Νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι αγόρια και κορίτσια επηρεάζονται με διαφορετικό τρόπο από τη θερμοκρασία στις σχολικές αίθουσες,

Η θερμοκρασία στην τάξη μπορεί να επηρεάζει τις επιδόσεις των αγοριών και των κοριτσιών στις σχολικές εξετάσεις, αναφέρει διεθνής ομάδα επιστημόνων.

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν με 542 φοιτητές διαπίστωσαν ότι τα κορίτσια απέδιδαν καλύτερα όταν η τάξη ήταν πιο ζεστή. Αντιθέτως, τα αγόρια τα κατάφερναν καλύτερα όταν ήταν πιο δροσερή.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιστημονική επιθεώρηση PLoS One, πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι γενικώς οι γυναίκες προτιμούν τις πιο υψηλές θερμοκρασίες στους κλειστούς χώρους.

Η νέα μελέτη, όμως, εξέτασε κατά πόσον η διαφορά αυτή μπορεί να επηρεάζει τις επιδόσεις στις σχολικές εξετάσεις. Στη μελέτη τα κύρια διαγωνίσματα αφορούσαν τα μαθηματικά και τη γλώσσα.

24 ομάδες

Οι φοιτητές που συμμετείχαν στις εξετάσεις είχαν μέση ηλικία 24 ετών. Οι ερευνητές τους χώρισαν σε 24 ομάδες και τους ζήτησαν να γράψουν διαγωνίσματα σε σχολικές αίθουσες όπου η θερμοκρασία κυμαινόταν από 16 έως 33 βαθμούς Κελσίου. Σε όλες τις αίθουσες οι φοιτητές έγραφαν τα ίδια διαγωνίσματα.

Το 41% των φοιτητών ήταν κορίτσια. Αυτά γενικώς επετύγχαναν υψηλότερες βαθμολογίες στα τεστ μαθηματικών και γλώσσας όσο η θερμοκρασία προσέγγιζε την μέγιστη τιμή.

Αντιθέτως, τα αγόρια απέδιδαν καλύτερα όσο η θερμοκρασία χαμήλωνε και προσέγγιζε την ελάχιστη τιμή.

Ωστόσο η βελτίωση στις επιδόσεις των κοριτσιών στις πιο υψηλές θερμοκρασίες, ήταν μεγαλύτερη απ’ ό,τι εκείνη των αγοριών στις δροσερές σχολικές αίθουσες.

Η διαφορά αυτή πιθανώς δεν οφείλεται μόνο στο πόσο άνετα ένιωθαν οι φοιτητές, δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Dr. Tom Chang, από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας.

«Οι διακυμάνσεις στη θερμοκρασία των κλειστών χώρων μπορεί να επηρεάζουν σημαντικά και με διαφορετικό τρόπο τις νοητικές επιδόσεις», είπε. «Στη μελέτη μας λ.χ. παρατηρήσαμε πως τα κορίτσια έγραφαν περισσότερες απαντήσεις όταν βρίσκονται σε θερμό χώρο. Αυτό σημαίνει ότι κατέβαλλαν περισσότερη προσπάθεια, η οποία δεν είχε σχέση με τη θαλπωρή στον χώρο».

Και συνέχισε: «Η διαφορά αυτή σε έναν χώρο εργασίας θα σήμαινε μεγαλύτερη παραγωγικότητα. Επομένως, οι διαφορές μεταξύ των φύλων θα πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν τόσο κατά τις σχολικές εξετάσεις, όσο και στους χώρους εργασίας».


Πηγή