Σύμφωνα με το Λιμενικό, κατά τον εντοπισμό τους κανένας εκ των διασωθέντων δεν έφερε σωστικό εξοπλισμό.
Το σκάφος είχε αναχωρήσει από το Τομπρούκ της Λιβύης και βυθίστηκε σε διεθνή ύδατα, στα ανοιχτά της Πελοποννήσου.
Οι νεκροί που έχουν ανασυρθεί από τη θάλασσα ανέρχονται στους 79 ενώ οι διασωθέντες είναι μέχρι στιγμής 109. Υπάρχει έχει ένα μεγάλο ερώτημα σχετικά με τον συνολικό αριθμό των επιβαινόντων, που σύμφωνα με τις μαρτυρίες των διασωθέντων είναι περί τους 600-750 άτομα.
Πρόκειται για ένα αλιευτικό σκάφος 35 περίπου μέτρων, με αρκετά μεγάλο πλάτος, πράγμα το οποίο θα δώσει και απαντήσεις σχετικά με τις αιτίες του ναυαγίου. το πλήρωμα του πλοίο δεν δεχόταν καμία βοήθεια από τη στιγμή που βρέθηκε στο σημείο, παρά τις εκκλήσεις του Λιμενικού Σώματος που έσπευσε στο σημείο από την πρώτη στιγμή.
Από την Τρίτη το βράδυ έως και τα ξημερώματα της Τετάρτης, το πλοίο ήταν ακυβέρνητο, και πιθανότατα ο κυβερνήτης να το είχε εγκαταλείψει. Μάλιστα, όταν πλησίασε το αλιευτικό, ένα εμπορικό πλοίο, τους ζήτησαν μόνο νερό και τίποτε άλλο, ούτε και βοήθεια από την Ελλάδα και από τα παραπλέοντα σκάφη.
Στην αίθουσα επιχειρήσεων του Λιμενικού σήμανε συναγερμός χθες Τετάρτη, καθώς το πλοίο άρχισε να παίρνει κλίση μέχρι που άρχισε να κάνει κλυδωνισμούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Frontex είχε εντοπίσει το πλοίο ωστόσο ρώτησε εάν χρειάζεται βοήθεια, ενώ ερωτήματα εγείρονται σχετικά με το εάν έπρεπε να κληθούν σκάφη του ελληνικού Λιμενικού αλλά και όσα σκάφη μπορούσαν να βοηθήσουν. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν παραπλέοντα σκάφη, γίνεται έρευνα για την ανεύρεση επιζώντων, ενώ από το πρωί θα σπεύσουν περισσότερα σκάφη του Λιμενικού αλλά θα ξεκινήσουν και εναέρια μέσα.
Συγκλονιστικές μάλιστα είναι και οι εικόνες διάσωσης από το ελληνικό Super Puma.
Είναι πολύ πιθανό στα αμπάρια του πλοίου να βρίσκονταν γυναικόπαιδα ενώ επάνω να ήταν οι άντρες.
Υπάρχουν διάφορες εκδοχές για τους λόγους που βυθίστηκε στο πλοίο. Η μία από τις εκδοχές είναι η μετατόπιση φορτίου, δηλαδή να μετακινήθηκαν οι άνθρωποι για κάποιους λόγους με αποτέλεσμα το πλοίο να πάρει κλίση.
Καθηγητής ναυπηγικής ανέφερε πως είναι ένα λόγο που έχει μεγάλο πλάτος και όσον αφορά στο κέντρο βάρους του, με ένα μακρύ κύμα, καθώς στην περιοχή δεν έπνεαν μποφόρ, μπορεί να δημιουργήσει συντονισμό στο πλοίο με αποτέλεσμα να γείρει.
Πηγή