριστικά της αναπηρίας του.
Σημειώνεται πως οι υπηρεσίες, οι οποίες θα ενταχθούν στην Ψηφιακά κάρτα, βρίσκονται στην Εθνική Πύλη Αναπηρίας, στο epan.gov.gr και θα συγκεντρώνονται σε αυτή σταδιακά όλες οι λειτουργίες που ενδιαφέρουν τα άτομα με αναπηρία.
Ψηφιακά ΚΕΠΑ
Ο ενδιαφερόμενος για πιστοποίηση αναπηρίας μπορεί να υποβάλλει την αίτηση του ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr και της «Εθνικής Πύλης Αναπηρίας» (Κλικ εδώ) ή με φυσική παρουσία μέσω των Κέντρων Κοινότητας (Κ.Κ), των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), καθώς και των Γραμματειών του ΚΕ.ΠΑ.
Στην περίπτωση που το κάνει ηλεκτρονικά θα κληθεί να πραγματοποιήσει αυθεντικοποίηση του προφίλ του με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Taxisnet).
Ο δικαιούχος μπορεί:
- να παρακολουθεί την πορεία του αιτήματός
- να ενημερωθεί για την ημερομηνία εξέτασής από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή
- να μάθει το αποτέλεσμα γνωστοποίησης αναπηρίας
Επίσης το νέο ψηφιακό σύστημα λειτουργίας του ΚΕΠΑ:
- επιτρέπει στον ιατρό ψηφιακά να δημιουργήσει και να οριστικοποιήσει τον εισηγητικό φάκελο,
- προβλέπει την ηλεκτρονική διακίνηση του ιατρικού εισηγητικού φακέλου,
- παρέχει άμεση πληροφόρηση στο ΚΕΠΑ για την οριστικοποίηση της αίτησης και του φακέλου, προκειμένου να κανονιστεί ραντεβού για την αξιολόγηση,
- οδηγεί σε έκδοση Ενιαίας Γνωμάτευσης και Γνωστοποίησης της Πιστοποίησης Αναπηρίας, δεσμευτικής για όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου, με την οποία ο πολίτης θα έχει πρόσβαση σε όλες τις παροχές και διευκολύνσεις που προβλέπονται στη νομοθεσία για τη στήριξη των Ατόμων με Αναπηρία και δικαιούται στη βάση των επιμέρους διατάξεων.
Αίτηση μπορεί να υποβληθεί για:
- Αρχική αξιολόγηση για πιστοποίηση
- Αξιολόγηση για παράταση πιστοποίησης
- Αξιολόγηση για επιδείνωση υπάρχουσας ή προσθήκης νέας πάθησης
- Αξιολόγηση για αναθεώρηση ισχύουσας πιστοποίησης
Την αίτηση μπορεί να υποβάλει και νόμιμος εκπρόσωπος του δικαιούχου και συγκεκριμένα:
- οι γονείς και επίτροποι για τα παιδιά τους
- οι δικαστικοί συμπαραστάτες για τους ενήλικες
- κάτοχος συμβολαιογραφικού πληρεξουσίου
- νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος
Μετά την υποβολή της αίτησης θα πρέπει να ενημερωθεί ο θεράπον ιατρός για την καταχώρηση του Εισηγητικού Φακέλου της πάθησής.
Για την παρακολούθηση αιτήσεων που υποβλήθηκαν έως τις 15.09.2022 ο δικαιούχος πρέπει να επιλέξει: Προγενέστερες αιτήσεις σε ΚΕΠΑ.
Σημειώνεται πως θα χρηματοδοτηθεί με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και θα αξιολογεί την αναπηρία με βάση τη Λειτουργικότητα (ICF).
Πηγή