Για τις μειώσεις στις τιμές στα σούπερ μάρκετ αναφέρθηκε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, τονίζοντας ότι  οι τιμές αποκλιμακώθηκαν σε καθαριστικά σπιτιού, σε απορρυπαντικά, σε προϊόντα προσωπικής υγιεινής, σε βρεφικές πάνες, σε  βρεφικό γάλα, σε 3.912 κωδικούς  και πρόσθεσε πως, ανάλογο μέτρο θα εφαρμοστεί  από τις 20 Μαρτίου  και στα προϊόντα εμμήνου ρήσεως. «Θα δούμε πόσο θα μειωθούν οι τιμές στα προϊόντα εμμήνου ρήσεως και πόσοι κωδικοί προϊόντων περιλαμβάνονται. Έχουμε μειώσεις τις οποίες  μεσοσταθμικά έχουμε υπολογίσει περίπου στο 15% στις αρχικές τιμές. Βεβαίως έχουμε προϊόντα στα  οποία οι τιμές έχουν μειωθεί λιγότερο και έχουμε και προϊόντα  στα οποία οι τιμές έχουν μειωθεί περισσότερο» σημείωσε και μίλησε και για το βρεφικό γάλα.

«Έχουμε θέσει πλαφόν κέρδους στις εταιρείες που πωλούν το βρεφικό γάλα. Και εκεί είδαμε οι τιμές να μειώνονται κατά 15%. Υπάρχει και μία εταιρεία που πουλάει το βρεφικό γάλα μόνο στα φαρμακεία η οποία έχει μειώσει την τιμή κατά 30%. Αυτό είναι κάτι το οποίο μας είπαν οι καταναλωτές – νέοι γονείς » τόνισε.

Για τις προωθητικές ενέργειες

Και αναφέρθηκε στο θέμα των  προωθητικών ενεργειών. «Έχουμε λάβει ένα πολύ σημαντικό μέτρο το οποίο έχει αποτρέψει χιλιάδες αδικαιολόγητες ανατιμήσεις σε προϊόντα στα σούπερ μάρκετ. Είναι η τρίμηνη απαγόρευση που έχουμε επιβάλλει σε προωθητικές ενέργειες, δηλαδή σε προσφορές προϊόντων τα οποία προηγουμένως έχουν ανατιμηθεί. Αυτό σημαίνει πως εάν ένας προμηθευτής ανατιμήσει ένα προϊόν… εάν αυξήσει την τιμή στο ράφι τότε του απαγορεύουμε να προχωράει σε αυτές τις δήθεν προωθητικές ενέργειες. Και αυτό γιατί παραπλανά τον καταναλωτή, θολώνει το κριτήριο του καταναλωτή και νοθεύει τον ανταγωνισμό. Πήραμε τα στοιχεία από τα σούπερ μάρκετ για τον μήνα Φεβρουάριο και το μέτρο αυτό έχει μειώσει  τα προϊόντα που ανατιμήθηκαν κατά 80%. » είπε.

Για τα νωπά προϊόντα σημείωσε ότι το μέτρο «καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι» που επίσης εφαρμόζεται από 1ης Μαρτίου είναι ένα μέτρο που θα οδηγήσει κι αυτό σε μειώσεις το επόμενο διάστημα.

«Υποχρεώσαμε όλους τους μεσάζοντες που αγοράζουν τα προϊόντα από τον παραγωγό μέχρι το σούπερ μάρκετ να πουλάνε στα τιμολόγια σε καθαρές τιμές χωρίς εκπτώσεις ή τιμολόγια παροχής υπηρεσιών που θολώνουν τελικά την εικόνα για να έχουμε διαφάνεια στις τιμές της εφοδιαστικής αλυσίδας και να τους ελέγχουμε πολύ πιο εύκολα για αισχροκέρδεια», τόνισε ο κ. Σκρέκας. «Δεν εφησυχάζουμε, ούτε λέμε ότι λύσαμε το πρόβλημα της ακρίβειας, είναι διαρκής η μάχη κατά της ακρίβειας, αλλά η Ελλάδα έχει πάρει τα πιο πολλά, τα πιο δραστικά μέτρα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα»,  τόνισε ο υπουργός.

 


enikonomia.gr