Ένας νεκρός, ο 73χρονος Τζόφρι Κίτσεν από το Μπρίστολ και 20 σοβαρά τραυματίες είναι ο απολογισμός της πτήσης τρόμου που βίωσαν οι επιβάτες στο δρομολόγιο Λονδίνο-Σιγκαπούρη.
Οι εικόνες από το εσωτερικό του αεροσκάφους σοκάρουν, με σπασμένα καθίσματα, βαλίτσες πεταμένες και αποθηκευτικούς χώρους παραμορφωμένους, καθώς εκεί χτύπησαν αρκετοί επιβάτες, που εκτινάχθηκαν από το κάθισμά τους.
Ο 73χρονος άνδρας, έχασε τη ζωή του από καρδιακή προσβολή κατά τη διάρκεια των αναταράξεων και των κενών αέρος.
«Σηκώθηκα και βοήθησα μερικούς από τους επιβάτες να τον βγάλουν από τη θέση του και τον ξαπλώσαμε στο πάτωμα, έτσι ώστε οι γιατροί που ήταν στο αεροπλάνο, υπήρχαν μερικοί επιβάτες που ευτυχώς ήταν γιατροί, να μπορούν να κάνουν CPR στον κύριο στο αεροπλάνο», είπε ένας επιβάτης.
Όσοι τραυματίστηκαν περιγράφουν στιγμές απόλυτου τρόμου.
Ξαφνικά το αεροπλάνο βυθίστηκε, δεν ξέρω πόσο πολύ, όλα έγιναν πολύ ξαφνικά κι εγώ πετάχτηκα και χτύπησα το κεφάλι μου πάνω από το κάθισμα, όπως και η σύζυγός μου.
«Νομίζω ότι όλα έγιναν σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα. Ήταν πραγματικά πολύ γρήγορο. Γι’ αυτό, νομίζω, ότι κανείς δεν θα μπορούσε πραγματικά να ανταποκριθεί σε αυτό».
Το φαινόμενο των αναταράξεων
Οι συνθήκες για τις αναταράξεις του αεροσκάφους της Singapore Airlines και της απότομης απώλειας ύψους διερευνώνται. Ειδικοί εκτιμούν ότι εισήλθε σε περιοχή όπου εξελισσόταν μία τροπική καταιγίδα με πολύ έντονα χαρακτηριστικά.
«Η κλιματική αλλαγή, μαζί με τις τροπικές καταιγίδες, που υπήρχαν σ’ εκείνη την περιοχή, φέρνουν αυτές τις σφοδρές αναταράξεις. Είναι κάτι το οποίο δεν προβλέπεται και θα το έχουμε από ‘δω και πέρα πιο συχνά», είπε ο πιλότος και εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων, Παντελής Φραγκούλης.
Τραυματισμοί, ακόμη και θανατηφόροι, από τις αναταράξεις των αεροσκαφών διαπιστώνονται πιο συχνά τα τελευταία χρόνια. Από το 2009 έως το 2022, 163 άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά σε τέτοιου είδους περιστατικά. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών, δεν φορούσαν ζώνη.
«Πρωτοφανές δεν είναι ούτε καν για το θάνατο. Συμβαίνουν περίπου τέτοια συμβάντα 50 με 60 τον χρόνο. Το 2023, είχαμε δύο τα οποία είχαν σοβαρά περιστατικά τραυματισμού. Η συμβουλή που υπάρχει πάντα για τους έμπειρους επιβάτες του αέρα, είναι μην κυκλοφορείτε, κι όταν είστε στο κάθισμα, δέστε ελαφρά τη ζώνη», δήλωσε ο Φαίδων Καραιωσιφίδης, αεροναυπηγός και διερευνητής αεροπορικών ατυχημάτων.
Σύμφωνα με την Daily Mail, δύο ευρωπαϊκές διαδρομές από Μιλάνο- Γένοβα και από Μιλάνο-Ζυρίχη συγκαταλέγονται ανάμεσα σε εκείνες με τις μεγαλύτερες εναέριες αναταράξεις παγκοσμίως.
Πηγή